onsdag 10 november 2010

Liten ljusslinga!!!!

Hej!! Så var det redan onsdag och veckan vänder mot helg igen!!! I dag blir det lite bilder från min hylla på verandan;o)

En amaryllis fick följa med hem från lilla torget idag;o) Inga hyacinter i sikte, kanske på lördag!!

Nu är ljussslingornas tid här igen.....

samsas med loppade glasflaskor och pastejformar!!!

Plockade lite vitmossa på min skogsprommis idag, dags att börja fylla förråden inför adventstider och julpyssel;o)

Ha en trevlig Kväll!!
Tusen tack för alla besök, det är så kul att Ni tittar in;o)
Ses imorgon igen!
Kram Kram Malin

31 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Godkväll!
Fina bilder här hos dej som vanligt!!!!
Jag har fått tag i Hyacinter på Plantagen!!!!
Kanske ett tips!
Ha en fin Kväll!
Kram kathrine

Tina // Peppar och Vanilj sa...

Åh vilken härlig känsla som sprider sig i mig när jag kikar in här ♥

K R a M // T i n a

rustik charm sa...

Hej Malin.

Så fint du har det där på hyllan:)Ljusslingor är ju så vackert.

Å jag vill oxå ha hyacinter men inte hittat några än. Får bli plantagen i helgen som Kathrine tipsar om:)

Ha en mysig kväll.
Kram Kristina

Så Vitt Jag Vet sa...

Oj vad amaryllisarna är fina. Tänkte köpa till specialpris , men nej de vita var inte till nedsatt pris. Blev besviken och tänkte att det får nu va ännu.
Fin ljusslinga! Hihi, tror att jag har en likadann.
Kraaam
Sanne

elsamarianne sa...

Så fina bilder! Har också införskaffat den där helt underbara ljusslingan. Ska bli ett litet projekt, där jag använt zinkringar från ett bykkar. Ska väl bli en slags ljuskrona. Men den är inte riktigt färdig ännu för visning. Men dina flaskor samsas bra med slingan. Visst är den söt.
kram elsamarianne

Hulda sa...

Dette var koselig. Så flott på hyllen din, mange herlige saker. Falt helt for lysslyngen og den vakre amaryllisen. :) Fint med mosen rundt blomsten. Jeg har også amaryllis i innlegget mitt. :) Deilig at det er advent snart!

Livet på Vestergård sa...

Fint med ljusslingor! Amaryllisar och hyacinter ser jag fram emot att hitta i affärerna.
Kram Kicki

Livet på Vestergård sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Margareta sa...

Så fint på din hylla.Så hemtrevligt.Amaryllisen gör ju sitt. Jag frågade efter hyacinter idag på Blomsterlandet.Imorgon skulle dom komma.Härliga tid!

ha en bra kväll!
kram margareta

Anonym sa...

Så fint du gjort på din hylla. Mysig ljusslinga.
Ha en skön kväll!
Kram Marita i Björkhagen

bakom berget sa...

Åhh, va jag njuter av dina bilder. Jag ska snart ut i butikerna och söka efter en Amaryllis jag oxå. Jag vill ha en sån som inte blir så lång. Undrar just om det är en särskild sort, eller om man bara ska ha tur.
Va söta dina små ljusslingor är. Dom ger så fint sken. Ha nu en skön kväll. Kram Åsa.

LantlivsAnette sa...

Åhhhh så fint du har där på hyllan, jag har köpt två hyacinter idag, kunde inte hålla mig, de är ju såå ljuvliga, ska köpa en amaryllis sen också..
Kraaam Anette

Vita verandan sa...

Amaryllis är så fint och Hyacinter. Jag lägger maaaassa pengar på hyacinter:) Snart börjar julpysslet, har sett ett ställe med massa vitmossa, måste komma dit i helgen. Nu är det bäcksvart så vovven får springa i trädgården.

Kram Anna

Jolins inredning sa...

Å va fint med ljusslingan!... Å amaryllis!
Hjälp vad jag längtar till jul :-)

Kram Linda

Änglarnas hus sa...

Yeeeahh!! Ljusslingornastid!1 Det gillade jag..måste ut och rota lite..
Så fint du har arrangerat det på hyllan!!

Ja vi ses i morgon!! Kraaam Sanne

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder du viser... vakkert på hylla di.. og lysslyngen var fin... gir fin stemning...

ha en fin kveld..

Klemmer =)

Lyckoslanten sa...

Ljusslingor gör verkligen sitt till och det får man nog börja med redan nu! Vackert! ♥

Ett Vitare Hem sa...

Tänk att ljusslingor ger ett sånt underbart sken, har flera året runt bara för jag gillar ljuset ;o), och inte heller här har jag hittat hyacinetr än, hoppas de snart dyker upp i blomsterbutikerna....
Ha en fin kväll!
Kram/Lena

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, förstår du hur lycklig jag är.......
Håller på att packa, men så behövda jag en liten paus kände jag.
I morgon ska jag åka och ta lite bilder och sedan ska jag måla.
Ohhhhh - happy day *ler*
Ha det så bra!
Kram Mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ååhh så fint du har gjort! Jag blir alldeles pirrig när jag ser din hylla med ljusslingan och Amaryllisen i den patinerade krukan. Jag har två hyllor som ska upp, men jisses vad tiden försvinner snabbt, tycker inte jag hinner med någonting innan det är dax att knyta benhögen på kvällen.

Ha det så fint!
Kram,
Regina

signerat 71 sa...

Så fint, Malin!
Härligt med ljusslingor.
Kram J

Skogslyckan sa...

Jag letade hyacinter igår, men det fanns inga. Skulle plantera om lite i min soppterriner i fönstren. Tänk att en del av pelargonerna blommar ännu...Fina bilder hos dig som alltid!
Kram Pia

Hannis sa...

Mys!
Så fint med lite glimmande slingor liggandes så där.
Sen är jag galen i dina fina flaskor förstås=))

Kram Hannis

fröken knopp sa...

Hej Malin..

Underbart vackert!! Som vanligt här inne hos dig!! :)

Ja du, Logen.. Om ja ha fattat det rätt så bor du utanför Tingsryd va??
I så fall är det inte långt till mig o Logen.. I Kyrkhult finns jag... Strax innan Olofström från ditt håll.. Kanske en kvällsutflyckt ikväll?! Julmys mellan 18-20 Hyacinter, amaryllis glögg o massor av mysigt...

Varmaste Kramarna Elin

envilsenloppa sa...

Stämningsfulla och vackra bilder ...jag kommer snart flytta in hos dej , för du har så vackert och jag lovar inte ta så mycket plats ;-)
Kraam/Lotta

Elsa och Helena sa...

Ja, nu ska mina ljusslingor också fram, bara jag hittar dom:) Blev inspirerad av dina fina bilder.

KRAM Helena

Country Hill sa...

Vilka inspirerande bilder nu letar nog alla bloggerskor efter sina ljusslingor!
ha det gott!
Kram lena

Fröken Grön sa...

Älskar de där små ljusslingorna, - tycker faktiskt att de fungerar året runt! Stämningsfulla bilder du bjuder på idag!
/Anna-Karin

skifferhuset sa...

Så fin hylla du har med allt möjligt på, och en ljusslinga gör ju mycket när det lyser upp! Ha en bra dag! Kram Iréne

Alfasinteriør sa...

Flotte bilder du viser:).
Ønsker deg en riktig god kveld videre..

Klem Alfa

Linda sa...

Hejsan!!!
Får såå mycket inspiration av dig..... Jag hittade din fina sida av en slump för ett tag sedan... Sökte på Norregård för skoj skull för jag bor nämligen oxå på en gård som heter så. Jag startade en blogg i sommras, men håller inte i samma höga klass som du =) Får inte till samma fina bilder men gör så gott jag kan..
Kram från Linda på Norregård i skåne