söndag 14 november 2010

Söndagsbilder!!!

Halli Hallå!!! Söndagsbilderna denna gråa novemberdag blir på årets första hyacinter i Norregård!!! Måååååååånga kommer det bli......av dessa ljuvliga vita små skönheter!!!
Ni har väl firat far idag!? Pappa vi kommer en runda ikväll;o)

Det är något speciellt med de första!! Lycka;o)

De står i Glasverandan på min lilla spegelbyrå!!!

Lite vaxat papper, snören och spets känns som advent, jag är tidig........ Nu är det bara två veckor kvar och jag orkar inte vänta;o)
Ha en bra Söndag Ni fina!! Som vanligt kikar Ni in i Inspirationsfabriken;o)

Kram Kram Malin

32 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Hej Malin!
Så fint där på skänken. Å visst är de underbara de små hyacinterna!!!!!
Ha en fin söndag.
Kram Agnetha

Mitt hvite hus sa...

Hei Malin..

vakkert du har det.. og hyasinter er nydelige..

ja pappaen her også feiret i dag..

Nyt søndagen

klemmer =)

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Hejsan,
Vilken härlig och inspirationsrik blogg du har!
Har lagt till dig i min blogglista så jag hittar hit igen :-)
Ha det gott. Kram, Ingela

Loppisliv sa...

Underbara bilder Malin! Hyacinter är så himla mysigt, ja nu längtar man efter advent...Jag var sååå nära att köpa några häromdagen, men jag ska försöka hålla mig ett tag till...hihii få se om jag klarar det :-) Far har vi inte firat ännu här hemma, den rackaren steg ju för ovanlighetens skull upp extra tidigt idag. Så vi ska fira i eftermiddag istället :-) Kram på dig//Paula

Millas hem sa...

Underbara bilder Malin! Sitter här och njuter i fulla drag! Mysigt till tusen!!!


Kram Camilla

Skogslyckan sa...

Jag köpte en hyacint igår. Jag tänkte köpa fler men besinnade mig... Underbart vackra och jag håller med det kommer att bli många innan jul.
Nu skall jag åka och ta julbilder i ateljén, får försöka mobilisera julstämningen på nåt sätt...
Jag har tyvärr ingen pappa att fira, men besökte hans grav när vi var i Danmark.
Kram Pia

Marita sa...

Ja, visst är det vackert med hyacinter! Här hemma kan vi inte ha en enda levande hyacint..allergiska...suck! Det är så himla fint med det vaxade pappret och de fina banden! Helt i min smak!
kram, Marita

Fröken Grön sa...

Sörjer att vi inte kan ha hyacinter (och andra starkluktande blommor) inomhus, - sambon är allergiker. Får njuta av dina istället, så tack för att du delar med dig!
/Anna-Karin

Hulda sa...

Så vakkert! Nydelig med svibler på speilkommoden. Flott og inspirerende hos deg. :)

lottens vita och gröna sa...

ohhh en helt ljuvligt stilleben malin, må allra bäst här skiner faktiskt solen...om än lite tappert svagt!
må bäst, varmkram lotten

elsamarianne sa...

Det ser så mysigt ut med hyacinter. Riktig adventskänsla. Det är ok att börja lite tidigare tycker jag, för det känns lite bättre när det är så mörkt och trist ute. Tyvärr fixar jag inte doften av hyacinter, får en herrans huvudvärk. Får njuta av dom på bild istället och inhandla julstjärnor och tazetter, som funkar bättre.
kram elsamarianne

Systrarna Hjertén sa...

Ser stämningsfullt ut! Älskar hyacinter.

Vart köper man vaxat papper?

Mvh
frida

Vita verandan sa...

Hej!
Så fint vill köpa Hyciacinter jag med!!
Snygg när man virar in dem i papper.

Ha en mysig kväll hos Far!

Kram Anna

Sussi / Sussinghurst sa...

Uh ja - dejligt med hyacinter - Sådan noget vokspapir må jeg absolut også have :-) - jeg må på jagt i blomsterbutikkerne.

Jolins inredning sa...

Å vad fint det är med hyacinter!... Å doften sen.

Kram Linda

Sjabbig men chic sa...

Men åh vad mysigt med hyacinter! Fattar du vad sugen jag blev nu...

Kramis Lisa

popetotrora sa...

Lika fina och stämningsfulla bilder som vanligt här inne! :-)

Ha en skön söndagskväll!

Lissboden sa...

Vad fina bilder och vad härligt att du längtar så till jul.
Vi har ju inga barn hemma här så det känns inte lika pirrigt men visst är det mysigt ändå.
Ha en fin vecka!
Kram/Maria

liven sa...

Hei Malin!!
koselige bilder og det er så fint med svibler!!
Liker de faktisk aller best i knopp....før de springer ut!!
Fine innlegg nedover her hos deg....alltid så stemningsfullt og inspirerende!!

Ha en fin kveld
Klem Kram :o)

Hanna sa...

Oj vad mycket fint du visar här! Härliga stilleben! Vaxat papper skulle jag också vilja ha, men har inte hittat det nånstans...

Tack för din kommentar hos mig!
Ha d bäst!
Kram Hanna

Daniela sa...

Vad fint du har det!
Hyacinter är verkligen juligt och ljuvligt ;), så härligt. Längar verkligen till julen nu.

Ha en fin söndakväll!

Lille vildand sa...

Adorable♥

skifferhuset sa...

Hyacinter är ju bara advent och jul! Så fina bilder du har på dessa! Ha en skön kväll! Kram Iréne

Tulipa sa...

Jag fick en känsla av advent nu...
Hyacinter är något speciellt.
Jättefint arrangerat!

Nu har vi firat far med en god kalkonmiddag!

Sen en lång skön promenad.


Kram Mariette

Inspiration i vitt sa...

du grejar alltid så fint Malin. Vackert med det vaxade pappret runt din hyazinter. Har inte sett några här ännu men mitt hus kommer oxå att fyllas med måååång hyazinter framöver. Kram på dig/Ingela.

Anonym sa...

Så myyysigt! Fint med hyacinter!Vad fint det var med vaxat papper och spets och snören.
Må så gott!
Kram Marita i Björkhagen

Frøken Jægers Hus sa...

Ååå hvor mye fint du viser! Lenge siden jeg har besøkt deg. LYKKE! Og de søte blomstene.. Nydelige bilder fra det absolutte NYDELIGE hjem!
Stor klem fra
Helene

Jenny sa...

åh vad fint Malin!

Ha en trevlig kommande vecka!

Kraam Jenny

Loella sa...

Tjusigt Malin! Jag köpte också hyacinter i förrgår, och fler blir det, dessutom såldes det ut orkideer till halva priset, på något sätt får det för mig en lite julig känsla också, så priotiterade dessa just nu.......Denna tiden är så härlig att pyssla och göra fint hemma med...kliar i fingrarna efter minigranar och annat men får besinna mig lite...:)

Önskar dig en skön och bra vecka på alla sätt och vis...Kram Loella

Margareta sa...

Det är så fint med hyacinter.Du har som vanligt fått till det så mysigt.
Jag har också köpt några av dessa underbara lökar.Och jag säger som du att det kommer att bli många........

Ha en bra måndag!
Kram Margareta

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så otroligt vackert du har på skänken, underbara färger. Jag diggar det vaxade pappret det använder jag gärna,, både praktiskt och snyggt!

Jag köpte min 1:a hyacint för några veckor sedan, i smyg...ha ha men nu verkar det vara full fart på hyacintinköpen. Just nu njuter jag dock mest av två pärlhyacinter, det doftar faktiskt vår här hemma.

Kram, ha det gott. Monica

LantlivsAnette sa...

Samma här...jag orkar inte vänta till advent..fnisss..
Vill ha Jul nu !! Jag visar också hyacinter hos mig idag..
Kraaam Anette