tisdag 16 november 2010

Veckans tema är kontraster!!!!

Hej!!! Kontraster... veckans temat är svårt....Det får bli det råa mot det romantiska!! I sambons kontor hänger hans älghorn mot en grafitgrå vägg.....

Det är mest vita eller sandfärgade väggar i resten av huset.....

Vad har jag då på väggen som är riktigt romantiskt?? Dessa ljuvliga franska kreationer från 1834;o) Mot en vit vägg så klart...Som Ni sett ett antal gånger förut.....

Det får bli mitt lilla bidrag denna tisdag;o) Kika in i Fabriken och se vad de andra hittat på!

Tack för alla fina kommentarer om reportaget! Det går tyvärr inte att köpa tidningen. Det är ett Magasin från fastighetsmäklaren Pontuz Löfgren som delas ut med reklamen! Men om du klickar HÄR kan du läsa hela om du har lust! Klicka Dig vidare till sidan 44-48 som handlar om vårt hem!!!

Kram Kram Malin

21 kommentarer:

Loella sa...

Hej Malin!

Fina konstraster du bjuder på här idag....älskar din bild med franska sötnosar på....

Så snyggt att blanda feminint med maskulint, mjukt med hårt, trasa med spets etc...

Ha det gott!
Kram från Loellan

Mitt hvite hus sa...

Kjempeflotte kontraster hos deg Malin.. likte det franske bilde ditt veldig godt =)))

ha en fin kveld.'
klemmer

Elsa och Helena sa...

Fin fina kontraster, nu ska jag genast klicka mig vidare till reportaget om ert hus!

KRAM Helena

the shed sa...

Snyggt, så genomtänkt och välkomponerat.
Trevlig blogg så jag kommer säkert tillbaka.
Kram Tina

skifferhuset sa...

Svårt att få till kontraster men du har hittat rätt! Måste nu läsa reportaget om erat hus! Ha det bra! Kram Iréne

Jenny sa...

He Malin!
Fina bilder som alltid! Nu ska jag kika in o läsa reportaget, vad spännande!

Ha en trevlig kväll!

Kraam Jenny

Louise sa...

Sanslöst vackert säger jag också om era sidor i nytt boende :)

liven sa...

Flotte bilder av kontraster :o)

ha en fin kveld Malin

Vita verandan sa...

Visst var det svårt tema men ändå så fritt. Jag tycker ditt bidrag var bra. Jag röstar på det romantiska:)

Kram Anna

Vintage House sa...

Hej hej
Så fint det snöar här på bloggen:)
fin fina bilder från dig idag, har något liknande på min blogg:)
Ha en skön kväll
kram
sandra

Tulipa sa...

Hej på dig!

Kul att se ditt bidrag!

Ett hem blir ju intressant med kontraster, tyckte din man hade tuffa passande sådana, och dina var förstås inte heller dumma..*ler*...

Kram!

Helena sa...

Så fina saker du har och visst är det läckert med kontraster - utan dem skulle ju vissa saker inte träda fram och få sin välförtjänta skönhet "hörd". Oj, det lät luddigt, hoppas du förstår vad jag menar... ;-D

SÅ roligt med reportaget som du visar i förra inlägget - jag kan bara ana hur underligt (fast förhoppningsvis skoj också) det måste vara att se sitt hem i en tidning!

Tack för dina alltid så rara ord hos mig och må så gott.

Kram, Helena

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Vilket härligt reportage! Ert hem är verkligen superläckert.

Ha det gott, hälsningar monica

Sara sa...

Hej hej!
Härliga bilder!
Det är faktiskt fint med djurhuvuden, det bryter av lite men passar ändå så fint in i den lantliga stilen.
Hoppas att du får en fin vecka!
Kraam Sara

north pal sa...

oh thank you kindly for letting us see the article in the magazine. that was good of you. such a dear. Bestest,Denise

Lilla Kråkslottet sa...

Vilket fint reportage! och vilket hem!
Kul med en, för mig, ny blogg att kika in på!

Ett Vitare Hem sa...

Åh visst behöver man lite kontraster, jättefina bilder!
Ha en fin dag!
Kram/LenaS

Country Hill sa...

Fina bilder och så roligt att läsa reportaget om Ert vackra hem.
ha det gott!
Kram Lena

Lilla Kullan ♥ sa...

Mysigt! Fina bilder.:-) Kram Stina

heavenandearth sa...

Hej!
Fina bilder!
Vad roligt att läsa reportaget om ert hem!
Ni har det så fint!!

Önskar dig en skön onsdag!
Kram! Iréne

Hannes dagbok sa...

Åååååå så vakkert det er her inne hos deg! Her skal bli mange besøk fremover kjenner jeg..

Nyt onsdagen,

Klem..