tisdag 2 november 2010

Tisdagstema-Stilleben!!!

Hej!! Så var det dags för veckans tema! Jag hade egentligen tänkt ha något helt annat, men det blev inte som jag tänkt mig.....Så nu kom pepparkakorna och ädelosten fram som vi smygstartat med här hemma!!! Varför vänta?

Det blev ett adventstilleben.....

Den gamla bibeln i bakgrunden är från 1800-talet och ett fynd från vinden;o)

Mina loppade bägare i olika storlekar är jag så glad för....

Känns lite som Jul från en svunnen tid, annat än den glittriga, glammiga jul som ofta marknadsförs i dagens julhandel!!!
Det var mitt lilla bidrag, kika in till Inspirationsfabriken och se de andras bidrag;o)
Ha en bra tisdag!!!

Kram Kram Malin

36 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Så fint Malin!
Är det någon som kan stilleben så är det väl du. Bibeln är underbar och glögg, pepparkakor och mögelost blir det nog här ikväll. Jag och barnen har bestämt oss för att "smaka lite" på stämningen *ler*
Kram Mia

Vita verandan sa...

Man får verkligen känslan av jul från en svunnen tid. Tror de hade det mysigare förr, tror du inte. Så fina bilder. Vi åt faktiskt pepparkakor med ädelost i går kväll, smaskig kombination.

Kramis Anna

Malin's Hus sa...

oh så fina bilder, gillar verkligen bibeln....

må så gott

Vintage House sa...

Hej
Härligt vackra stilleben du visar, blir sugen på pepparkakor kan dock hoppa mögelosten;)
bibeln är underbar har en jag oxå som jag älskar..
kram
sandra

Änglarnas hus sa...

Det var ett vackert stilleben..och precis som du skriver..en julbild ifrån svunnen tid!
Sugen på glögg och peppisar blev jag iaf!!

Ha det så bra vännen!!

Kram Sanne

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
ååå så mysigt med pepparkakor och mögelost!! En klar favorit!! Och varför vänta med allt det goda!! - Härliga bilder!

Hälsningar Monica

elsamarianne sa...

Sånt fint bidrag. Det var bättre förr, tycker jag. Gillar inte heller glammigt. Värsta jag vet är kommersialismen runt julen. Vill göra den till en mysig, lång helg där vänner och familj träffas och äter gott, och firar det som Julen egentligen handlar om...
kram elsamarianne

Natasha sa...

This is a lovely Christmas post-very beautiful.

Best wishes,
Natasha.

Fågel Blå sa...

Julkänslan infinner sej!!!!
Men än är det ett tag kvar!!!Tur är väl det, för jag har inte köpt en enda julklapp än!!!
Fniss!!!!
Hoppas du får en fin dag!
Kram Kathrine

Mitt hvite hus sa...

Utrolig vakkert ... ser godt ut med pepperkaker og ost... må prøve det en gang før jul


klemmer =))

The Secret Garden sa...

Ser så mysigt ut. Får sån lust att smaska i mig av osten och pepparkakorna! :)

Ha det fint!

fröken knopp sa...

Underbart Malin!!!
Här drack vi glögg här om kvällen, mmm...

O vet du vad?? KUnde minsan inte hålla mig ifrån lite jul med peter jöback idag..tihi... Rätt om det nog vart lite olagligt..tihi...

Varmaste Kramarna Elin

Anonym sa...

Hej vännen min! Vilka "goa" bilder man blir så sugen på allt gott som följer med julen när man ser pepparkakorna och osten.Vi får väl bara gå en extrarunda ifall vi ska äta allt gott hihi..... Ha det gott kram B

Johanna - A piece of Asia sa...

Ljuvliga bilder!!! pepparkakor o ost........... jag blir inte så lite sugen........ ;-)
Kram

Så Vitt Jag Vet sa...

Hej! Nu skall jag försöka hålla mej till sak.
Stämningsfullt stilleben du gjort.Vilken tjock
gammalbok du hittat! Ha et bra!!!
Kram
Sanne

skifferhuset sa...

Vilka fina bägare du har! Ja nu närmar sig advent å julen med stormsteg, men det är en underbar tid, tycker jag! Ha en bra dag! Kram Iréne

bakom berget sa...

Vilket vackert stilleben! Pepparkakor och ädelost....Mmmmm så gott!
Ha en fin kväll! Kram Åsa.

Anonym sa...

Vilka mysiga bilder! Jag älskar gammaldags jul.
Ha en fin kväll.
Marita i Björkhagen

Norrfrids Eija sa...

Såååå fint, glitter o glam skippar jag gärna, vill ha mer gammaldags jul jag med, som ditt stilleben här...lovely!
Eija

rustik charm sa...

Hej Malin.

Men vilka mysiga och vackra bilder du visar:)En sån jul skulle jag vilja ha, som får en att tänka tillbaka på hur det var förr.

Önskar dig en mysig kväll.
Kram Kristina

Ljuva Magnolia sa...

Åååå så fint, och mysigt =)
Blir vansinnigt sugen på osten och papparkakorna, yummie!

Kram Catta

Lyckoslanten sa...

En sån gammal bibel har jag också. Pärmen är aningen trasig. Fina stilleben! Jag provsmakade faktiskt en pepparkaka och glögg i går! Ha det så gott! ♥

Sommerhuset i bakken sa...

Såååå koselig!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint stilleben, och så är det ju så gott med ädelost och pepparkakor. Det ska jag köpa till helgen också.
Kramar
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Vilka vackra bilder och pepparkakor deras tid börjar nu. Köpte de första i helgen det är så gott med mögelost till. Ljuvlig bild skulle passa bra i ett matmagasin nu till advent. Du är så duktig att skapa vackert!!!
Kram Raina

Elsa och Helena sa...

Jättefint stilleben och bidrag till tisdagstemat! Pepparkakor och ädelost, det är gott det:)

KRAM Helena

Lille vildand sa...

Disse vakre, slitte bøkene..Et aldeles nydelig stilleben.
Tusen takk for din begeistring inne hos meg!

lottens vita och gröna sa...

underbar stilleben malin och nu så blev jag adventsugen på ädelost och peppisar!!!

varmkram lotten

Caja som sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Rosor och Spetsar sa...

Så vackert och rofyllt- känslan i ditt fina stilleben.
Vilken fin såssnipa du hittade på auktionen, vackert mönster i lagom färg
Kramar
Annelie

Caja som sa...

Som vanligt vackert för öga och idag även smakrikt för gommen!
Tack/caja

Förra inlägget raderade jag pga stavfel....

liven sa...

Koselige bilder av ditt stilleben!!
Dette kan du Malin :o)

ha en fin tirsdagskveld :o)
Klem!!

Margareta sa...

Gokväll!
Så vackert!Jag älskar pepparkakor och ädelost och dom gamla bägarna och bibeln och lilla ljuset och...

Godnattkram
Margareta

Mitt Stugliv sa...

HejHej Malin!

Juletid i gammal stil. Ljuvliga bilder som vanligt, nu har jag skrollat en stund och fått massor med inspiration.
Tack Malin!

Ha en fin vecka
KramKram
Lotta

Mom´s kitchen sa...

Malin, man blir ju helt dräglig av dina bilder, jag som _älskar_ ost!!!

Myckeet fina bilder!!!

Vill du vara med i min utlottning? Kika in hos mig och bestäm dig ;)

Kramar/Olg@

Anonym sa...

Så fint! Dina bägare är helt underbara. Ska nog prova pepparkakor med ädelost jag med.
Jag håller helt med om att man kan försöka undvika allt glammigt och plastigt och all elbelysning till jul. Gammaldags är fint, med levande ljus och lyktor.
Kram Eva G