tisdag 30 november 2010

Tisdagstema-Hall!!!

Hej!! Så var det tisdag igen...Veckorna går fort!! Denna veckas tema är hall;o) Hos oss är det en gammal glasveranda som fungerar som hall....Ni såg ju nya verandan igår som är en kopia av denna;o) Har en liten soffa som är bra att sitta på & knyta skorna!! I fönstret hänger min halmstjärna som jag sprayade vit förra julen....

Min kappa som jag köpte i Göteborg i höstas är en favvis;o) Kuddarna har min mamma sytt av loppat handdukstyg....

En gammal spegelbyrå inropad på auktion fungerar som förvaring! Vi har varsin låda med regnkläder, vantar, mössor & andra pinaler.....

Sockerlåda som skoförvaring.....

Vi har en hylla som löper längs med väggen till ytterkläderna, egen design;o) Ska måla hyllan vit, har tänkt det länge men det har inte blivit av....Nu känns det som att jag fick inspiration till det;o) Vita galjar från det stora varuhuset!!
Tack Anna & Linda för en trevlig kväll igår!!
Kika in i Fabriken & se de andras bidrag;o)
Ha en mysig kväll så ses vi imorgon igen!

Kram Kram Malin

29 kommentarer:

Vita verandan sa...

Inte dåligt med två så fina verandor. Härlig hall och jag gillar dina kuddar. Hälsa mamma det:)
Din kappa vore kul att få se på någon gång!

Kram Anna

(Deltar inte idag i temat)

The Secret Garden sa...

Snyggare hall får man nog leta länge efter!! :)

Hagagården sa...

Härlig hall du har,jätte trevligt.
kram
ninni

Börjelundskan sa...

Jag bara älskar din veranda, den ser sååå inbjudande ut, där skulle jag kunna bli sittande om jag kom hem till dig (fniss). Inte en så trevlig gäst kan man tycka, som helst vill stanna på verandan, men när du väl fått mig in i huset så hade jag säkert fastnat på nåt annat underbart ställe inne hos dig. :D.
Det skulle vara rena rama rekreationen att vara i den miljön, hos dig skulle jag inte ha några problem alls att drömma mig bort en stund.(ler)

Din kappa var döööösnygg förresten, .... köpte mig själv en stickad kappa i höstas, ... och det var nog mitt bästa köp på länge. Min är enfärgad grå, fast jag skulle gärna vilja hitta en med lite folkloreinspirerat mönster som din fina.

Ha det gott i vinterkylan. Kramiz Cin

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Jättevacker hall du har! Önskar vår hall var en glasveranda :-)

Vi har just renoverat vår hall, titta gärna in :-)

Kram Helena /franska liljan

Lille vildand sa...

Kjempemange gode tips!
Og så lekkert.
Nyt siste dag i november♥

Anette sa...

Så jättefin hall du har=)
Kraaam/Nettan

Norrfrids Eija sa...

Skolådan fastnade jag för, vi har alldeles för många skor på vift i hallen som man snubblar på...får man slänga de i en snygg sockerlåda och slipper ställa dem snyggt på ett skoställ kanske de hamnar där också...
Eija

Systrarna Hjertén sa...

Vilken härlig veranda! En glasveranda var ett av mina krav när jag skulle köpa hu, kakelugn var det andra. Nu har jag ett hus, men varken kakelugn eller glasveranda, undrar var det gick så fel...

Mvh
Frida

elsamarianne sa...

Jättemysig och praktisk hall. Och du, viilken snygg kappa.
kram elsamarianne

Så Vitt Jag Vet sa...

Charmig veranda-hall du har.
Stolen är otroligt vacker och passar precis där.
Vackra fönster i er hall!
Kraam
sanne

Livet på Vestergård sa...

Så fint ni har i hallen, och vilken lyx att ha två glasverandor :)
Kram Kicki

Vintage House sa...

Hej
så fint du har det där på verandan. lycka att ha två...
Ska bli kul att få se hyllan vit;)
ha nu en skön skön kväll
kram
sandra

Mitt hvite hus sa...

Så fint og lyst du har det i gangen din... flott speilkommode..

og jeg likte ideen om kassen emd sko jeg... det hadde sikkert vært lurt her..

Klemmer =))

vitaloppan sa...

Hej Malin.. så vacker hall ni har. Vem vill inte knyta skorna på i den där söta soffan. Härligt spegelbyrå också:) jag håller precis på att måla en liknande.. Kram Linda

Lyckoslanten sa...

Oj så härligt med glasverandor. Du kan vara oerhört stolt över ditt bidrag till tisdagstemat! Så vackert! ♥

Hannis sa...

Så snyggt!Ser så ljust ut.
Kan tänka mig att du trivs=))

Smart med halmstjärnan!

Kram Hannis

Trivsamma förändringar sa...

Oj så fint med en glasveranda som hall. Lätt att se vad det är för väder ute och hur man ska klä sig också (förutom att det är vackert), perfekt! Fast just nu verkar det som man får ta på sig alla kläder man äger, jösses vilken kyla!
Ha det så bra, kram

lottens vita och gröna sa...

hej på dig goa malin!
du har sååååååååå härlig feeling i ditt hem!
tokgillar din hall!!!
varmkram lotten

Sjabbig men chic sa...

Men det måste ju vara världens finaste hall Malin!

Kramis Lisa

Lilla Kullan ♥ Maja sa...

Fint har du och den där kappan är snygg alltså.:-) Kram Stina

Vit Poesi sa...

Det ser ju helt fantastiskt mysigt ut!
Kram Malin

Helena sa...

ÅH så många vackra och stämningsfulla inlägg jag har missat hos dig under min bloggfrånvaro! Ert hus är sagolikt vackert utifrån och in, och din dukning för väninnornas ankomst ser mycket inbjudande ut. Några av de bilder som fångade mig mest när jag kikar bakåt lite är dock i adventspaket-koffert-kakelugnsinlägget. SÅ vackert du har gjort och lyllos Filip som möts av denna skattkista under advent!

Varma kramar och en fin fortsatt vecka hälsar
Helena, The Swenglish Home

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Hej Malin, tack för din rara kommentar. Ordningen fungerar faktiskt. Det är inte "röjt" på bilderna. Förvaringen funderar toppen sedan renoveringen! Känns bra!

Ert hus ser underbart ut!

Kram Helena /franska liljan

Fågel Blå sa...

Säger som alltid när jag kikar in här!
Snyggt!!!!!!!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hallen är underbar och fönstret är så vackert med spröjs och alla små rutor. Här finns en dröm om en glasveranda.

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

the shed sa...

Hej, ursnygga bilder!
Nu åker mina Converse också ner i trälådan...vackra fönster...mm mm
Kram Tina

Livet på Berget sa...

Oj så fin hall!
Jag vill inte bo i en skokartong längre morr. Varför är det ingen fler än jag i familjen som vill flytta. Katterna vill säkert flytta till landet iaf.
Ha de gott!
Kram
/Sara

mia sa...

Vilken vacker hall! Sockerlåda som skoförvaring var en toppenbra ide. Snyggt och praktisk.