tisdag 23 november 2010

Tisdagstemat-Adventspynt!!!!

Hej!! Så var det tisdag igen! Denna veckan är det adventspynt, det finns ju hur mycket som helst att välja på!! Har fixat lite på Verandan;o) Inte lätt att fota i detta grååååååååååa, jag blir galen snart. Jag fotar aldrig med blixt.....

Min adventsljusstake är en gammal bakform med lite vitmossa och alldeles för stora blockljus....Så blir det när jag inte kan lära mig vara ute i tid!!! De kommer antagligen att bytas ut....

Hyacinterna har börjat blomma och det doftar jul;o)

Jag brukar ta fram mitt julgranspynt och lägga på ett fat lagom till advent. Det blir så kort tid att njuta av dom annars.....Dekorerar med lite kanel, stjärnanis och torkad apelsin!!!

Mina gamla ljushållare har jag fått ihop massor av på olika loppisar genom åren! Jag använder dom hela tiden, året om;o)

En liten tall fick följa med hem igår efter min skogsprommis;o)

Min lilla tallrikshylla rymmer Julmagasin och kottar;o)
Kika in och få massor med Inspiration hos de andra fina bloggarna i Fabriken!!
Ses imorgon igen!
Dags för mig och vovven att ut och hugga två adventsgranar ;o)

Kram Kram Malin

33 kommentarer:

sylvia sa...

hei Malin.
såå vakkert å stemningsfylt bilder.
ønsker deg en nydelig dag.
klem fra sylvia

Hagagården sa...

Härliga advents bilder från dig.
kram o ha en fin dag.
ninni

skifferhuset sa...

Så fina adventsbilder du delar med dig av! Ha en skön dag! Kram Iréne

Marie sa...

Underbart mysiga bilder Malin, härlig adventsstämning!!!!

Kram Marie

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhh så mysigt Malin.
Jag tar mig precis en kaffepaus i allt plockande och jobbandet däremellan. Men, jag blir så fasligt sugen på att gå ut och plocka in några små granar och adventspynta lite. Får väl hålla mig i kragen en liten stund till så jag kommer i ordning mer. Men, det är svårt ska du veta.
Tror däremot att jag helt enkelt får ge vika för fotograferingslusten som gripit tag i mig också. Kanske blir ett inlägg snart......
Nu snöar det ute, så där fint och jag sitter här och känner mig så lycklig så det pirrar i magen - precis som när man är nykär *ler*
Ja, sån är jag.....
Nu plockar jag fram stativet och kameran så får vi se om jag kan fånga någon vrå utan en massa kartonger "fniss"
Ha en fin dag!
Kram Mia

Fågel Blå sa...

Åhhh vilka vackra bilder somalltid ifrån dej!
ha en fin Dag!
Kram Kathrine

Nina sa...

Vad fint du har pyntat till advent
Kram Nina

Vita verandan sa...

Supermysigt Malin!
Jag fick "slänga" ihop något till dagens tema. Hade helt missat det.....
Jag har köpt en sådan form också som jag väntar på....
Jag fotar hellre aldrig med blixt, är finare utan. Har ni inte snö? Är är det värdens snöoväder.

Kram Anna

Edyta sa...

Very nice !!!

Country Hill sa...

Dom inspirerande bilderna behövdes idag när snön yr runt knuten. Du har verkligen fixat till en underbar adventsstämning.
Ha en fin dag!
Kram Lena

elsamarianne sa...

Vilka härliga bilder du har idag. Det är inte lätt att fotografera nu när ljuset är så dåligt.
Vi har massor av snö, men tyvärr så ställer det till det med knäckta träd och svårigheter att sköta det dagliga här hemma.
Så nu får ryggen bekänna färg i skottningen.
kram elsamarianne

Margareta sa...

Så fint,så fint! Dina bilder andas ADVENT!!!!!.
Stämningsfullt!

ha en bra dag!
Kram Margareta

mariaK. sa...

Mysigt...
Nej, det är sannerligen inget fotovänligt ljus den här årstiden!
Tur man kan få lite hjälp av photoshop:-)
Må så gott,
kram Maria

Norr om Köpenhamn sa...

Superfint! Jag brukar också göra adventsljusstaken i en gammal bakform, men i år blir det annat. Visar senare i veckan :o)
Njuter av alla dina fina bilder!

Kram Ulrika

Livet på Vestergård sa...

Så fint du har adventspyntat!
Kram Kicki

Vita små hjärtan sa...

Hej Malin!
Å vad fina inspirerande bilder. Du får till allt så fint.
Kram Agnetha

Linda i Lönnbacka sa...

Längtar extra mycket till advent när jag ser dina vackra bilder, jag har själv inte hunnit med att plocka fram alla adventssaker eftersom vi varit sjuka men nu kliar det i fingrarna :)

Kram kram

Designe sa...

Såå fint du har pyntat! Håller med om att det inte är lätt att fota nu...särskilt när man har ett ljust tänt! Mysigt! Kram :)

Jolins inredning sa...

Ojojoj!! Vilka underbara bilder! Blir så inspirerad.

Kram Linda

husvidhavet sa...

Hej Malin
Så fina bilder du visar!!
Jag hatar oxå blixtljus det är ungefär som när man står i en provhytt på HM, massor av ljus och alla skavanker syns USCH... nä tacka vet jag naturligt ljus som framhäver allt det vackra!
Kram Marith

Lisen sa...

Mysiga adventsbilder :) Julgranskulan i form av ett hjärta var ju bara så fint och jag skulle gärna sitta en stund och bläddra i dina julböcker ;) haha
Lisen

Så Vitt Jag Vet sa...

Hej! Fint du hunnit pynta redan. Njuter att se dina fina bilder.
Kraam
Sanne

Vintage House sa...

Hej hej
Så ljuvligt du har fått till det...
Här snöar det för fullt och så mysigt att tittade på det från insidan av huset...
Ha en mys kväll
kram
sandra

Hulda sa...

Nå sitter jeg her og smiler. Dette var vakkert. Så flott med bøkene i tallerkenhylla, og den fine furua, og lysene.. alt er nydelig satt sammen. Herlig!

Himmelriket sa...

Ja, så mycket fint du bjuder på..
har tassat runt en bra stund härinne nu...
kram ullamaria

signerat 71 sa...

Hej Malin,
Jag känner verkligen att julen är på väg när jag inne och besöker dig på din underbar blogg!
Kram J

Börjelundskan sa...

Åhhh, Malin vad fint du har gjort, önskade att jag hade varit så försikommen så att jag hade plockat mossan innan snön vräkte ner, ....vad sur jag blir på mig själv. Hoppas jag hinner med att adventspynta någorlunda i år. Blir sugen när jag ser ditt vackra stileben. :)

Ha en fortsatt go vecka. Kram Cin

Tulipa sa...

Hej!
Nej fota med blixt, det finns inte....*huva*!

Och med en snigels hastighet går det när jag går in här hos dig nu för tiden när det snöar...Är det bara jag som drabbas av detta fenomen, missuppfatta mig inte för jag älskar din blogg... men det är ju smått frustrerande. Tom att skriva häslningarna tar dubbelt så lång tid... Jag vet at någon tyckte samma sak om min blogg ifjorl när jag också hade snö, men själv märkte jag inget av det!

Det är så fint att göra ljusstake av gamla formar mm...

Myspys bilder i snö och regn/blåsten!
Kram Mariette

Johanna - A piece of Asia sa...

Så många fina tipps :-) Gillar bakformen som adventsljusstake. Du har det supermysigt!

Strandkullen sa...

helt ljuvliga bilder....blir sååå inspirerad...tack!!! kramis semlan

Elsa och Helena sa...

Så vackra bilder, gillade speciellt den med julsakerna på brickan, såå fint!

KRAM Helena

Monica fra Koseleg sa...

Her var det stemningsfullt! Nå har jeg koset meg med en kopp te og bildene her på bloggen din - kjenner at nå er jeg klar for å begynne å pynte litt her i huset også. Ønsker deg en fin dag videre! Klem fra Monica

Hanna i Det stora grå huset sa...

Heeeej Malin!

Och HUR har jag kunnat missa din blogg???
Underbart vackert, och jag lägger dig i min länklista direkt!!!

Ha det fint så ses vi igen!
Kram Hanna