torsdag 11 november 2010

Lite blått....

Hej!!! Idag är det grått och trist....Men i söndags tittade solen fram och då är det ju så mycket roligare att fota;o) Tog dessa bilder på Verandan!!!

Ett litet stilleben åt blått;o)

Det var pläden som inspirerade mig, fick den som gåva vid en prenumeration!

Alla kan ju inte se skönheten i en gammal oljekanna, men det kan jag och många av Er som kikar in hos mig;o)

Avslutar med en bild på vår fina Freja! Hon har blivit en bestämd liten kattfröken.....Vi är så glada för henne!!!
Ha det bäst Ni fina så ses vi imorgon!
Kram Kram Malin

26 kommentarer:

Vita verandan sa...

Hej!
Ja du och jag och många med oss kan verkligen se det vackra i en gammal låda eller oljekanna:)
De andra skakar på huvudet....
Så stor hon har blivit Freja, hemma är det full fart. När jag var hemma på lunch så kröp Trisse upp och lade sig bredvid vår "gamla" Tova. Så nu förhoppningsvis håller han sig lugn en stund!

Ha det gott!
Kram Anna

Janniche sa...

Såå fin oljekanne!! Ser skjønnheten der ja;)
Og pusefrøkna var jo bare søt da! - noe for min Leon kanskje...?!;)

Klem, Janni
Duse Pasteller

Strandkullen sa...

vad fint det är med blåa toner...Kissekattan ser ju mysig ut...vill med ha en katt men mannen är allergisk...synd..kramis semlan

elsamarianne sa...

Freja har vuxit och blivit en stor kattfröken, hon ser så rar ut.
Det är jättefint med de blå färgerna tillsammans. Pläden ser verkligen fin ut. Man får passa på att prenumerera när man får såna fina bonusar. Oljekannor och annat sånt gillar jag också.
kram elsamarianne

Norrfrids Eija sa...

Mamma madonna är så fin med sin turkosa färg. Riktig uppstickare!
Eija

Loella sa...

Ja men absolut, jag kan också se det vackra i en gammal låda eller oljekanna:) och vänner omkring tycker jag är ceaxy :)

Vad din kissemiss har växt, och så söt hon är!
Ha det gott hälsar Loellan

Linda i Lönnbacka sa...

Ja tänk om alla kunde se skönheten i gamla saker nötta av tidens tand...

Underbart stilleben, härlig blå färg på den vackra oljekannan!

Ha en fin kväll!
Kram kram

Vita små hjärtan sa...

Hej Goa Malin.
Jag vill tacka för värmande ord hos mig...
Å så underbara bilder du visar!!!!
Kram Agnetha

Sommerhuset i bakken sa...

Så vakre bilder du viser, og den oljekanna var kjempefin. For en flott farge den har. Nydelig Madonna, også.

Ha en finfin kveld ;-)

Fröken Grön sa...

Ja, visst blir man överlycklig när solen tittar fram, - man springer och hämtar kameran direkt, hihi!
Verkligen en fin färgskala du har fått till på verandan. Vi är nog många "galningar" som mycket väl kan förstå varför man kan bli kär i en rostig gammal kanna! =)
/Anna-Karin

Lyckoslanten sa...

Tycker om din Madonna och visst är det vacker färg på oljekannan! Bra att du fångade det hela när solen var framme! Ha en bra fredag! ♥

Mitt hvite hus sa...

så flotte bilder... nydelig madonna..Og Freia som får være emd på bilde... så skjønn..

ha en fin kveld .. O=)
*
Klemmer =)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Freja är så fin, vilken go katt du har!
Och underbara bilder i blått, den madonnan blev jag förtjust i. Och du vet ju hur mysigt det är på Atmosphere, vilket ställe!!
Varm kram
AnnaMaria

Tulipa sa...

Hej Malin!

Jag har alltid haft en dragning åt blått...

Jättefint!

Nej det framgick inte först att de fick paket hela helgen, det är inte lätt med de där kalendrarna, det blir ju liksom ett krav när man väl börjat...

Får se hur det blir i år.

Kram Mariette

Systrarna Hjertén sa...

Det är verklig svåra fotograferingstider nu, det är ju så nedrans mörkt HELA tiden...

Du har i alla fall lyckats, härligt stilleben med härligt ljus!!

Mvh
Frida

Ett Vitare Hem sa...

Vilket underbart ljus att fota i, underbara bilder!
Ha en fin kväll!
Kram/Lena

Anonym sa...

Fint stilleben och söt Freja:)
Ha det gott!
Marita i Björkhagen

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,

Lycka är - lite ljus och sol att fota i!!

Vackra bilder gillar både det blåa och den ståtliga kattdamen.

Ha det gott, hälsningar monica

Anonym sa...

Hej Malin,
länge sen sist, men det är alltid så fint hos er och du är så pysslig och ser det stora i det lilla!! Roligt med alla reportage som gjorts hos er, har Träskoposten gjort det än?!
Lite nyfiken på vad ni har på golvet? Vad har ni för mattor och hur tänker du där (med färg och form och material) ??
Många snöiga och varma hälsningar från Nina i Uppsala

Caja sa...

Som vanligt...ögonfröjd så att det står härliga till!

Ha en fin fredag i morgon/caja

Lille vildand sa...

Malin - det er så vakkert!!!

♥♥♥

liven sa...

Hei Malin!!
noen dager siden jeg var innom deg så nå har jeg kost meg lenge og vel!!!
Det er bare så koselig hos deg.....og for et fint kjøkken du har!!
Nydelig madonna du har også....egentlig noe for meg som liker så godt blått :o)
Skjønne Freia pusen........vi har en stor svart hannkatt her som vi koser oss med :o)

ha en fin helg
Klem Kram !!

Anonym sa...

Så himla fint med det blå, gillar när det blir lite kontraster mot allt det vita. Katten är ju jättevacker, sist en hälsning till STRANDKULLEN; REX-KATTEN sägs inte framkalla allergi:)
Du vet väl att ett hem utan katt bara är ett hus...
Skorpan

Designe sa...

Så fint när solen lyser in! Gillar din oljekanna! Jag ser oxå skönhet i såna saker! Är ju mer personligt än en ny sak! Så fin kattfröken!:) Trevlig helg! Kram

Skogslyckan sa...

Underbart stilleben i mina favoritfärger! Och jag tycker definitivt att oljekannan är vacker!
Ha en riktigt mysig helg!
Kram Pia

Östervik9 sa...

Vilken trevlig blogg du har, Freja är så himla lik våran katt Fjant:)
/camilla