lördag 23 oktober 2010

Stilleben!!!

Hilllooo!!!! Kikar in och önskar Er en trevlig Lördagkväll med ett litet stilleben!!! Vilken dag vi haft, har varit på Auktion och det var helt gaaaaaaaaalet billigt;o) Kommer bilder efterhand på mina nya fynd!!
.
Denna lilla resväskan hittade jag på loppis för ett tag sen, lite ovanlig;o) Lilla Madonnan köpte jag i Göteborg och den är en kopia av min stora!!!

Dessa böcker tillhör mina käraste ägodelar....de är så vackra!!!!

Ha det gott!! Så ses vi med Söndagsbilden imorgon!!!
Kram Kram Malin

24 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

En auktion där allting är galet billigt skulle jag gärna gå på!
Fina stilleben du gjort. Ha en skön lördagkväll! Kram Kicki

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!

ingen kan som du skapa stilleben som är såå vackra!!..
Jag har loppat idag och en del billigt blev det :)..men jag saknar verkligen auktioner..var åratal sedan jag var på en!

Ska bli spännande att få se dina fynd iaf!!

Ha en riktigt härlig lördagskväll!!

Kramis Sanne

elsamarianne sa...

Vackert (som vanligt...) hos dig. Ska bli spännande att se vad du gjort för fynd på auktionen. Visst är det roligt när man kan vara med att ropa in nåt, och inte bara stå vid sidan och se priserna gå upp- så man inte kan hänga med...
Vädret är jättetrist, inte ens hundarna vill vara ute.
Ha en skön lördagkväll
kram elsamarianne

Tulipa sa...

Hej!

Vilken fin Madonna...

Det är så roligt när der blir galet billigt!

Längtar tills det är auktion...

Tusen TACK för fina ord!

Kraam Mariette

Fröken Grön sa...

Vackra bilder på vackra saker!
Dina auktionsfynd blir jag nyfiken på, - ska bli kul att få höra lite mer om dem senare!
/Anna-Karin

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Ljuvliga bilder! Så stämningsfullt i höstmörkret!

Kram Anna-Lena

Hulda sa...

Flotte ting! Og flott satt sammen i stillebenet. Den mørke lysestaken falt jeg for. Slike er så fine, så enkle og stilfulle. Blir spennende å se hva du har funnet på auksjon. :)

Loppisliv sa...

Fin madonna och jättevackert stilleben du gjort. Härligt med fynd på aktion, där brukar annars priserna trissas upp. Ska bli spännande och se vad du gjort för fynd. Kraaam Paula

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Å lyckliga du!
Auktion - så mysigt!! Jag längtar efter att gå på loppis/antik och roliga ställen...men tyvärr hittar man inte sådana ställen här! Tråkigt nog.

Men snart stundar en lite tripp med bästa vännen!!

Härlig lördag önskar jag dig! Skrutt och jag kollar Bolibompa och jag röjer fönsterna inför morgondagens storstädning som går av stapeln när gubben kommer hem i morgon.

Kram Monica

Vita verandan sa...

Vad spännande att få se dina fynd som du gjorde idag. Inte ofta det blir så billigt precis. Här omkring är det dåligt med auktione, så jag har aldrig stått och budat. Skulle nog tycka det vore lite pinsamt:)
Säger det igen du har så många fina gamla saker.
Någon madonna har jag inte.
Ses i morgon då med söndagsbilden och jag har ingen aning vad jag ska visa.....

Kram kram Anna

Sussi / Sussinghurst sa...

Sikke et dejligt lørdagsbillede, tak for det. Ha' en dejlig lørdagaften og søndag.

Mitt hvite hus sa...

Utrolig vakkert stilleben du viser... gamle bøker er vakkert...

God helg Malin..
klemmer =)

Margareta sa...

Så vackra bilder! Man anar helgfriden....
Ser fram emot att få se dagens inköp.

En riktigt god kväll!
kram Margareta

Lilla Lycksta sa...

Skulle gärna besöka en auktion där allt var galet billigt :) Dina stilleben är ljuvliga, gillar den vackra Madonnan. Ha en fin lördakväll.

Kramiz Camilla

lavendel mio sa...

Hei
Nydelige stemningsfulle bilder du viser!
ønsker deg en herlig kveld, klem Hanne

Caja som sa...

Åh vad jag älskar dina bilder...kan inte få nog av dem...

Må väl/caja

Gammel stil sa...

Sååå fine bilder :)

Klem :)

Made in Persbo...Carina sa...

Iiiii så roligt med en tokbillig auktion! ska bli spännande att se dina fynd :)

Kram, carina

Annika Christensen sa...

Du är världsmästare på att göra fynd...
Vilka fina saker.
Ha det gott
Annika

lottens vita och gröna sa...

hej goa fina malin!!! du är verkligen stilebenas drottnig, guuuuuuuu vad fint du har där!!! vad spännade att se vilka fynd du gjort!!!
må väl, varmkram lotten

Vit som snö sa...

Underbara o vackra bilder!
Låter härligt med en galet billig auktionsdag:))) Ser fram emot att se dina fynd!
Ha en fortsatt fin helg!
Kram Cilla

north pal sa...

can't wait to see your new purchases. it is great fun to see others treasures. Bestest,Denise

Sköna o Gröna Ting sa...

Åååå.., håren reste sig på mig av lyckokänslor:))))
Visst är det väl härligt när man kommer till en
auktion då priserna blir galet billigt..., sån glädje!!!!
Idag skall jag iväg på loppis, har inte varit iväg på två månader nu så jag LÄNGTAR och jag har plockat fram den lite större och fetare plånkan oxå!
Jaja, lite fetare i alla fall...:)

Ha en skön söndag Malin.....
Kram
Marianne

skifferhuset sa...

Fina å rofyllda bilder, andas helg! Kram Iréne