onsdag 8 december 2010

Julpimpad rakspegel;o)

Hej!!! Så var det onsdag och veckan vänder mot Helg, det tycker vi om;o) Idag blir det några bilder på min Julpimpade rakspegel;o) Tycker den är så läcker... ropade in den med ett gäng ramar i somras utan att ens veta om det.....

Gladelig Jul;o)

En julig ask........

Hempysslad strut med lummer och liten tallkvist!!

Lite kottar & några tända ljus, enkelt sätt att skapa lite gammaldags julstämning;o)

Jag vet att lummer är fridlyst....Men vännina B tyckte att det fanns så gott om i skogen & hon visste hur gärna jag ville ha!!! Tack;o)
Ha en mysig kväll, denna vintriga onsdag!!!
Kram Kram Malin

23 kommentarer:

Designe sa...

Så fint du gjort! Va du är flitig och pysslig! Kram :)

skifferhuset sa...

Så fint, enkelt men stilfullt! Ha en fin dag! Kram Iréne

Rosor och Spetsar sa...

Underbart Malin, det var den vackraste spegel jag sett och så fint du julat den
Ha en fin kväll
Kram
Annelie

Livet på Vestergård sa...

Så fint du gjort!
Kram Kicki

Sussi sa...

OOOOOhhhh så fint! Vilken härlig spegel! Precis så där gammal och sliten som gör att den blir helt oemotståndlig! Och ditt "pimp" gör den ju inte sämre precis!

Kram
Sussi

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej
Jätte fina bilder och en fin spegel!
Tur för dig att du ropade in den :)
Visst snart heelgen här och min andra hälft med!
Ha en bra kväll!
Kram Sirpa

Loella sa...

Hej MAlin!!!


Åhh vad fint, och vilket fynd med spegeln, den i sig var säker ett bättre fynd än alla ramarna tillsammans...jag är ju också helt galen i gamla ramar med krackelerat glas...det finaste man kan ha tycker jag...:)

Lummel är fint, jag vill med ha, och om jag skulle springa på det i skogen skulle jag nog säga att just de där slingorna jag tog låg lösa....:)


Kram till dig Loellan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken glad överraskning det måste ha varit när du hittade spegeln bland det du köpte. Så fint med det gamla glaset, jättefin blev den julpyntad.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Mys, tok och huset på landet ! sa...

Fiiint du gjort, måste pyssla lite strutar jag oxå, e så gulligt ...

Men menar du att lummel e fridlyst, fy mej då , för jag tycker oxå det e sååå fint och visste faktiskt inte det, men som sagt det finns så mycke i skogen ju

Ha en fin kväll

Kram Jessica

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Malin,
Så fint du har gjort, och vilket härligt uttryck det är, att "julpimpa"... ;-)

Din strut är jättevacker och jag är så sugen på att göra en hel drös med just notpappersstrutar... om jag bara kunde finna tiden...

Vackert hos dig som vanligt!

Kram, Helena

Vintage House sa...

God Kväll
Härligt fint på spegeln, den är verkligen supervacker..
Gillar verkligen glaset..
kram
sandra

Marie sa...

Hej Malin!

Så fint du julpyntat spegeln! Spegeln är helt underbar, älskar sånt där slitet glas!!!!

Kram Kram
Marie

Lisen sa...

Så fint du har det! Spegeln är verkligen hur läcker som helst!
/Lisen

liven sa...

så fint julepyntet speil.....et nydelig rakspeil !!

kråke sa...

Wow, vad fint ni har det!! Har inte varit här förr men kommer definitivt tillbaka och insuper inspiration:-)

kram kråke

Mitt hvite hus sa...

Så utrolig stemningsfulle bilder ho9s deg... nyter de hver gang...

vakkert du pynter..

klemmer 0))

Margareta sa...

Spegeln är så charmig i sig.Och så fint allt som du tillfört.Underbart....

Kram Margareta

north pal sa...

that clubmoss looks familiar. it looks like our princess pine. your photos so give a feeling of christmas approaching. Bestest,Denise

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint och spegeln har en underbar patina!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Skogslyckan sa...

Så fint du julpyntat spegeln! Glaset är ju ett konstverk i sig...
Ha en fin dag!
Kram Pia

elsamarianne sa...

Jätteläckert med spegeln.
Vet du, jag tror att lummer är fridlyst men att man får plocka enstaka till husbehov. Att dra upp rötter eller plocka och sälja är olagligt. Det finns en speciell sort som heter cypress-lummel och den är "jättefridlyst" så det får man bara titta på....
kram elsamarianne

Gúa sa...

UNDERBART! Love it..♥

Varm julkram till dig, fina DU...

Anna sa...

Hej Malin!

Jag bara undrar vart du får tag på alla fina
bilder du använder dig av. De med shabby chic stil.
Anna