måndag 1 november 2010

Stjärnsund!!!!

Hej!! Så var det november....& måndag!! Denna vecka jobbar jag kväll så det betyder ledig fredag! Det bästa med kvällsveckan;o) Idag blir det ett litet stilleben på min såssnipa jag ropade in på auktionen förra helgen. Det var 17 delar ur denna fina servis, vill ha fler delar!!!!!

Har lagt i lite spetsar, pärlhalsband och eucalyptus.....

Porslinet heter stjärnsund och är från 1930-talet, om jag inte har fel nu....

Det var min lilla måndagshälsning till Er;o)
Imorgon är det Stilleben som tema i Fabriken, känns som att det är det jag gillar bäst att plocka med och fotografera.........Så vi ses imorgon då!!
Ha en bra måndag;o)
Kram Kram Malin

28 kommentarer:

elsamarianne sa...

Vilket vackert porslin! Helt rätt. Svart och vitt...Du är duktig på stilleben. Man blir så inspirerad. Ska bli spännande att se ditt bidrag till Fabriken.
kram elsamarianne

Vita verandan sa...

Tack tack för kommentaren, jag blir så glad!
Själv känner jag lite frustion att inte ha den tiden till att fota som jag skulle vilja. Nu blir det väldigt snabbfotat allting. Du visar så mycket fint som du har pysslat med. Hoppas du hittar fler delar. Vi ses i morgon, får se vad jag hittar på. Kanske blir det från bloggarkivet.

Ha det så bra på jobbet i kväll.
Kram Anna

Alle mooie dingen sa...

i really love you china.. the china do you know what the name is for this set?
ohh this is soo lovely thanks for sharing
greetings
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Fågel Blå sa...

Åh vilken läcker servis du fyndat!!!!!
Underbar!
ha en ny fin vecka!
Kram Kathrine

Jenny sa...

Hej Malin!
Vilket vackert porslin! Och som vanligt ljuvliga och inspirerande foton:)

Ha en härlig vecka!

Kraam Jenny

Loppisliv sa...

Vackert porslin, så fint du gjort! Härliga bilder. Ha en fin måndag. Kram Paula

Jolins inredning sa...

Å vilka fina bilder. Din såssnipa är så fin!!

Kram Linda

Skogslyckan sa...

Så vackra bilder du visar som alltid. Stjärnsund är tillsammans med Florilla de vackraste svartvita mönstret jag vet. Stjernsund tillverkades 1943-1958 av Gefle Porslinsfabrik. Mönstrets färg kallas egentligen mullbärsbrunt. Jag har fler delar i närbutiken, både under tallrikar, servering och porslin-shabby chic! Ha en fin dag och det skall bli spännande att se dina stilleben.
Kram Pia

Skogslyckan sa...

Nätbutiken skall det stå...ler

Mitt hvite hus sa...

Nydelig suaseskål du fikk deg.. herlige farger... smamen med blonder og eukaluptus ble dette et vakkert stilleben...

nyt mandagen..her skinenr sola..

klememr 0)

It's me sa...

Hello...what a beautiful blog you have !! i like this service !! real nice !! i follow you now.....and hope you will visist my blog to and maybe you will follow me to......happy week love and hugs from Ria,,,,

Lyckoslanten sa...

Du har så många fina föremål att fotografera, så det är helt naturligt att du gillar det! Det ser ut som om du fick en fin servis och sjutton delar är inte fy skam. kanske du finner fler med tiden! Ha det gott! ♥

Älfgärdet sa...

Den är underbar, Stjärnsund :). Har min mormors matservis, den fick hon & morfar i bröllopspresent 1943. En favorit! Inte så många serviser som bara är rent svart/vita.

Designe sa...

Så fint! Jag kikade lite längre ner och jag gillar verkligen er förvaring av teven där på väggen med det supersnygga slitet målade bordet med snygga ljusstakar! I like! :) Gillar verkligen din inredning, precis den gamla känsla som jag gillar! Kram :)

Livet på Vestergård sa...

Så fint porslin och så vackra stilleben du visar!
Kram Kicki

Vita små hjärtan sa...

Hej Malin!
Å vad fint porslin, hoppas du hittar mera.
Så läckra bilder!
kram Agnetha

bakom berget sa...

Vilken vacker servis! Jag tror inte att jag har sett den tidigare faktiskt. Hoppas du hittar fler delar till den.
Ha det gott! Kram Åsa.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin såssnipa, jättefint mönster och färg på porslinet. Ser att vi har samma ljuslykta också.
Kramar
AnnaMaria

Ett Vitare Hem sa...

Vilket vackert porslin!
Ha en fin kväll!
Kramis/Lena

Margareta sa...

Så mycket vackert som kommer i din väg.Svartvit porslin är ju så snyggt. Så fina saker du lagt i snipan.
Så ser jag fram emot nya fina bilder imorgon.

kram Margareta

Agneta sa...

mari antonette, ja det är vad detta inlägg förmedlar till denna långbenta skånska! lovely as usual!

agneta

Loella sa...

Hej Malin!


Kikade in här för första gången....och me like :)
Nu ska jag scrolla vidare här inne och se vad för fint du bjuder på...:)

Hälsar LoppLoella från Loellas hus

Marie sa...

Vilket vackert porslin och vilka underbart fina bilder!!!!

Kram Kram
Marie

signerat 71 sa...

Himla vackert.

Jag håller precis på att lära mig att shoppa på loppis & auktioner;))) Har faktiskt köpt en stol idag på loppis...
Kram J

Rummet för välbefinnande sa...

Kikar in snabbt med en godnatt kram!
Hoppas du har det bra, och porslinet är jättefint. Är det någon som kan porslin så är det Skogslycke-Pia. Tänk hon är makalös på att både kunna och att få tag i rariteter.....
Kram kram Mia

north pal sa...

november! holidays ahead. how great. Bestest,Denise

Anonym sa...

valium online valium pill injection - taking 3 5mg valium

Junda Xu sa...

20150721 junda
michael kors watches
replica watches rolex
replica watches for sale
michael kors outlet
coach outlet store online
louis vuitton sito ufficiale
gucci uk
louboutin
burberry outlet
air force pas cher
oakley sunglasses outlet
jordan femme
coach factory outlet
christian louboutin
ralph lauren polo shirts
michael kors bags
polo ralph lauren
ray bans
kate spade handbags
kate spade new york
louis vuitton
coach outlet store online
soccer outlet
jordan shoes uk
pandora jewelry outlet
michael kors handbags
gucci handbags
oakley sunglasses
ray ban sunglasses
coach factory outlet
polo ralph lauren uk
coach outlet
oakley sunglasses sale
michael kors handbags
tory burch outlet
polo outlet
soccer shoes
louboutin pas cher
ed hardy uk
air max uk