tisdag 19 oktober 2010

Tisdagstemat är Kuddar!!!!!

Hej!! Denna vecka är temat kuddar!! Jag är en sån som gärna och ganska ofta köper kuddar, men ändå inte har några......Många landar i garderoben....Här har jag samlat några i en nyloppad resväska!!!

Gillar varma kuddar i sandfärgat, gärna monogram och romantiskt blommiga....Dessa är från Au Maison och Miljögården!!

Men mest av allt gillar jag kuddar med gamla vackra örngott....Det finns det gott om i våra järnsängar. Men det har jag visat så många gånger förut.....Detta fina örngott har min mamma sytt!! Hon har även virkat spetsen;o)

Det här är loppade tyget är egentligen kökshanddukar som man sålde på metervara förr.... Hade haft det liggande länge när min snälla mamma äntligen sydde två kuddfodral av det;o) Gillar min nyloppade låda oxå....

Jag syr själv oxå men inte lika bra och tar mig inte tiden....det finns så mycket annat som är roligare!!! Jag är så glad för mina kuddar, de passar ju nu till Jul oxå;o)
Kika in hos de andra i Fabriken och inspireras!!!
Vi ses imorgon igen;o)
Kram Kram Malin

31 kommentarer:

Willy sa...

Hej Malin
Beautiful cushions and photos. I like cushions, it gives a cosy feeling
Kram Willy

Lissen sa...

Vad många fina kuddar du har! På min säng har jag också kuddar i vackra gamla örngott. Din mamma måste vara superduktig på att sy och virka.

Själv har jag sytt kuddar för första gången på flera år.

Ha det gott. // Kram Lissen

Fågel Blå sa...

Vad många fina kuddar du har liggandes i den gamla resväskan!!!!!
Och så fina din mamma sytt åt dej!
Snäll mamma!
Ha en fin dag!
Kramis Kathrine

Jolins inredning sa...

Å va snyggt du har gjort!! Jag letar efter en sånn där fin gammal resväska.

Fina kuddar hörru!

Kram Linda

Vintage House sa...

Hej
Vad härligt fina kuddar du har gillar verkligen de som din mamma har sytt:)
Fina loppisfynd oxå....
Ha en skön dag
kram
sandra

elsamarianne sa...

Många fina kuddar. Speciellt de gamla handdukarna. Och det ser ut att vara en fin låda du hittat också.
kram elsamarianne

Vita verandan sa...

Mysigt inlägg och jag gillar kuddarna som din mamma hade sytt. Funderar på att sy kuddar av några gamla handdukar att ha till jul i kökssoffan. Tyckte det var lite svårt tema idag. Men jag kommer att lägga ut ett "riktigt" ikväll.

Ses då kanske...
Kram Anna

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara kuddar!
Ha en finfin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Jenny sa...

Hej Malin!
Vilka fina kuddar, snyggt att sätta dem i den gamla resväskan:)

Vad snällt av din mamma att sy kuddar till dig av kökshanddukarna, de kommer passa finfint nu i jul:)

Kraam Jenny

Lilla Kullan ♥ sa...

Väldigt fina kuddar du visar.:-) Kram Stina

Änglarnas hus sa...

Härligt med kuddar och så enkelt att förändra!
Gillade de sista med röd kant allra bäst!

ha det bra! Varmkarm ifrån Sanne

Country Hill sa...

Så många vackra kuddar!
Ha en fin kväll!
Kram Lena

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Fina kuddar och snyggt fotat!
Kram Anette

fröken knopp sa...

Åhh Malin, jaga bara älskar kuddarna som din mamma sytt..De får mig att längta är mer efter julen..:)

Varmaste Kramarna Elin

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Vilka härliga kuddar du visar! De din mamma har sytt är supersnygga.

Kuddar är en väldigt kul och tacksam inredningsdetalj!!

Kram Monica

Livet på Vestergård sa...

Så vackra kuddar du har. Din nyloppade låda är också fin!
Kram Kicki

Gammel stil sa...

NYDELIGE bilder:) Helt fantastiske ting!!!:)

Klem:)

Lyckoslanten sa...

Skickar en inbördes beundran över det fina upplägget, de vackra kuddarna! Vackert! ♥

Margareta sa...

Verkligt fina kuddar.Dom är säkert snygga dom som är i garderoben också.
Jag tycker nog också att det allra finaste är broderade /spets- örngott och som du visar gamla handdukar som kuddar.Hemtrevnad blir det på hög nivå.

Ha en bra kväll!
kram Margareta

Skogslyckan sa...

Man kan aldrig ha för många kuddar. Det blir varmt och hemtrevligt då. Gillade de rödvita jätte mycket!
Kram Pia

Mitt hvite hus sa...

Så flotte puter du har fått deg... jeg er også veldig glad i puter og har noen stykken..
likte de røde og grå som din mor har sydd.. Kjempefine..

klemmer

Livet på Berget sa...

Så mycket vackra kuddar! Tur att du har en snäll mamma som hjälper dig att sy. Tycker det är svårt att hitta kuddar som ser ut som jag vill. Skulle behöva ta mig i kragen och bli vuxen och sätta mig och sy egna.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Vita Falkens Lantliv sa...

Så många fina kuddar, jag älskar kuddar:)

Vilken mamma du har som har sytt och virkat så vackert:)

Kram Susanne

Anonym sa...

Underbara kuddar. Gillar allihop.
Kram Marita

Loppisliv sa...

Fina kuddar du visar, den blommiga är ju helt ljuvlig, och de med röda ränder på....handukarna din mamma sytt till dig...ohhh dem hade jag gärna haft nu till jul, sååå fina. Tror minsann jag ska sy ett par liknande jag också, har ju massor av gamla handukar med röda ränder på, bra tips jag fick nu...tackar. Nu ska jag krypa till kojs...Kraaam Paula

Sirpa sa...

Helt underbara bilder!
Gratis till vinsten hos Tankar från Trädgårdsmästeren!
Har en fin onsdag!
Kram Sirpa

Rosor och Spetsar sa...

Vackra kuddar du har, jag gillar också rosor o varma färger. Kuddarna dinmamma sytt är jättesnygga - en fin ide.
Härlig loppad låda o väska också
Kramen
Annelie

Smulan sa...

Hej Malin! Det är första gången jag är här och du har en vacker blogg. Du är duktig att hålla i kameran och ni har ett vackert romantiskt hem.

Du, de där kuddarna i kappsäcken..gilla,gilla :)

Ha en BRA dag!

// smulan

Annelie sa...

Så många fiiina kuddar,jag har oxå en mamma som är jätteduktig på att sy,jag syr ju oxå men har inte samma tålamod...hahaha...Ha en riktigt skön och härlig dag...KRAAAM/Annelie

Designe sa...

Åh så vackert du presenterar dina kuddar! Såå vackra bilder! Kram :)

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad mycket fina kuddar du visar .Älskar kuddar.Tycker det är så himla härligt.Ha en fin onsdag..Kram Rita ♥