lördag 30 oktober 2010

Var har du din TV???

Hej!! Var har du din Tv?? Finns ingen fulare möbel än en tvbänk.....Jag har verkligen letat, men ingen faller mig i smaken!! Har sett att många bloggare bygger sina egna tvmöbler!! Vi hängde upp vår på väggen!!!

När vi inte tittar drar jag för draperiet, så lungt och skönt;o) Ser Ni till höger hur den kikar fram??

Bordet köpte jag i somras, det är gammalt och borde egentligen inte ha blivit vitt....Men jag trivdes inte med det så efter att ha funderat ett tag kom penseln fram! Innan var det brunt och det var ingen fin brun färg.....Nu är jag nöjd!! Lite sandpapper ger det rätta slitaget;o)

Det har en låda med tre fack i, perfekt till lite ljushållare & annat smått och gott;o)

Ha en bra lördag!! Vi ska till mina föräldrar och inviga deras nya uterum!!!
Ses som vanligt imorgon med söndagsbilden!!
P.s Imorgon kommer det ett lokalt reportage om Norregård i Nytt Boende!!! Den kommer med reklamen i Kalmar, Nybro, Färjestaden med omnejd!! D.s
Kram Kram Malin

28 kommentarer:

Vita huset 28 sa...

Hej ja har inte heller hittat nå snygga tv möbler. Vi har också våran uppsatt på väggen. Som tur är så har vi ett stooort tvrum i källaren med stooor soffa. Det är enda tvn vi har så där får den vara synlig. Vårat vardagsrum på entreplan är sällskapsrum med stor matgrupp o soffa framför kaminen där vi äter, myser o spelar spel. Det kommer inte in nån mer tv i de här hemmet. Vi kollar väldigt sällan o favorit just nu är arga snickaren :)

Tyckte du hade löst de väldigt snyggt för o dölja tv, gillar de skarpt!

Tittar in i morgon igen då :)

Ha en skön lördag, kram Camilla

Vita små hjärtan sa...

Ja du har det så fint. Å ett tv-draperi var ju en lysande lösning. Håller med, varken tv eller tv-bänkar är särskilt snyggt...
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Fågel Blå sa...

Vilken lysande ide du delar med dej utav!!!!!
Så snyggt att gömma tv därbakom!!!!
Tack för inspirationen!!!!!
Kram kathrine

Börjelundskan sa...

Vilken superduper bra idé, .... håller med dig varför kan dom inte designa snygga TV-möbler, helt ofattbart, och dom som finns är de nog svindyra. Jag hittade inget som jag ville ha så jag skissade ner ett förslag till min "Timnell"(min man)fniss, .... och det blev jättebra, folk som kommer hem till oss, undrade om vi slängt ut TV:n, ingen annade att vi hade gömt den i ett ny/gammalt hörnskåp. :D

Bordet blev jättefint, har länge velat fram och tillbaka om hur jag skulle måla ett skåp jag nyss köpt, ..... nu vet jag :D, din bild inspirerade mig. Tack!!

Som vanligt stämningsfulla bilder. Ha en trevlig helg. Kram Cin

Norrfrids Eija sa...

Vilken bra idé med draperiet framför, med platt-Tv funkar detta bra. Vi har tjock tv:n i ett fint skåp på övre plan. Nyligen gick jag med på införskaffandet av platt-tv, den sitter på väggen i salen, stor och svart är den men jag kan tycka att det är en häftig kontrast mot allt det gammaldaxa...det manliga könet är nu stolt ägare till en stoooor TV så den får inte gömmas, nej den ska framhävas, ha ha. Draperier kan det bli även här i framtiden!
Happy halloween!, Eija

Louise sa...

Vacker "tv-förvaring" :)

Nordingården sa...

Å va fint och fiffigt!! Just ljustakar i grupp på det bordet, det hade kunnat vara hemma hos mej, just sånt här bara älskar jag! Och ett sånt draperi har jag med, fast i hallen, in till ett annat rum, men så smart att gömma tv:n, vår är synlig i allra högsta grad, på ful liten tv-bänk som jag visserligen målat och satt tyg framför för att dölja resten av alla djävulska apparater:)

Nytt Boendes läsare får en riktigt mysig söndag då det får gotta sig åt ditt vackra hem då! Ha en skön lördag på nya verandan, må alla små spökmonster hålla sig i från er!!! Mari.

rustik charm sa...

Hej Malin.

Men så fint du har gjort det med tvn:) Smart. Vi har än så länge kvar en tv-bänk från lägenheten som jag verkligen inte vill ha längre. Men just nu har man inte råd att skaffa nåt nytt så den får vara kvar. Sen så har jag inte hittat nån annan heller. Hoppas att vi kommer få plats med ett TV-rum på övervåningen när vi river lite väggar där. Maken vill oxå ha ett Bio-rum i källaren, men det lär dröja lääääänge:)

Ha en bra kväll.
Kram Kristina

Tina // Peppar och Vanilj sa...

Önskar dig en fortsatt trevlig lördag ♥ och jag ser framemot söndagsbilden =)

K R a M // T i n a

Vita Falkens Lantliv sa...

Smart!!!! och så snyggt, jag tycker inte heller att vare sig bänk eller tv är särskilt vackert. Men alla dessa boxar, dvd m.m. var har du gömt det då?

Kram Susanne

elsamarianne sa...

Vilken bra grej.
Här hos oss står TVn som en central punkt i TVrummet..
Har önskat mig konvertering till matrum och att TVn ska gömmas i skåp i vardagsrummet men får inget gehör för det.
Men jag jobbar på det, så man kan aldrig veta.
kram elsamarianne

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Nej du, TV:n är ingen favoritmöbel då det gäller utseendet..men den används flitigt här hemma..
Jag gillar din lösning med ett draperi för..smart!!

Ha det gott! Kramis Sanne

bakom berget sa...

Vilken bra idè! Javisst är TVn en riktig fuling, men man vill ju ha den ändå. Det värsta är ju, att man måste möblera med tanke på den jämt. Jag önskar att jag hade ett "TV-rum. Då slapp man ju ha den i vardagsrummet.
Vi har löst tv-bänksproblemet med att ha tvn stående på en liggande expedithylla (från det stora varuhuset). Den tar liten plats och rymmer både böcker, cd-skivor, digitalbox, tidningar m.m.
Hoppas du har en fin helg! Kram Åsa.

Ett Vitare Hem sa...

Vilken superide, hm det kanske skulle lösa det lilla TV-dilemmat jag har ;o)
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Vita verandan sa...

Hej vännen!
Så kul med ett reportage! Smart det där med draperi, vår tv är det fulaste i hemmet. Har en platttv på väggen också. Söker efter ett fin gammal skänk som vi kan ställa tv på.
Bordet hade en underbar färg.
Ha en trevlig kväll!
Kram Anna

Janniche sa...

Min Tv står desverre godt synlig i stua på et stygt TV-bord!! Og jeg som ikke har TV-inntak engang!!! (bruker den bare til DVD)
Kjempegod løsning du har funnet på problemet! Kanskje jeg skulle prøve...?
Takk for tipset!

Fin helg***

Klem, Janni,
Duse Pasteller

Mitt hvite hus sa...

Så fint det ble... en smart løsning syns jeg..

våres står på et ganske kjedelig tv bord... og den synes godt...

god helg

Klemmer

20-talshuset sa...

TV är ju ingen snygg pryl precis. Men det där var en bra idé. (Hade varit perfekt för en kompis till mig som när hon var yngre fick besök av en TV-pejlare när hon inte betalade TV-lisensen... hi hi.) Bordet är jättefint så där vitmålat. Ha en fortsatt fin helg! Kram Anna

Sussi / Sussinghurst sa...

Sikke en god ide med et tv-draperi

Margareta sa...

Verkligen en fin TV-förvaring.Det ser ju riktigt sakralt ut där med bordet och ljusen och draperiet.Bordet såå fint.
Vår TV står på en gammal byrå som jag målat vit och slipat lite på.Det blev iallafall bättre med byrå än TVbänk.Sen är det ju så bra med lådorna.
Kul med reportage...

ha det gott!
Kram Margareta

Ljuva Drömmar sa...

Min tv står i ett skåp som jag byggt men jag gillar verkligen din idé. Tror dock inte det skulle bli lika snyggt hos mig då jag fortfarande har en tjocktv...;)

Ditt bord var ju underbart! Alldeles lagom slitet.

Hoppas du får en underbar helg, kramar Maria!

Skogslyckan sa...

Vi har haft tv`n på väggen, och det har vi nu med, men är snart färdiga med skåpet vi byggt runt. Ser ut som en platsbyggd möbel, visar snart. Annars var det ett bra tips med draperi. Ha en fin söndag!
Kram Pia

north pal sa...

excellent idea for the t.v. i would love to hide ours also. years ago,a friend put hers inside a vintage kind of cabinet, that was a little bigger than the t.v. it had one large door. it might have been an old record holder for those vintage large records the 33 1/2. i adored that cabinet. she moved and i never saw it again. your table is super. there are so many wonderful ideas out there. i love it. Bestest,Denise

Sjabbig men chic sa...

Mycket smart minsann!

Kram Lisa

Helena sa...

Men Malin, vilken underbart snygg lösning på det eviga problemet om hur man kan "trolla bort" TVn när den inte används! Riktigt snyggt med det vackra draperier och bordet med ljusstaksgrupperingen är jättefint.

Själv tillhör den där gruppen som har TVn i ett skåp, för att kunna stänga dörren om "eländet", men i dessa tider av plattskärmar är ju er lösning supersmart!

En skön söndag önskar
Helena, The Swenglish Home

liven sa...

En flott måte å gjemme tven på!!
Her står den og tar masse plass!!
Et koselig bord du har funnet deg også Malin!
Kanskje tar jeg en tur til et par loppiser idag....det begynner å gå mot slutten på disse her nå!!
Ha en fin søndag :o)

Huset på landet sa...

Vilken jättebra lösning att hänga upp TV:n och gömma den bakom ett snyggt draperi!
Vi har ett TV skåp, ett gammalt skåp som jag målat vitt, men vår gamla TV ryms inte in i skåpet så skåpet står i vårt sovrum än så länge. Snart ska vi köpa en platt-TV, som ryms in i skåpet.

Lycka till i min utlottning!

Kram, Nicole

Mom´s kitchen sa...

Så fina bilder, Malin! SÅ FINT!!!!

Jag har TV i tv-skåp! Perfekt för oss. Inte min man heller tycker om att se tv-n stående med släckt skärm och vi tittar inte mycket på den burk ;)

Stängda dörrar och inte många fattar att där står TV. Tjejen som hjälper mig med städningen sa "SÅ duktig du är, Olga, inte har du tv för dina barn" hahahhaah då öppnade jag skåpet - tadaamm ;)

Ha det så fint, Malin!!!