lördag 27 november 2010

Jul på Kalmar Slott!!

Hej!! Kikar in med några bilder från Slottet igår! Ni som väntar Er hantverkstomtar och pyssel blir besvikna....Jag är inte så mycket för det! Det är stämningen jag vill åt;o)

Vy ut mot havet.....lite pudersnö ger ju julkänsla.....

Julbordet stod dukat i Rutsalen, så vackert.....

En liten slottskammare....

Byst av Drottning Margareta...

Det som fick följa med hem var lite glögg, senap och godis!! En vacker krona och bläck som jag hittade i slottsbutiken;o)

Har letat efter det sedan jag hittade det här charmiga Bläckhornet på loppis i somras!!
Även en vacker "strutspenna" till bläcket fick följa med hem!!
Idag ska alla stjärnor och stakar på plats;o)
Ses imorgon med Söndagsbilderna!!!
Kram Kram Malin

12 kommentarer:

Willy sa...

What a wonderful location for a Julmarket.
I was there in May, it is a beautiful Castle.
Have a nice first advent.
Kram Willy

lilly sa...

Seu Blog é maravilhoso meus parabens!!!!!!!

Vita verandan sa...

Vad härligt det ser ut, jättefint! Du fick lite julstämning kan jag tänka mig. De hade inte mycket snö jämfört med vad vi har. Strutspennan var tjusig. Killar nog gott i näsan:)

Din nya adventsljusstake var väldigt fin, den hade gärna fått komma hem till mig:)

Häng med på min utlottning!

Kram Anna

Strandkullen sa...

ja atmosfären går inte av för hackor...själv åker jag till tjolöholmsslott...kramis semlan

elsamarianne sa...

Vilka fina bilder från slottet. Jag gillar också skrivprylar, bläck och pennor av äldre modell. Det var stil på breven förr...
ha en skön lördagkväll
kram elsamarianne

Signe 1 sa...

åhh härliga och stämningsfulla bilder!! fint det blev med snöflingorna på bloggen oxå!:-)

kram sofia

Vita små hjärtan sa...

Å vad härligt det såg ut!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Margareta sa...

Ja,vilken miljö att ha en julmässa i.Verkligt fina bilder.
Så mysiga saker du fick med dig hem.

ha en fin första advent!
Kram Margareta

Mitt hvite hus sa...

ÅÅ for noen nydelig bilder...vakkert =))

klemmer =)

Hannis sa...

Och stämningen fångade du med fina bilder!
Ser mysigt ut.

Kram Hannis

The Secret Garden sa...

Så vackra och stämningsfulla bilder från slottet! Skulle verkligen vilja kika runt där och sätta mig ner vid bordet.

Önskar dig en mysig första advent!

Johanna - A piece of Asia sa...

Låter mysigt med julmarkand på Kalmar slott, får försöka ta mig en runda dit nästa år, i år får jag nöja mig med dina bilder som är lika fina som alltid :-)
ha en mysig första advent!
Johanna