onsdag 24 november 2010

Sonens Helgpaket!!!!

Hej!! Idag är det inte grått, marken färgas sakta vit av snö;o) Det blåser kallt men är härlig vinter!!! Nu på fm har jag slagit in Filips helgpaket, sen han var liten har han fått paket varje dag tills tomten ska komma! Nu har han hunnit fylla 11 år och han har valt att få paket varje helg i stället. Det blir lite mer i paketen än en liten sak varje dag!! Enklare för mig oxå........

När han kommer hem från skolan idag har jag gått till jobbet och då väntar en liten överraskning! Brukar göra så, nu kan han gå och klämma lite varje dag och fundera tills det är dags för första paketen!!! Han får själv välja i vilken ordning....

Filip tycker att Julen är röd....Jag tycker att den är lite röd;o)

De små stickersen har jag köpt på Panduro!!

Spännande att se vilket han väljer först....

Lite gott måste han ju ha medan han funderar;o)
Jag vill gratulera min svärmor på födelsedagen idag!!!!! Grattis!!!
Har Ni tänkt på att idag är det precis en månad till årets största Afton??
Nu ska jag ut på en prommis i snöyran!!
Imorgon visar jag mina nya elljustakar;o)
Kram Kram Malin

30 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

Käre nån, vilken gó mamma du är!!!!
Det uppskattar han säkert väldigt mycket, en tradition som varat i så många år är svår att bryta.
Underbara inslagna paket, vackert papper och vackra stickers.
Undrar om inte jag skall överraska tjejerna här hemma med varsin liten helgpaket?:)))
Ha en skön dag..
Kram
Marianne

Lyxbohemen sa...

Hej, vad fint du gör, härligt att se:)
Dufvans inredning & design

Mom´s kitchen sa...

Så omtänksamt av mamman! Jag brukar inte göra några adventskalendrar... Men blir ju inspirerat av dig ;)

Ha en fin dag!

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad gulligt med paket så där..vilken gullig o rar mamma du är...!!! Sånt uppskattas och komms ihåg ska du se..
Jag vill också ha paket..hmmm..kanske måste jag fixa det..
Mina döttrar får ett Julhjärta fyllt med gosaker och nåt paket på Julaftonsmorronen..
Kraaam Anette

essemia sa...

Vilken härlig tradition. Och kul att han fortfarande vill hålla på med det.
Så längesen det var jag var härinne nu. Hinner inte med någonting känns det som. Men det var mycket fint att titta på.
Hoppas du får en bra arbetskväll.
Kram Elzie

Country Hill sa...

Vilka vackra paket Du gjort så glad han ska bli sonen när han kommer hem och godiset blir man ju sugen på.
Ha det gott!
Kram Lena

skifferhuset sa...

Härlig tradition ni har! Hos oss när barna var små, så fick de alltid ett pkt på julaftons morgon, något man kunde pyssla med under dagen! Ha en bra dag! Kram Iréne

Nyanser av vitt sa...

Det var en bra idé. Vår son har också alltid fått detta men är nu 10 år så jag har föreslagit 20 kr om dagen istället men att vi ska gömma dem.... När han var liten gick det ju bra med sudd, små gubbar och kort mm men nu...
Kram Agneta

Caja sa...

Åh vilka vackra paket....och vilken tradition, mina stackars barn får nöja sig med julkalendern ;-D fast de är ganska nöjde med det också. Men det är roligt att se dina fina bilder Malin!
Kram kram tillbaks/caja

elsamarianne sa...

Vilken mysig tradition, den kommer han säkert att ta med sig som vuxen.
Jättefina paket.
kram elsamarianne

CaramellePastelle sa...

Men så fint inslagna paket! Gulligt och omtänksamt!/Camilla

Annelie sa...

Ååhhh va mysigt..:) Så gjorde jag oxå för mina grabbar när dom var små,många paket blev det..Men så skoj!! Nu är dom vuxen och jag kan sakna det där mysigt när dom var små..:(..Thats life...Ha en riktigt mysig kväll...Kramiz/Annelie

Designe sa...

Ååååh vilka fina paket du gjort och så snyggt arrangerat! Det där gillar han säkert! Det skulle jag göra oxå!:) Kram

Livet på Vestergård sa...

Vilka fina överraskningar som väntar sonen!
Det ser så mysigt ut.Ingen dum ide´med helgpaket.
Kram Kicki

Jolins inredning sa...

Vilken smart idé med paket på helgerna! Tack för tipset. Jättefina paket du gjort också. Du inspirerar mig.

Kram Linda

Vit dröm sa...

Vilka fina paket, undrar hur han ska kunna välja...? Tur att han får lite gott att smaska på under tiden ;)
Kram Anna

Systrarna Hjertén sa...

Mysigt!

Här har vi fortfarande ett paket per dag...lite jobbigt för mig, men kul!

Mvh
Frida

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Vilka söta paket du gjort. Ser jätte fint och spännande ut. Här har vi haft sångkalender i stället. Har stoppat i lappar med sånger och verser och eventuellt något vi ska göra tillsammans, tex pepparkaksbak och lussebullsbak. Får se hur det blir i år.
Kram Marita i Björkhagen

Jenny sa...

Hej Malin!
Vilken trevlig tradition med Filips helgpaket:)

Hoppas din svärmor haft bra födelsedag!


Ser fram emot att se dina ljusstakar.

Kraam Jenny

Vintage House sa...

Hej
Har precis varit iväg och köpt en hel drös med julklapppar, 1 varje dag.
Kör nog din variant nästa år...
Fint du har slagit in och härlig hörna..

kram och mys till dig
sandra

Vita verandan sa...

Hej!
Mina barna får också paket, men det är farmor och farfar som fixar dem...
De är dock inte inslagna så fint som dina:)
Fint och juligt på kistan.

Vilket väder, hua!
Kul att få se lite adventljusstakar, jag har köpt jag med, kanske är de likadana...

Kram Anna

Frøken Jægers Hus sa...

Jaaaaaa! Så fint!!!

Inspiration i vitt sa...

hej Malin, vilken goo mamma du är till din "lille" pojk hihi. Han kommer att bli själaglad över sina fina fina paket. Kram på dig/Ingela.

Strandkullen sa...

vad mysigt du gör till din son...verkligen glädje att se...kramis semlan

Mitt hvite hus sa...

så koselig da,.. de blir nok aldri for stor til advendtskalendere...

herlige bilder hos deg O=))

Julestemningen er på topp hos deg =))

klemmer 0))

north pal sa...

your blog makes me happy and what you do. excellent idea of putting glitter around the letters of Phillip's name. i might have to try that. Bestest,Denise

Lyckoslanten sa...

Men så trevligt med helgpaket! Får se då vilket han väljer! Lika spännande för dig antar jag! Ha det gott! ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är nu jag önskar jag var 11 år och hette Filip, tänk och få välja ur den fina pakethögen. En toppenidé och ha helgpaket.
Varm kram
AnnaMaria

Skogslyckan sa...

Oj oj vilken mamma Filip har! Tänk om jag skulle gjort det till 5 barn, hm varje dag fram till jul= 24 dagar x 5 det blir 96 paket!!! Eller 20 st med den variant du har nu, nä jag lägger ner det....ler.Ser fram emot att se din ljusstakar.
Kram Pia