söndag 28 november 2010

Söndagsbilder!!

Hej!!! Så var det dags att tända första ljuset!! Mysigt med lite tända ljus & glögg & peppisar!! Ni som brukar kika in ser kanske att jag bytt ut mina ljus;o) De andra var alldeles för stora.....

En gammal bakform får tjäna som vår adventsljusstake;o) Som tur är plockade jag mossa i tid för nu är det mycket snö....Skulle tagit lite meeeeeeer !!!

Hoppas att alla har en fin första advent!!!
Det var mitt lilla bidrag till söndagsbilden i Fabriken;o) Nu har jag tagit bort snön här på bloggen. Har fått flera mail och kommentarer att det är svårt att besöka mig! Jag vill ju så klart ha kvar mina läsare! Och nu finns det ju gott om snö ute;o)

Kram Kram Malin

29 kommentarer:

Lavendeldockan sa...

Hej Malin.
Vilka trevliga bilder du visar, så himla fint att få tända jule-ljusen nu.
Önskar dig en trevlig advent!
kram
erica

Dalarö Styling sa...

Det var en fin adventsstake, hm, måste nog leta lite i köksskåpen nu och se om jag kan hitta något liknande.. Ha det gott, Mari

Vita verandan sa...

Superfint! Har en gammal form jag med. Ja, jisses viket väder, har ni snöstorm i dag också? Här blåser det för fullt. Mysigt att sitta inne. Kul att du ville vara med i min utlottning, vi håller tummarna:)

Kram Anna

The Secret Garden sa...

Kikar in och önskar dig en mysig första advent!

Hulda sa...

Nå har jeg sett på dine siste innlegg. Flotte! Likte så godt adventstaken din, flott med lysene i trekassen. God stemning hos deg, jeg nyter av bildene. :)

Landlige Hjem sa...

Åååh vad ljuvligt♥ Jag njuuuter av dina härliga bilder♥
Dom bästa 1 advent kramar skickas dig gumman,
njuta nu!♥
Varma kramar Anki

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Helt rätt, jag avstår också snö. Det blir otroligt segt på vissa sidor där det snöar. Men vackert är det ju, fast som du skriver, det finns ute så det räcker. Fattas mossa här också, men nu är det kört. Jättefin adventsstake.
Önskar dig en mysig advent
Varm kram
AnnaMaria

Tess på Tilda och Mamma sa...

Underbar bild, tror dom gamla sockerkakasformerna är årets adventsljusstake gillas. Önskar dig en trevlig advent.
kram Theres

Vita små hjärtan sa...

Hej Malin!
Så fint och stämningsfullt.
Men vad märkligt, jag har inga problem att besöka din blogg.
Ha en fin advent.
Kram Agnetha

liven sa...

Heisann Malin!!
Nu blev jag jätteglad....endelig er din snø borte :o)
Vil jo så gjerne besøke den nydelige bloggen din!!
Så koselig adventspyntet hos deg....og synest det er så fint å bruke gamle saker !!
Her er ikke snø men iskaldt!
Flott vær men det blåser så mye! Har vært å funnet mose idag jeg....hvit mose som jeg vil bruke til noe!
Ønsker deg en fin søndag :o)
Stor klem!!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan !!

Ljuvlig adventsljusstake med patina!! Gillar idéen med en gammal bakform!

Jasså snön ställer till problem?!
Jag har snö på min..kanske har det också skapat problem för andra?!

Ha en magisk 1.a advent!!

Kramis Sanne!!

Fågel Blå sa...

Åhh så fint!!!!!
Underbar ljusstake!!!!
ha en fin Advent!
Kram Kathrine

Fröken Grön sa...

Jättefin ljusstake, - ibland är det enkla det allra vackraste! (Kollade just Lantlif-bloggen, där Anette har samma idé som du i år!)
Ha det så gott i adventsmyset!
/Anna-Karin

Caja sa...

Caja sänder en första adventshälsning som innehåller en stor och varm kram/c

Livet på Vestergård sa...

Så mysigt du har det på första advent !
Kram Kicki

Margareta sa...

Så fint,så fint!

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Margareta

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
nu är vi många som tänder första ljuset , värmer glöggen och bara njuter och myser... och piffar lite här och piffar lite där!

I veckan som kommer hoppas jag få besöka Ingrid, på Atmosphere. Kommer tillbringa några dagar i Göteborg. Skall bli toppenmysigt att få besöka henne och kanske hinna med att köpa en och annan julklapp... men skall mest hela tiden stå på en mässa..

Kram Monica

[ no47.mia ] sa...

Vackert Malin!

Hoppas ni haft en fin dag!

Kram på dig!

Mia

Lille vildand sa...

Med ønsker om en strålende adventstid - full av forventninger!

Mitt hvite hus sa...

herlig stake du har laget... blir så imponert over alle sammen..
vakre bilder og stemningen...

nydelig..

Nyt kvelden og uken Malin-

klemmer 0))

elsamarianne sa...

Så fint! Hoppas ni haft en härlig första advent.
ja snön gjorde det lite segare, men den som väntar på nåt gott... ;-)
kram elsamarianne

Vintage House sa...

Hej
ja det finns verklligen mycket snö ute nu..
Så fint det blir hos dig enkelt och vackert..
ha en fortsatt mysig 1 advent!
kram
sandra

Lissboden sa...

Hej Malin!
Vad fint du har det. Jag har också satt ljus i en precis likadan kakform. Visst är det fint!
Må så gott i veckan!
Kramar från Maria

Norr om Köpenhamn sa...

Så enkel o fin din adventsljusstake är. Det gillar jag :o)
Hoppas att du har haft en riktigt mysig advent!
Kram
Ulrika

Tulipa sa...

Hej Malin!

Vad bra att du tagit bort snön! Då var det inte bara jag som "klagade"..*ler*...

Hoppas ni haft en mysig advent. Jag har gått en runda i snön nu ikväll, det är bara sååå fint! Och till julskyltningen blev det sån stämning...

Din adventsljusstake är kanonfin!

Kraam mariette

Johanna sa...

Åh vilken mysig och fin blogg du har! Jag har fått jättemycket inspiration av dig! Ha en fin första advent! Hälsningar Johanna

Jenny sa...

Hej Malin!
Nu gick det mycket lättare att kommentera:)

Vilken fin adventsljusstake du har!

Kraam Jenny

Skogslyckan sa...

Vilken otroligt fin gammal kaform du hittat! Vilken patina! Det är så kul att kolla omkring på bloggarna, på allas adventsljusstakar. Vilken idérikedom, man blir så inspirerad!
Ha en fin start på den nya veckan!
Kram Pia

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Vad roligt att du vill vara med i min lilla utlottning. Önskar dig all lycka!
Vilken härlig adventsljusstake, kul att titta in på bloggarna och se alla olika varianter på ljusstakar. Din gillade jag!
Önskar dig en bra ny vecka!
Kram Raina