tisdag 26 oktober 2010

Tisdagstemat är Förvaring!!!

Hej!!! Hoppas alla har en bra tisdag, här skiner solen från klarblå himmel men det är kyligt....
Så var det dags för nytt tema! Förvaring är verkligen ett stort ämne, så vad välja.....

Det får bli i trä;o) Som Ni ser fick järnsängen flytta in från uterummet i söndags. Hade egentligen tänkt låta den stå där över vintern. Men nu står den här i "biblioteket" och det är riktigt mysigt;o) Under sängen har jag loppade lådor från en gammal skänk....Lite vit färg och så är de som nya;o) Varit super i uterummet i sommar då jag använt dom till förvaring för ljus, servetter, tallrikar, filtar m.m

Den här är bra till tidningar, böcker, kuddar.....

Gillar benen på sängen;o)

Sockerlådor är ju vanliga och jag har flera stycken. De är kanon att bla förvara skor i;o)

Det var det hela från mig;o) Kika in i Fabriken och se många bra förvaringsmöjligheter!!
Ha en trevlig eftermiddag och kväll, ses imorgon!
Kram Kram Malin

25 kommentarer:

Designe sa...

Jättefin förvaring och så vacker sängen är! Kram :)

Hanna sa...

Fint.
Kram
Hanna

Sussi sa...

Hej Malin!
Älskar järnsängar, och din var ju extra snygg!
Perfekt med skor i sockerlådan!
Kram
Sussi

Hulda sa...

Virkelig vakre bilder i solskinn, du har tatt. Så nydelig seng, og så koselig stemning. Falt helt for kassene du har sko og bøker i. Virkelig stilig er det! Flott bilde der vi ser litt av senga, og bøkene i bakgrunnen. Så flink du er!

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder ...og fin oppbevaring.. flotte bein på senga di..

klemmer

Fågel Blå sa...

Underbara bilder!!!!!
Tack för tiupaset om förvaring!!!!!
Ha en fin Kväll!
Kram Kathrine

Nyanser av vitt sa...

Jättefina trälådor men vad "några" Converse du har :O)
Kramis

Lille vildand sa...

Elsker,ELSKER, elsker sengen din!!!
Kjempeide med sko i kassen da. Dekorativt.
Nyter bildene dine:)

Klem fra Jannicke som er så glad for din begeistring

liven sa...

En koselig jernseng og så kjekt å ha den inne i vinter!!
Heldig dere som får fatt på disse sukkerkassene....de er så fine!!
Flotte forvaring saker hos deg Malin :o)

ha en fin tirsdagskveld

Lyckoslanten sa...

Jag skulle gärna ha några sockerlådor i mitt "pedagogiska" rum. Fint att sängen blev till sån nytta! Ha det så bra mitt i veckan! ♥

Made in Persbo...Carina sa...

Ååå vilket bra tips att förvara skor i en gammal sockerlåda! Det tipset kanske jag kan få användning av! :)))

Kraaaam sötis!

Frøken Jægers Hus sa...

Nydelige sengen og lure skuffenen:) Herlig!!!

Systrarna Hjertén sa...

Va smart att ha skor i sockerlådorna, det får det bli...!

Mvh
Frida

skifferhuset sa...

Halloj! Vad praktiskt med sockerlåderna att förvara skor i, synd att jag inte har en själv ;) och din säng, helt såld blev jag! Ha en skön kväll! Kram Iréne

Sommerhuset i bakken sa...

Så flotte oppbevaringskasser. Jeg synes bare sånne trekasser er såååå fine! Og de kan jo brukes til alt ;-) Jernsengen er også superflott. Den passer jo perfekt som leseseng i biblioteket. Koselig!

Ha en finfin kveld!

Margareta sa...

Vackert som vanligt.Sängen är ju bara så.......
Och bra lådor som är snygga dessutom.
Det ser ju genast ut som man har mer ordning om man får sakerna i en låda.

ha en bra kväll!
Kram Margareta

Vita verandan sa...

Go`kväll!
Trälådor är perfekta till förvaring. Ett väldigt stort tema, jag kände att jag gjorde ett tråkigt inlägg, men jag har jättesvårt att hinna fota just nu. Nu börjar den där mörka tiden då det blir svårt att ta kort. Ser att du har en liknande byrå som vi har.

Ha det så bra!
Kram Anna

elsamarianne sa...

Man kan aldrig ha för mycket förvaring... inte i vårt hus i alla fall.
Jättefin säng och lådor.
kram elsamarianne

Marie sa...

Din järnsäng är så vacker Malin! Och vad fiffigt med skorna i lådan!!!!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Fröken Fräken sa...

En säng i biblioteket, det låter ju som den perfekta placeringen. SÅ kan man ligga där och bläddra i böcker och tidningar :-)

Skogslyckan sa...

Visst är det användbart med trälådor, och vackra att se på också. Din järnsäng är inte helt fel den heller...
Kram Pia

Nordingården sa...

En gammal järnsäng i ett biblotek och ett svart fårskinn på golvet- kan det bli bättre! Du bor så fint och har sån god smak!

Tack för din fina kommentar! Fast jag är dock inte privat i min blogg:) bara idag, utav ett par anledningar som jag kände för att nämna detta, i örvrigt skriver jag inget känsligt alls, det är så praktiskt för mej att ha en sån låg profil som jag valt att hålla pga att söker jobb etc, bloggen är bra att ha som referens för mej... men visst har vi kul bloggkompis!! Mari.

Linda i Lönnbacka sa...

Underbara bilder, så fin förvaring!

Vackert med järnsängen och den svarta fårskinnspläden, och så himla snyggt du lagt böckerna!! :)

Kram kram

Smulan sa...

Hej!! ååh, vad vackert och inspirerande! Jag gillar din blogg! Jag länkade den från min och jag hoppas det är ok! kram/ smulan

mariaK. sa...

Hallåjsan!
Du fick ju också tag i en underbar förvaringsmöbel på auktionen i helgen:-)
Snacka om att jag nästan började gråta, när jag fick veta att en amerikakoffert hade slängts när en gammal släktings förråd städades ur för ett tag sedan:-(
De är ju supersnygga till förvaring eller soff/sidebord!
Ha det gott,
Kram, Maria