fredag 8 oktober 2010

Vinst och Pyssel!!!

Hej!!! Så skönt med fredag, veckans bästa dag!!!! Gråmulen höst gör att jag blir pysselsugen;o)

Den här fina saxen vann jag hos Lena med finfina bloggen Country Hill!!! Den är precis i min smak och passar bra till övrigt pyssel....

Gamla bibeltexter, små emblem och grovt snöre kommer man långt med.....

Fick även den här lilla söta miniskålen i pressglas med bricka!!

Passar perfekt till tepåsen....

En rulle med grovt snöre fick följa med hem från Atmosphere;o) Det använder jag massor av hela tiden!! Pyssel, paketinslagning, runt mina blockljus, runt mina blommor m.m..... Ju fler varv desto snyggare;o) När snöret är slut har jag kvar den fina rullen, perfekt att ha till gamla spetsar....

Nu blommar mina "Tidlösa" växer runt ett av äppelträden!!

Njut Fredagen nu!!! Ses imorgon;o)
Kram Kram Malin

23 kommentarer:

Vita verandan sa...

Hej vännen!
Har då så fina blommor nu i trädgården. Helt ljuvliga!
Kul att pyssla, fast jag är rätt usel på att komma igång. Har för lite pysselmaterial hemma också. Grattis till vinsten, kul att vara med i utlottningar.

Ha en skön helg!

kram Anna

Sussi sa...

Oj så fina bilder du visar idag! Och visst är det häftigt med Tidlösa som blommar på hösten! Hade några i min trädgård med de "försvann" efter några år...tror nog att det var någon liten krabat som tyckte att löken smakade gott....
Men du...! Tack för idén om att använda de söta saltkaren till tepåsen! Älskar när gamla saker kommer till användning på nytt sätt.
Ha en skön och avkopplande helg!
Kram
Sussi

Systrarna Hjertén sa...

Otroligt fina bilder - igen! Hur gör du? Jag tycker att det är hopplöst att få till bilder nu när det inte är något ljus!

Mvh
Frida

Country Hill sa...

Roligt att Du blev glad över vinsten och visst kan man ha saltkaret till tepåsen ser riktigt fint ut.
Ha en riktigt fin helg!
Kram Lena

Sommerhuset i bakken sa...

Så mange sjarmerende, fine ting du viser. Nydelig kopp og søt liten skål til teposen. Fikk nesten lyst til å pusle litt selv. Veldig inspirerende bilder.

Ha en riktig god helg!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, så fina saker du vann. Det var en jättefin sax, passar bra när du pysslar. Rullen med snöret var superfin!
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Joyforhome sa...

grattis till vinsten Malin :) en väldans fin och dekorerad sax. Här var det mycket fint idag som alltid. Vilka fina stileben du har gjort av allt ditt fint. Bra ide det där med trådrullen

Kramar Malin

elsamarianne sa...

Vilken fin vinst du fick. Grattis.
Tidlösan är ju så vacker.
kram elsamarianne

Ett Vitare Hem sa...

Grattis till vinsten och så fina bilder på underbara ting!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Viola sa...

Ibland så blir man bara så där pysselsugen och då stannar tiden, vilken vacker sax du vunnit, önskar en riktig skön helg med många ljus och mys, kramen

Karin Lindström sa...

Hej Malin!

Hoppas allt är bra med dig, det var så länge sen. Jag har inte riktigt lika mycket till till bloggen nu, men det är ju desto trevligare när man har det ;)

Det är så fint hos er och nu blir jag också riktigt pysselsugen. Jag ska i alla fall få till några fina kransar har jag tänkt, men det är alltid något annat som kommer i vägen.

Tidlösa är så vackert. Min man har kört över mina med gräsklipparen i år. Visst bllir man glad!!! Tänk bara på att de är väldigt giftiga.

Många kramar
Karin

liven sa...

Heisann!!
Fredagen er det beste dagen i uken!
Er trøtt i kveld etter en hard uke da....
Nydelig gevinst og søte pysselsaker!
Her er været nydelig med 16/17 grader på dagtid!!!
Et flott funn du har gjort under her også Malin....såssnippar liker vi :o)
Neste heg er det Antikk og amlermesse her i bergen....åh som jeg gleder meg til det!!

ha en fin helg
Klem!!!

20-talshuset sa...

Hej!
Härlig rulle! ...med bra-ha snöre. Nu blir man ju lite sugen på att pyssla. Ha en skön helg! Kram Anna

Margareta sa...

Så vackra bilder!Det ser verkligen inbjudande ut att pyssla med dina fina saker.Vacker sax och tekopp och blommor.För att inte tala om snöret. Jag har ingen så fin rulle,men många snören på nystan och rullar.Det kommer man långt med...

Ha nu en trevlig helg!
Kram margareta

Tulipa sa...

Hej!

Visst blir man pysselsugen av hösten...

Grattis till vinsten!

Pyssla på!

Skön helg!
Kram Mariette

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Malin.
Vilka vackra bilder på vackra saker.
Och tur har du haft också,grattis.
Ja,visst blir man pysselsugen när det börjar bli lite mörkare på kvällarna.
Ha en härlig hleg
Kram Anette

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vilken urgullig sax du vunnit. Nu ska jag kika på allt fint som jag missat hos dig. Ha en härlig helg. Kram Aydan

becca sa...

Hejsan!
Vilken fin sax du vunnit, man blir ju såå glad när man har turen att vinna något snyggt.

Ha en mysig helg, kram Rebecca.

Annelie sa...

Grattis till vinsten,va kul...:)Åh visst är det så roligt att pyssla,det gjorde jag oxå igår..Önskar dig en härlig lördag..Kram/Annelie

Skogslyckan sa...

Grattis till de fina vinsterna! Jag har också beställt en hel del pyssel. Är sugen på att göra vackra "fuskpaket" att ha under granen...men får väl vänta lite till.
Kram Pia

Anonym sa...

Fina bilder, som vanligt. Grattis till de fina vinsterna.
Kram Marita i Björkhagen

Livet på Berget sa...

Hej Malin.
Sådant där snöre kan man använda till allt och lite till. Jätte vackra bilder och vilka fina vinster, grattis.
Ha en trevlig helg!
Kram
/Sara

Lyckoslanten sa...

Mysiga bilder och grattis till den vackra saxen! Härligt med pyssel! Så söt koppen är! Gillar! Ha en skön kväll! ♥