fredag 22 oktober 2010

Veckans Bästa Dag!!!!

Hej!!! Veckorna går så fort och ändå så skönt när fredagen kommer.....I dag blir det några bilder på min nyloppade margarinlåda! Passar bra till mina flaskor och lite annat smått & gott i köket;o)

Rödlök som inte bara är gott utan så vackert att dekorera och duka med!!!

Mina sifoner byter ständigt plats;o)

Dessa gamla trälådor har blivit riktigt poppis.....Visst är de fina!!!

Gamla vackra fyndade bestick kan man bara inte få för många av....
Njut kvällen nu;o)
Vi ses imorgon!
Kram Kram Malin

30 kommentarer:

skifferhuset sa...

Ja suck tänk om man kunde få tag på sådana lådor! Är så fina med saker i! Ha en skön helg! Kram Iréne

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej svejs!
Jomenvisst, vem älskar inte dessa lådor och speciellt din lite annorlunda margarinlåda.
Har jag aldrig sett tidigare.
Fina bilder...
Ha en skön helg och NJUT!!!!
kram till dig
Marianne

Änglarnas hus sa...

Hallo!

ja visst är de unerbara lådorna..och din var inget undantag1 perfekt att ha nära vid spisen!

hoppas att du får en riktigt mysig helg!!

Kramis Sanne

Jolins inredning sa...

Trevlig helg Malin!

Vad mysigt det låter med kvinnocirkeln och va fint Norregård är i sin vita skrud!

Kram Linda

liven sa...

Hei Malin!!
endelg fredag og denne uken har vært travel på jobb!! Heldig var jeg idag og vant en flaske rødvin i lotteri som vi har blandt kollegaer :o)
Nydelig bilder av Norregård!!
Disse kassene er bare så koselige! På messen hadde de noen fine men de er så himla dyre!!!
Bestikk får man heller ikke nok av...kikker alltid etter :o)

ha en fin fredagskveld :o)

bakom berget sa...

Så fint! Kul att kunna hitta såna fina gamla lådor.
Jag önskar dig en skön helg!Kram Åsa.

Vita Falkens Lantliv sa...

Mycket användbara dom där lådorna! Tyvärr svårt att hitta dom här eller så kostar dom skjortan. Fint du har gjort. Önskar dig en skön helg!!!

Kram Susanne

elsamarianne sa...

Så fin låda. Jättefina bilder.
Har för mig att jag ska ha nån sån liggande nånstans, måste ut o leta imorgon när det är ljust. Det blev ju så läckert med flaskorna i...
Ha en skön helg
kram elsamarianne

Nordingården sa...

Nyloppade. Vilken kul ord! En fin margarinlåda, de är verkligen ett dekorativt inslag i kök och ursnygga gamla bestick du fått tag i!! Mari.

Skogslyckan sa...

Tycker mönstren på gamla bestick är så vackra! Så fint du arrangerat i din låda. Jag har massor men ingen inne ännu...jag skrev ännu va?....ler.
Kram Pia

Livet på Berget sa...

Jätte vackert Malin!
Trevlig helg!
Kram
/Sara

lottens vita och gröna sa...

ohhhh wow sicket fynd!!!
vilka underbar blder på norregård i vinterskrud, jisses så vackert ni bor, underbart är det att besöka dig här!
varmastekramen lotten

Hulda sa...

Nå har jeg koset meg i bloggen din, vil gjerne linke til deg. Så vakkert hus du har. Snedekket og fint hos deg. :) Her har det også vært sne, men den er smeltet igjen. Likte veldig godt kjøkkeninnlegget ditt i dag. Fine detaljer, og gode tips. Ser du innom meg, Husfruas Memoarer, vil du også finne tips til kjøkkenet. :) klem

Lille vildand sa...

Malin, du er så skjønn!!
Helt herlige bilder - jeg skal bruke inspirasjonen!
Nyt ukens beste dag.

♥ Jannicke

Vita små hjärtan sa...

Å vad mysiga de där lådorna är.
Å du har fyllt den med massa mysiga saker!!!
Kram Agnetha

Lilla Lycksta sa...

Hej
Gillar din margarinlåda som du fyllt mer mycket fint. Håller med att vackra bestick kan man aldrig få för många av. Trevlig helg.

Kram Camilla

Vita verandan sa...

Där kom den, den fina margarinlådan! Inte precis likadan som min men minst lika fin:) Visst är det praktiskt att "bunta" ihop sakerna.

Ha en fin helg!
Kram Anna

Änglarnas hus sa...

Hillojsan igen!!

Jag har bara en standardmall..men förstorar mina bilder manuellt när jag vill ha större bilder!!

Ha det gott vännen!! Kram sanne

Frøken Jægers Hus sa...

Herlig og lurt! Fine bilder! Og så mye positiv energi som strømmer ut av innlegget! Nyt kvelden:)
Klem!!!!!

Mitt hvite hus sa...

Virkelig flotte bilder ..slike kasser kan brukes til så mye..og du hadde fyllt den med mange flotte skaer..

Nyt helgen

klemmer =)

Helena sa...

Jaaa, ååååh, just en sådan margarinlåda skulle jag gärna ha! Jag såg faktiskt en svensk margarinlåda (eller var det sockerlåda, minns ej riktigt) på en antikaffär här i Bath, men HIMMEL så mycket pengar de ville ha för den. Näe, vet ni va', sade jag och vände på klacken. Helt klart måste jag finna mer tid att gå på loppisar när jag är i Sverige!

Besticken är riktigt fina också!
Trevlig helg hälsar
Helena, The Swenglish Home

Tracie~MyPetiteMaison sa...

So pretty, I especially love the old crate and bottle of olive oil.
Good to find your blog!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Härliga bilder!

Önskar dig en underbar helg!
Kram monica

Anonym sa...

Så fina bilder. Ja, margarinlådor är så fina. Är så glad för min. Men den står ute på blomsterbordet.
Ha en fin helg.
Marita i Björkhagen

Anonym sa...

Hej! Så fin låda och praktiskt vid spisen med alla tillbehör, vackert! Var själv på miljöstationen igår och fyndade lite gamla ting, blev en fin gammal sykorg och en tennljusstake, en tennkruka med fin patina och ett par kärl i porslin.
Kram Eva Garami

mariaK. sa...

Hej!
Jag har också en margarinlåda, fast en mycket större.
När sonen hade loppis i somras, så hade jag ställt dit den med lite kryddplantor och morotsknippen på, som han fått för att sälja.
Det slutade med att jag fick ställa undan den, eftersom så många var och "slet" i den och ville köpa.
Förståndigt nog så förstod sonen att mamma ville behålla sin låda, annars så hade han nog kunnat tjäna "stora pengar" på den:-)
Men visst är de fina!
Ha en härlig helg,
Kram, Maria

Gammel stil sa...

Fantastiske ting, og vakre bilder:)

Klem:)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas du hade en mysig fredagkväll. Jättefin låda du hittat, blir så fint och samla ihop lite saker i lådor.
Trevlig helg och kram
AnnaMaria

Linda i Lönnbacka sa...

Kikar in för att njuta av dina vackra bilder och önska en mysig lördag!

Det är verkligen fint att ha gamla trälådor till förvaring.

Varma kramar
Linda

Margareta sa...

Fin låda!!!! Jag har en som är lite trasig i ena kanten,men det gör ju inte så mycket.Din ser ju helt felfri ut.
Det är så vackert med flaskor och lök och....
Och så då en glasburk med gamla bestick-det gillar jag mycket.
Med andra ord :underbara bilder!

Hoppas du haft lyckan med dig idag och funnit nya skatter.

kram margareta