torsdag 28 oktober 2010

Spetslåda!!!!

Hej!! I dag blir det några bilder på min spetslåda jag ropade in i lördags!!!! Blev helt nipprig när jag fick se den;o) Vilken skatt!!!!!!!!!!

Ropade in två engelska porslinskannor oxå, den här och en blommig!!!

Lådan är ju såååå fin, tänk när jag öppnade och det låg massor med ljuvliga spetsar i....Lycka;o)

De ligger så fint indelade i sina fack !! Har aldrig sett något liknande....

Gillar kannan oxå så fin till mina minirosor!!
Ha en trevlig kväll så syns vi imorgon;o)
Kram Kram Malin

30 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Jag förstår att du blev nipprig :) :)
Tänk att man kan bli så glad över spetsar!
En sådan där kanna har jag också, och visst är det underbart med lite rosor däri.
Idag har jag haft en så härig dag och jag ska jobba lite till här och sedan ska jag nog bara njuta av tillvaron lite tror jag.
Visst är väl livet härligt ändå?!
Kram på dig!
Mia

elsamarianne sa...

Men du, vilka fynd. Lådan är ju fantastisk. Och den vita kannan är superfin.Grattis!
kram elsamarianne

Livet på Vestergård sa...

Vilken låda! Den kommer från någon som haft ordning och reda på sina spetsar.
Kram Kicki

Viola sa...

Förstår att du gick igång när du blev ägarinna till den ljuvliga...och dessutom vackra kannor, är nu hemma igen, utvilad och solbränd..så nu är man laddad igen då...:) kramen

Country Hill sa...

Visst är det kul när man får med sig något fint hem från en auktion och Du lyckades verkligen.
Ha det gott!
Kram Lena

popetotrora sa...

Ja, den var verkligen fin! Jag hade blivit lycklig av bara lådan i sig. Men att den var fylld med spets ockås... vilken lycka! :-)

Caja som sa...

Vackra ting, lycka för själen....

Fågel Blå sa...

Gokväll!
Vilken underbar gammal låda förstår att du blev salig!
Så fin!!!!
Och med spetsar i!!!!
Önskar dej en fin Helg!
Kram Kathrine

Stinas vardagsrum sa...

Jag förstår dig! Jag hade också blivit överlycklig!Ibland får man ha lite tur. Härligt!

Lyckoslanten sa...

Men! Lyckost dig! Gillar! ♥

Ett Vitare Hem sa...

Men vilken underbar ask,förstår din glädje!
Ha en finfin kväll!
Kram/Lena

Änglarnas hus sa...

sicken tur du hade då..IGEN!! jag måste nog åka ner och besöka auktionerna..vilka fynd!!
Bara lådan i sig var underbar!!

Ha en trevlig helg!! Kramis sanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den är jättefin din nya spetslåda, så glad man blir när man hittar såna fynd. Och full i spets, kunde inte bli bättre. Ljuvlig kanna också.
Ha en fin kväll
Kramar
AnnaMaria

Vita Falkens Lantliv sa...

Så skoj att göra såna fina fynd! Spets lådan var super fin!
Kannor älskar jag....

Kram Susanne

sylvia sa...

hei.
men å fin den er,så heldig du var som fant den, riktig lekker er den..
ønsker deg en flott kveld,
klem fra sylvia

Sjabbig men chic sa...

Vilka jättefina fynd! Förstår att du blev nipprig;)

Kramis Lisa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Men ååå så fint, både lådan och spetsarna. Vilken lycka att ropa in något så fint. Kannan var också underbar. Vilken lyckost du är=)

Ha en fin fredag och en riktigt trevlig helg!
Kram,
Regina

bakom berget sa...

Jaa, vem skulle inte ha blivit nipprig av den där! Helt underbar ju!
Jättesöt kanna oxå. Jag köpte en liknande i somras, som jag tycker såå mycket om.
Undrar just om du ska använda spetsarna till nåt, eller om dom bara ska vara till lyst.
Ha det gott! Kram Åsa.

skifferhuset sa...

Å vad fin din låda var, tänk vad många spetsar som har liggat i de facken! Ha en skön kväll! Kram Iréne

Anonym sa...

Vilket fynd! Den är underbart vacker! Spetslådan alltså, med fina spetsar i. Kannan är också fin. Jag har också inspirerats av dig. Har lagt in lite foton från köket på facebook idag, kolla länken nedan. Kram Eva

http://www.facebook.com/album.php?aid=40100&id=1807210650&l=db02d48325

Vita små hjärtan sa...

Åååå vilken skatt!!!! Jag har också en stor gammal spetssamling, å jag är så rädd om den...
Kram Agnetha

Skogslyckan sa...

Oj så fina saker du köpt! Härligt med sådana överraskningar, med all spetsen. Jag köpte en liknande låda i veckan, fast inte lika fin och mer sliten. Den var full med trådrullar, hyskor och gamla knappar, också spännande.
Kram Pia

Vita verandan sa...

Men vad du lyckas hitta fina saker. Så kul det verkar att ni har mycket auktioner hemma hos er.
Att den var fylld med spetsar också:))
Kramis Anna

Solveig sa...

Åååå så koselige disse tingene var sammen!! Rosen og det romantiske mot det sorte og litt "røffere". Lekkert! Jammen har du vært heldig! Unner deg alt det gode - snill som du er! Og så kan jeg få gleden av det også, ved å stikke innom bloggen din:o)))
Ha en nydelig helg i ditt koselige hjem, snille Malin!
Klem fra Solveig

Margareta sa...

Du har då verkligen ögon för vackra saker på auktioner.lådan var ju ljuvlig med sina spetsar.Och kannan jättefin....

Ha en bra fredag!
Kram Margareta

Hannis sa...

Vilka fynd du nosar upp!
Helt makalöst, kanske ska leja in dig när det ska shoppas=))

Vilken fin låda!!

Kram Hannis

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Nydelig eske til dine blonder...
ha en lun dag
eddaKlemmer

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vilken mysig låda .Med massa fin spets.Kan tänka mej att du blev salig!!!!Önskar dej en mysig fredag.Kram Rita ♥

Annelie sa...

ÅÅh vilken underbar låda med alla dessa härliga spetsar i..:))Ha en riktigt mysig fredag nu...KRAAAM/Annelie

promenader på landet sa...

Vilket fynd, underbara spetsar! Ha en bra helg vännen kram Maria