onsdag 17 november 2010

Idag var det dags....

Hej!!! Halva november har gått och veckan går mot Helg!!! Nu går det fort till Advent;o) Idag var det dags att ta in de första minigranarna i Norregård, jag har väntat lääääääääääänge nog;o)

Äntligen!!!! Nu står de här på ett bord i vardagsrummet med en liten hyacint;o)

Har Ni sett vilka fina pralinformar!?Jag ropade in dom sist jag var på auktion!!! T.o.m tratten var med.....Lycka;o)

Kanske blir det några praliner till Jul.....
Ha en bra onsdag!!
I kväll är det dags för min kvinnocirkel igen, mysigt!!
Kram Kram Malin

32 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Nydelig lite tre du har tatt inn.. så fint du har pyntet bordet..

ja nå kan vel få lov å pynte...

det har jeg gjort i dag.. bakt pepperkaker.. så nå dufter det jul her 09)

klemmer 0))

Country Hill sa...

Åh så fint med den lilla granen och vilka fina formar, visst är det kul med auktioner jag ska på en på lördag.
Ha det gott!
Kram Lena

Fågel Blå sa...

Åhh vilka fina bilder hos dej!!!!
Så söööt den lilla granen var!
Ha en fin Kväll!
Kram Kathrine

Designe sa...

åååh va fint med granarna! Så fina pralinformar oxå, har aldrig sett såna förut! Jättemysigt ser det ut! Kram :)

bakom berget sa...

Så himla fint med den lilla granen. Undrar just om jag kommer att kunna hitta nån liten bordsgran nu...Det är ju så mycket snö här, och mera är visst på gång.
Dina pralinformar är ju sååå söta. Jag har inte sett såna tidigare.
Hoppas du får en trevlig kväll!
Kram Åsa.

Vita verandan sa...

Det får vi hoppas att det blir, praliner alltså:)
Fast jag tror nog det blir färdigköpta....
Mysigt, jag gillar minigranar också.

Ha en trevlig kväll.
Kramis Anna

Strandkullen sa...

Ser härligt ut...Nu kan du göra bayliskulor/formar som jag älskar. Lägg i plastfolie slätt i dina ljuvliga formar, häll i lite mörkchoklad. Pensla ett tunt lager choklad på sidorna låt stelna, fortsätt till det blir ett tjockt lager. Häll i några droppar bayliss och frys litegranna så att du kan sluta igen med ett chockladlager- lock. Servera till kaffet...mumma... kramis semlan

Annelie sa...

Ååhh så mysigt och fint du gjort...:) Ha en riktigt mysig kväll...Kram/Annelie

lavendel mio sa...

Så nydelig du har dekorert bordet, ja nå er det lov å ta inn julegraner:))
ha en herlig kveld, klem Hanne

Ett Vitare Hem sa...

Så fint och mysigt med de små granarna och vilken lycka över de små fina formarna!
Ha en finfin kväll!
Kramis/LenaS

Så Vitt Jag Vet sa...

Dom är sööta dom små granarna. Skoj att du tagit roten med. Kanske skall prova på sådana i år.
Kraam
Sanne

Margareta sa...

Så mysigt och fint alltihopa.Lyckans dig som funnit så fina formar.

Ha det så trevligt ikväll!
Kram Margareta

Frøken Jægers Hus sa...

Oooooooooo! Så fint! Gleder meg!!

Norrfrids Eija sa...

Pralinformar - visste inte ens att såna existerade, men såklart de gör!
Här ligger minigranarna och mossan under snön nu och kyligt är det, grämer mej lite att jag inte tog fler granar innan snön kom. Och mossa har jag ingen till hyacinterna...glömska mig!
Ha en fin kväll,
Eija

liven sa...

Så koselig bilder med den lille granen og kjempefine former fra auksjonen!!
Neste uke vil jeg gå i skogen å finne noen slike småtrær :o)

ha en fin kveld Malin

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!!

Ljuvliga bilder..och jag blir så glad att jag inte är ensam om att "fuska"..Tog in minigranar i helgen som gick..

Vilken lycka att fina små pralinformar..vackra bara som de är ..och säkert blir det oemotstånliga praliner i dem till slut!!

Hoppas att du får en trevlig kväll med tjejerna!!

Kraaaam Sanne

Livet på Vestergård sa...

Så fint! Tänk att jag faktiskt inte har tagit in någon liten gran ännu. Jag har klarat av att hålla mig :) Kanske kommer den första in nu till helgen.
Kram Kicki

linnea-maria sa...

Åh vad fint arrangerat. Pralinformarna är ju jättedekorativa :) /Therese

Anonym sa...

Så mysigt du gjort.
Kram Marita

Lille vildand sa...

Marvelous Malin!!!

elsamarianne sa...

Så fint det blev med minigranarna.
kram elsamarianne

It's me sa...

I really like your blog.....everytime all is so beautiful !! happy evening...love Ria...

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Jag säger bara I Loooooove minigranar. De är så fina. I helgen blir det 80-årskalas men sen vill jag ut på landet och plocka hem granar. Har spanat in några som står och väntar.

Hälsningar Monica

Nina sa...

Haloj Malin
Mysigt med minigranar... vill också ha!
Kram Nina

Marie sa...

Så mysigt det ser ut Malin, så fint med den lilla granen och formarna. Ja nu måste man ju få börja pynta, är ju bara en dryg vecka kvar till advent!!! Jag har också börjat lite smått, hihi.

Trevlig kväll!
Kram Marie

Vintage House sa...

Hej hej
Men så vackert, nästa får vecka får det hända lite jul här hemma:)
Parlinformarna älskar jag...
kram
sandra

Mariette sa...

Hej på dig!

jag borde också ta in nån gran..tänkte tanken men kom inte längre...

Häftiga pralinformar!!!
Här blir det klassiska chokladkartonger!

Kram Mariette

STENLYCKA sa...

Godmorgon i stugan!
Tiden springer och det är mycket på jobb och även hemma med platta paket och vit färg, så tiden räcker inte riktigt till för bloggen. Det är tråkigt tycker jag för det är så roligt att sätta sig vid dator och titta in på din blogg och njuta.
Idag har jag gått upp tidigt för att få en stund vid datorn, senare skall jag och några väninnor åka till Falköpings ost och kolla deras julhandel.
Varje gång jag tittar in till din blogg så möts jag av vackra bilder och ert vackra hem du är så duktiga på att pyssla och skapa vackra lösningar.Du är bäst!!!
Ha det nu så gott, jag har en liten utlottning på min blogg, var gärna med och pröva lyckan!
Kram Raina

torsdag, november 18, 2010

Solveig sa...

Dette er de søteste granen jeg har sett på lenge! Så enkelt og virkningsfylt;o))) Nydelige former - herlig patina. Takk for herlig inspirasjon!
Ønsker deg en flott dag, min venn.
Klem fra Solveig

Skogslyckan sa...

Förstår att du är lycklig över de pralinformarna..me like too!!! Jag har inte minigranar här hemma ännu men har fotat med några i ateljén. I helgen skall jag och dottern ha lite pyssel tänkte vi...
Kram pia

Vita små hjärtan sa...

Å de är så fina de små granarna... Man vill ha dom lite varstans.
Så stämningsfulla bilder...
Kram Agnetha

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Just nu är jag inne i form-letande, det var jättefina och ovanliga du har hittat. Och visst är det dags för en liten gran, nu behöver vi inte vänta längre.
Ha det gott
Varm kram
AnnaMaria