torsdag 2 december 2010

Julros!!!

Hej!!! Så var det torsdag;o) Om Amaryllisen är Julens ståtligaste blomma så är väl Julrosen den vackraste....Här står den på min veranda!!!

Har satt den i min terrin med lite bibeltexter runt;o) Några små tallkvistar ligger runt om på min loppade bricka....

Visst är den väl vacker???

Lånade ett av Filips adventspaket och ställde bakom, imorgon ska han äntligen få öppna första paketet;o) Ska iväg och försöka fixa lite julklappar idag!!!!
Ha en bra dag;o)

Kram Kram Malin

21 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej hej
De är verkligen vackra dessa julroser:)
Terrinen den sitter i är inte dum den heller..
Ha en fortsatt skön dag!
kram
sandra

skifferhuset sa...

Både terrinen och julrosen är så vackra, en sådan terrin skulle jag verkligen vilja ha.... ha en bra dag! Kram Iréne

Anonym sa...

Ja, visst är de fina julrosorna! Hade en som blommade ute precis innan snön kom.
Ha en bra kväll.
Kram Marita i Björkhagen

Lyckoslanten sa...

Vet du att det var premiär för mig med julrosorna i fjol. Då fick de avlösa varandra, men jag har ingen av dem kvar. Spännande för sonen i morgon! ♥

Drömmar Verklighet sa...

Ja den är verkligen vacker!! Och super fint blev det i terrinen.

Ha en mysig kväll i dec kylan,
kram
Cecilia

Sussi / Sussinghurst sa...

ja, den er flot. Jeg satte min julerose i drivhuset fordi der skulle komme sne, men nu er den helt slatten fordi den har fået frost, mon den bliver frisk igen.... det håber jeg

Nette Cecilia sa...

Julrosen är bland de vackraste av blommor,kram Nette

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Halloj!

Visst är det en vacker blomma. Så fint du arrangerat där i terrinen. Ha en fin fredag!

Kram Anna-Lena

Mitt hvite hus sa...

Så nydelig du har ordnet julerosen din... det er en flott plante...

stemningsfullt..nyter bildene dine..

Ønkser deg en fin fin kveld..

klemmer )=)

Sussi sa...

Julroser är underbara! Jättefint arrangerat av dig med terrin, gamla bibelblad och tallkvistar...mmmmmm...gillar!

Om du är sugen på att vinna något franskt så titta in till mig och var med i min utlottning!

Kram
Sussi

Så Vitt Jag Vet sa...

Fint det var med gammal text runt julrosen!
Kraam
Sanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Julrosor är jättevackra, dom och iskonvaljer är julens primadonnor. Jättefin terrin har du också.
Stor kram
AnnaMaria

Norr om Köpenhamn sa...

Min julros står ute och nickar i snön, men jag hyser gott hopp om att den ska klara sig. Nån amaryllis har jag inte köpt än, men snart...
Grattis till vinsten, jättefina torgvantar :o)

Och din hall är superfin. Åååååh vad jag tycker om den! Kanske en dag får jag också en liten veranda som jag kan stiga in i :o)

Ha en supermysig helg!
Kram
Ulrika

Susanne sa...

vilken otroligt vacker blogg du har...Kram från Fare

Tess på Tilda och Mamma sa...

Finns inget finare än en julros blir nog att köpa en inför helgen. Ha en mysig start på helgen.
Kram Theres

Inspiration i vitt sa...

Vilken härlig julstämmning det är hos dig Malin, alltid såå vackert. Kram på dig/Ingela.

Vita små hjärtan sa...

Visst är de fina. Å så fint du arrangerat där...
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Kanonska Gården sa...

Hejsan!!

Oj, vad fint!!! Vacker julros i den gamla terrinen :o)

Ha en fin dag!!

kramar gunilla

STENLYCKA sa...

Hejsan Vännen!
Tittar bara in på din underbara blogg som snabbas och önskar dig en fin andra advent!
Kram Raina

Nyanser av vitt sa...

Så fint vännen. Önskar dig en mysig helg
Kram Agneta

Designe sa...

Åh, de är så fina, särskilt vita! Ska se om jag kan få tag på en sån jag med!:) Trevlig helg! Kram