söndag 12 december 2010

Söndagsbilder-En liten tjuvkik;o)

Hej!! Så var det söndag igen!!! Igår em fick jag lite inspiration att jula i uterummet;o) Är inte klar än så Ni får bara några bilder så länge....Kommer mera framöver!!! En liten gran finns så klart på plats med riktigt gamla loppade ljushållare;o)

Något att pryda bordet med........

Det behövs inte så mycket för att skapa julstämning när vi får så mycket gratis av snön & skogens alla skatter;o)

Tänk att det redan är dags att tända 3:e ljuset.....

Ha en fin söndag!!
Solen skiner & det är dags för en skogsprommis;o)
Kika in i Fabriken & se de andras Söndagsbilder!!!
Kram Kram Malin

22 kommentarer:

Mom´s kitchen sa...

Du har så rätt, Malin! Det är absolut inte mycket som gör stämningsfullt i hemmet!

Så fint med lite grönt i bägare!! Bra idé!

Ha en härlig Advent! :)

kram

Viola sa...

Vilka underbara bidler från ditt uterum..lite granris och kottar och vita hyacinter...det är mitt julpynt och så lite vackra textilier så kalrt, här planeras det för ett uterum..mitt mål att det ska finnas ett sådant till sommaren, ha en fin adventssöndag, kramen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Helt rätt, med all den här snön får vi julstämningen gratis. Jättefint med riset i tennglasen, enkelt och vackert.
Adventskram
AnnaMaria

Så Vitt Jag Vet sa...

Charmigt till tusen :) Gillar!
Kraaam
Sanne

skifferhuset sa...

Så fina bägare med grönt i! Sedan gör ju snön resten! Ha en fin söndag! Kram Iréne

elsamarianne sa...

Så fint du får i ditt uterum med alla kvistar och de fina glasen.
Här är så kallt att jag drar mig för att gå ut. Solen skiner men -10,4 känns i både näsa och fingrar då det blåser också.
Men vackert är det, och det piggar upp lite.
Ha en skön söndag och tredje advent
kram elsamarianne

Villa Björkenäs Backen sa...

God dag!
Vad fint det blir!
Jag är så avensjuk på din uterumm,
Glasveranda har alltid stått på önskelistan..
Men nåndag har jag som drömmen att få en utbygnad vid ena husgaveln med falsad tak och många fönster!
Vad fin med odm gamla skålar och pynta med gran..
Ha en bra 3.je advent!
Kramar Sirpa

Hulda sa...

En drømmende, god stemning hos deg. Jeg falt helt for de levende lysene på treet. Vakkert var det også med grankvister i de små glassene. Takk for inspirasjon!

Lena sa...

Tänk vad tiden går...redan 3:dje advent.
Mysig det kommer att bli i uterummet


Kramiz

Margareta sa...

Underbara bilder som vanligt.Så vackert med lite gran i bägarna.
Och solens strålar gör underverk...

Fortsatt trevlig helg!
kram margareta

Anonym sa...

Hu vad mysigt i uterummet,känns som att man tom kan sitta och dricka glögg eller nåt annat varmt där ute om man klär på sig ordentligt....Fint med granriset i bägarna.. kram B

Caja sa...

Vackert med levande ljus granen....när jag tittar in hos dig så vill jag ha ett stooort gammalt hus att pyssla med. Jag hade ju inte kunnat, men drömma F.Å.R man!

Ha en fin vecka, kram/caja

enannanhelena sa...

Bägarna! Är de riktigt gamla? Eller "bara" gammaldags i stilen? Riktigt fina med granris i, är de i alla fall!
mvh helena

Mitt hvite hus sa...

Ja Malin skogen gir oss mye vakkert og alldeles gratis også..

nydleig du har pyntet ..

gleder meg til å se mer ..

nyt søndagskvelden..

klemmer =))

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Vilken mysig stämning du bjuder på!
Så fin liten julpysselhörna du gjort. Många fina och roliga saker där :-)
Ha det gott. Kram, Ingela

Rosor och Spetsar sa...

Härliga bilder från din veranda, och jag gillar din mysiga lilla pysselhörna.
Ha nu en skön kväl
Kram
Annelie

Lyckoslanten sa...

Tänk att det gröna som jag har ett stenkast härifrån, kan bli så vackert som nu hos dig! Tack för tjuvkiken och ha en fin Lucia! ♥

husvidhavet sa...

Vilka underbara bilder du visar, har tittat runt och njutit av alla märks att jag inte varit på besök på länge.
Ha en bra vecka!
Kram Marith

Vintage House sa...

Hej
Härligt fint du har det där:)
så vackert med granris,,
kram kram
sandra

Livet på Vestergård sa...

Så fint med granriset i bägarna. Det enkla är det vackra, så är det nog. Från skogen får man mycket vackert.
Kram Kicki

Tankesmulan sa...

Vilket vackert stileben med ljusen, tallkvisten, kortet med skridskorna och vågen... UNDERBART!!

STENLYCKA sa...

Godmorgon!
En stor Kram till dig vackra Lucia!!!
Raina