fredag 26 november 2010

Min vita Amaryllis Blommar!!!

Hej!! Idag är jag ledig, så skönt;o) Visar min vita amaryllis som blommar nu!

Vit mossa, patinerad kruka och en shabby stol.......

Visst är den väl en av Julens vackraste blommor???

En liten närbild....

Mina spetsgardiner hänger fortfarande uppe i uterummet..... känns som det var länge sen vi satt här ute efter våra grillkvällar. Snön letar sig in, jag har köpt ett linnetyg på Stora Varuhuset. Får se när jag hinner sy det....Tänkte jag skulle pynta lite här ute oxå!!!

Många vedkorgar är i omlopp i Norregård, den här har blivit kvarglömd ute på altanen.....
Idag åker mamma och jag på Julmässa på Kalmar Slott, mysigt!!!
Har förstått att många har besvär att besöka mig nu när det snöar på bloggen....Jag behåller det ett tag till, tycker det är så vackert!! Hoppas Ni står ut iaf....
Ha den bästa fredagen nu;o) Speciellt du vännina L, som fyller år idag!! Ses snart!!
Kram Kram Malin

23 kommentarer:

Caja sa...

Ja en av de vackraste julblommorna faktist...ståtlig...Måste skryta lite...min röda blommar med 5 klockor, visst är det härligt ;-)

Ha en fin dag/caja

Fru W sa...

Fin blogg du har. Snön är underbar. Har den också på min blogg. Din blomma, vacker och jag kännr nästan hit att den doftar gott.
Kram Sofia

Anonym sa...

Den är absolut den vackraste,har en som snart ska stå i blom,ja nog känns det konstigt att tänka sig att man låg och somnade i ditt uterum för ett par tre månader sen,hoppas att ni får en riktigt härlig dag i Kalmar kram B

Fågel Blå sa...

Åh så fin din Amarylli är och inte så lång!!!!!
Tycker jag är fint!!!!
ha en fin dag!
Kram Kathrine

Hannis sa...

Här har du en som väntar på att min amaryllis ens ska börja växa lite...
Din ser ju stor och fin ut!

Hoppas att ni får mysigt på julmässan!

Kram Hannis

elsamarianne sa...

Men så fin den är- Har en röd från förra året som jag trodde skulle blomma om, men icke. Så jag får nog investera i en ny...
kram elsamarianne

rustik charm sa...

Hej Malin.

Så fin den är din amaryllis:)Har en som jag fick i bröllopspresent men som nog lär dröja innan den blommar. Lagom till jul hoppas jag:)

Ha en trevlig advent.
Kram Kristina

Willy sa...

I love the Amaryllis and the photo's are so lovely.
Let it snow!
Have a nice day at Julmarket.
Kram Willy

Country Hill sa...

Så vacker Din amaryllis är gillar också dom vita. Ha en bra dag på julmässan!
Kram Lena

skifferhuset sa...

Tycker det är så mysigt när det snöar på din blogg! Ha det bra på julmässan och en fin första advent! Kram Iréne

Nyanser av vitt sa...

Hej söta vän,
Önskar dig en mysig första adventshelg
Kram Agneta

Tess på Tilda och Mamma sa...

Även min vita amaryllis blommar nu till första advent. Ha en härlig helg.
Kram Theres

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fin amarylisen är och vad mysigt med julmarknad, hoppas du hittade lite kuligheter!
Ha en finfin helg!
Kram/Lena

Anonym sa...

Hej igen!
Vet inte om du läst min kommentar så jag skriver igen.
Din blogg tar vääääldigt lång tid att ladda (jag har testat på flera olika datorer) detta sedan du lade in snöflingorna. Vore tacksam om du tog bort de så jag kan fortsätta följa din blogg. Annars ses vi till våren!
Kram Josefin

Linda i Lönnbacka sa...

Åh så vackert, jag hoppas att min vita amaryllis blommar till söndag men vete17 om den hinner slå ut...

Mysigt att spåren från sommarn fortfarande få vara kvar, så vackert med spetsgardinerna!!

Ha en fin kväll!
Kram kram

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad fint amaryllisen blommar, den ville inte vänta till jul:)


Hoppas du och din mamma haft en trevlig dag på julmässan!

Det är fint med snön på bloggen men det tar långt tid att skriva kommentarer här, såå segt, synd!

Ha en mysig första adventshelg!

Kraam Jenny

Lille vildand sa...

Så stemningsfullt - og så snør det hos deg.
♥♥♥

Fröken Grön sa...

Väldigt vacker! Jag funderar också på en vit amaryllis i år, som lite omväxling från de röda jag brukar ha. Dags för en tur till blomsterhandeln imorgon, vi får väl se vad det blir!
En riktigt skön helg önskar jag dig och de dina!
/Anna-Karin

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja vita amaryllisar är nog den vackraste julblomman.
Kraam
Sanne

Vintage House sa...

Hej
Ja amaryllis är absolut så vacker, ha tagit in en idag:)
Hoppas ni har haft en mysig dag och önskar dig en mysig första adventshelg!
kram
sandra

HANNES DAGBOK sa...

Så nydelig!
Billdet øverst til høyre av huset deres med porten tar bare pusten fra meg...helt UTROLIG vakkert!

Stor adventsklem...

Agneta sa...

Malin Malin Malin, jag måste alltid säga så när jag inleder en kommentar till Dig! Först igen, tack för alla generösa och goa kommentarer som alltid föranleder en liten intassning här hos Dig (även om jag inte hinner skriva så ofta). Jag håller mig alltid uppdaterad med vad som händer här inne i Norregård och just nu blev jag sugen på att Du skulle bjuda mig på en cappucino och en semla (jo man får äta dem fyra veckor innan jul). Allt Du visar är som vanligt förföriskt vackert och det är knappt jag vågar berätta att jag tycker att julen är 'not so nice' men behållningen är just SEMLORNA!

Love

Agneta

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Hej, min vit-rosa amaryllis har oxo slagit ut, redan förra veckan! Den hade bråttom :-) Hoppa de andra kommer en i taget så dom räcker fram till jul :-)

Idag ska vi på tre olia julmarkander!

Kram Helena /franska liljan