lördag 20 november 2010

Ljusförvaring!!!!

Hej!!! Var har Ni Era ljus!? Här går det åt massor varje kväll....Var ju och fyllde på förrådet förra veckan! Favoriterna är Stora Varuhusets kronljus och värmeljusen Tindra!

Min plåtlåda är lagom till ljusen i "biblioteket"....

En torkad eucalyptuskrans och mina små käglor gör det till ett litet stilleben;o)

Ha en bra lördag!!
Ses imorgon med söndagsbilden;o)
Kika in hos Håkan, han har bloggparty...Finns massor med fina bloggar som är med!!

Kram Kram Malin

19 kommentarer:

Lyxbohemen sa...

Ja det går ju åt en del ljus både i butiken och i hemmet:)Trevlig helg
Dufvans inredning & design

Linda i Lönnbacka sa...

Kanonmysigt stilleben och ljusförvaring!!

Själv förvarar jag mina ljus ståendes i en fin korg och värmeljusen i en korg brevid.

Bloggparty låter intressant, måste kika in hos Håkan :)

Ha en mysig helg!
Kram kram

Anonym sa...

Ljus kan man inte få för många av,särskilt inte nu,det är ju så mysigt tända när det börjar bli mörkt.Idag är det ju så mörkt att man börjar att tänd mitt på dan,ha en mysig kväll i ljusets sken kram B

elsamarianne sa...

Så fint med ljusen i lådan. Mina har jag i ett skåp...och värmeljusen i en plåtlåda också, fast med kinesiskt mönster på.
Det går åt många nu. Har några doftljus också, gillar blandning av frukt och vanilj.
ha en skön helg
kram elsamarianne

Anonym sa...

Så fint med ljusen i din plåtlåda. Ja, det går åt en del nu. Jag har inte kommit på något snyggt att ha mina ljus i ännu, så de står i sin förpackning intryckta i ett skåp;) Får nog tänka ut något bra. Har en glasburk som nog värmeljusen ska få bo i alla fall.
Ha en skön lördagkväll. Många ljus blir det då, antar jag.
Kram Marita i Björkhagen

Rummet för välbefinnande sa...

Tjingeling!
Sitter här i sängen med lite feber i kroppen. Det var nog helt enkelt dags för lite vila tror jag. Så då tar jag det lugnt och passar på att blogga lite. Det har ju varit lite bristvara med bloggtid ett tag nu. Men, åhhh så mysigt det kommer att bli i huset. Jag är så glad och även om det är kartonger och en himla massa jobb så kan jag se framför mig en riktigt härlig jul där.
När jag får orken tillbaka så får det bli lite gransris på trappen och minigranar i glasburkar snart.
Ha en fin helg!
Kram Mia

Mitt hvite hus sa...

God kveld Malin..

Ja lys må man ha nå..går unna på de... kjekt å kunne oppbevare de på en fin måte... likte kjeglene dine..

god helg kos deg.:

klemmer 0))

Tulipa sa...

Hej Malin!

Jag vet inte om det är snön på din blogg som gör den så trög..det har inte varit så här innan..

Och samma problem finns inte för mig på andra bloggar....

Vacker ljusförvaring!!!!

Jag har mina ljus i korgar i det bruna skåpet i biblioteket, lätt att sticka ner handen och grabba några...och prydligt när skåpet öppnas! (ett skåp jag har ordning i!!)

Kraam Mariette

http://pastseasons.blogspot.com sa...

Levande ljus är ett måste. Både vackert för ögat och varmt i själen : )

Snygg förvaring, jag har mina i en gammal ommålad liten väska(en miniresväska)

Små käglor, då blir man ju lite nyfiken, vad är det för käglor, vet du vad de använts till?

Skogslyckan sa...

Vackert med ljusen i plåtlåda. Jag har ljusen i lådorna på en gammal köpmansdisk som sitter inbyggd i köket. Ha en fin söndag!
Kram Pia

Millas hem sa...

Tack Malin! Gillar din förvaring av ljus! Jättefin! =) Här går åt massor också!

Kram Camilla

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Fin ljusförvaring! Här har jag ljus lite här och där... både gömd i låda och ute på display :-)

Kram från Australien♥

Sköna o Gröna Ting sa...

Vacker förvaring till dina ljus, visst bränns det upp ett och annat ljus i alla mysiga stugor nu..., härligt!
Förhoppningsvis kommer jag iväg till det där Stora Varuhuset i veckan om inte snön ställer till det:)
Men denna gången skall jag hålla mig till inköpslistan och inte en pryl till..., om det nu går:)

Hoppas du får en skön söndag.
Kram till dig Malin.
Marianne

Ett Vitare Hem sa...

Jag har två gamla trälådor i köket som mina ljus från det stora varuhuset hamnar i ;o), jättehärliga bilder!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Strandkullen sa...

jag har lagt min länk hos håkan.kul att se lite andra bloggar som man kanske inte sett förut..kramis semlan

Fågel Blå sa...

Hej!!!
MMM så fiint!!!!
Och snöflingorna faller så vackert!!!!!
Ha en fin Söndag!
Kram Kathrine

Mom´s kitchen sa...

Fin låda du hade!

Jag har en gammal låda från Cloetta. Där ligger antikljus. Värmeljuset ligger i en plåtburk... ;)

kramar

skifferhuset sa...

ja ljus går det åt i mängder! Jag har en gammal byrå där mina ligger, tre låder å "knökfullt"! Ha en skön vecka! Kram Iréne

Vintage House sa...

Hej
härligt fin förvaring du har fixat..
gillar verkligen dina käglor;)
Jag använder mig av mallen
Blogger Template Style
Name: Minima Stretch
ha en mysig söndag
kram
sandra