söndag 5 december 2010

Söndagsbilder!!!

Hej!!! Kikar in som vanligt med några söndagsbilder!!! Små snöflingor dalar sakta ner och det är så mysigt!!! Vi har bakat lussekatter i Norregård idag;o) Snön ger oss en sån fantastisk Julstämning!!!! Känns så mycket roligare att göra alla julbestyr när det är vitt ute.....

Här står lite av årets lussebullar på vår lilla köksö;o) Andra ljuset är tänt & det går fort till den stora Aftonen nu.....

Det vackraste pyntet lite kanel, anis, kottar & några torkade apelsinskivor;o)

Mitt fina kakfat i två våningar kommer från Lene Bjerre!!

Hoppas Ni har det mysigt denna andra söndag i advent.....Det är så mycket vi ska göra nu, men vi får inte glömma att njuta lite oxå;o)
Kika in i Fabriken & inspireras av de andras Söndagsbilder!!!
Tack Alla Ni som tar Er tid att besöka mig;o)

Kram Kram Malin

34 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så läckert det ser ut med alla lussebullar, och det doftar ju så gott i hela huset när man bakat.
Skickar en stor adventskram till dig
AnnaMaria

Signe 1 sa...

Vilka härliga och stämningsfulla bilder du visar!!:-)

Ha en fin andra advent!

Kraam Sofia

Mom´s kitchen sa...

De är så fina, dina bullar!

Och pyntet är precis lagom ;) Mycket fina bilder!

kram till dig

Louise sa...

Läckra bilder på läckra bullar :)

Vita verandan sa...

Mysigt hemma hos dig!
Pepparkakor i går och idag blir det lussekatter.

Kram Anna

Trivsamma förändringar sa...

Vilket otroligt fint kak/lussekattsfat du har, och lussekatterna ser väldigt smarriga ut! =)
Ha en skön andra advent, kram Maria

Hulda sa...

Himmel, så skjønne bilder du legger ut! Jeg har vært så opptatt denne uka, ser jeg har gått glipp av mange innlegg fra deg. Falt helt for gaven du har pakket inn. Så lekker den var, og herlig sammen med boka og det andre. Du kan virkelig skape stemning.

Jolins inredning sa...

Hej Malin!

Alltid lika fina och inspirerande bilder hos dig! Vart har du fått tag i den fina "ljuskronan"? Vill ha...:-))

Kram Linda

Margareta sa...

Vilka härliga bilder på lussekatter.Jag riktigt kan förnimma både smaken och doften....
Så mysigt...

Ha en fortsatt fin söndag i advent!
kram Margareta

Sussi / Sussinghurst sa...

Åhhhh, dine billeder dufter himmelsk (det forestiller jeg mig ihvertfald) Jeg har ikke smagt lussekatter, men det har jeg tænkt mig at jeg skal, finder sikkert sagtens en opskrift på nettet, uhm, de ser gode ud - og er meget fotogene :-)

emilias gömmor... sa...

Så vackra och juliga bilder! Kan känna doften ända hit!

Ha en trevlig advent!/Kram Mimmi

Hagagården sa...

Oj oj det ser underbart gott ut,jätte fina bilder.
kram
ninni

Livet på Berget sa...

Fint kakfat med så mycket mums på :). Vilken fantastisk lampkrona jag ser. Underbart!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Ljuva Lantliv sa...

Underbara bilder Malin! Ser så gott ut!
Kram!
Anna

Lyckoslanten sa...

Väldigt vackra bullar och härliga bilder! ♥

Fröken Grön sa...

Åh, vilka mumsiga lussekatter! Jag kan bara hålla med dig om att snön (trots allt trafikelände den åsamkar) är ett väldans trevligt inslag nu i december. Här i nordöstra Skåne fullkomligt vräker det ner snö idag, återstår att se om vi tar oss ut imorgon.
Må så gott!
/Anna-Karin

LantlivsAnette sa...

Mmmmm mums..så gott..och så vackert..
Jag tar med mig några bullar i farten..
Kraaam Anette

Vintage House sa...

Hej
Jag säger bara Mums, de är så goda..
fin fina bilder du visar...
visst är det så mysigt med massa snö..
kram
sandra

Caja sa...

jag vill också ha lussebullar....får nog köpa i morgon då min kropp inte tillåter bakning för tillfället...tur man kan köpa ;-D

Söndagskram till Malin/c

Vit som snö sa...

Nu vaknar fikalusten känner jag... Nybakad saffransbulle... det slår det mesta för min del;) Dessutom väääldigt vackert alltihopa!
Adventskram Cilla

Rosor och Spetsar sa...

Nu har jag blivit riktigt julinspirerad, härliga juliga bilder att njuta av.

Kramar
Annelie

skifferhuset sa...

Å vad gott det ser ut! Tänk vad konstigt med det här att julpyssla när snön finns, att det är så mycket roligare då. Ha en bra vecka! Kram Iréne

Norrfrids Eija sa...

Så mysigt ni måste ha haft det med lussebullsbaket, det bara ångar julkänsla från min dator med alla dessa härliga dofter...
Eija

Livet på Vestergård sa...

Dina bilder andas verkligen julstämning! Här har det börjat falla stora snöflingor nu i kväll och jag har gjort pepparkaksdegen som vi ska baka av i morgon.
Kram Kicki

Made in Persbo...Carina sa...

Ja visst är det lättare att komma i julstämning när det är snö ute. Vilken TUR vi har att vi haft snö hela adventstiden i år! Blir så ljust ute.

Så härligt det låter med ett lussebak!

Kram, Carina

Monica fra Koseleg sa...

Nydelige bilder! Her har det også begynt å snø denne helgen og du har helt rett- da kommer julestemningen! Vi har baket Julemenn i dag, tenker at vi baker Lussekatter neste helg- det så godt ut! Jeg liker også å pynte med nelik, kanel, anis, appelsin og kongler- det lukter jo så godt! Elsker bildene av huset ditt- det ser så idyllisk ut- som en drøm!
Ønsker deg en God Adventstid.
Mvh. Monica

popetotrora sa...

Härliga, härliga adventsbilder!!

Malin E sa...

Vilka fina bilder du tagit jag blev ju fikasugen så det står härliga till!!!

Va gärna med i min lilla julutlottning oxå!! Sista dygnet nu.

http://allaminarum.blogspot.com/2010/11/utlottning-en-liten-julklapp.html

Kram MAlin

Country Hill sa...

Så vackra bilder och så smarriga lussekatterna ser ut.
Ha en fin start på veckan!
Kram Lena

Hannis sa...

Lite lussekatter??!!
Massor skulle jag kalla det där=))
Dom ser då goda ut!
Och i vacker miljö dessutom.
Kram Hannis

Sköna o Gröna Ting sa...

Tur du inte bjöd hem mig på fika, jag hade inte haft mage och knycka en bulle från fatet.., det var ju såååå fint ju!!!!
Jisses vad du lyckats bra med dom bilderna, vilket kondis som helst hade sålt storslaget med dom bilderna i sin reklam:)
Själv har jag inte fått tummen ur till och baka lussebullar men tjatet ifrån ungarna gör att jag snart få ge mig, på med förklädet och knåda på!!!!!
Jag testar på så mycket annat gott och nytt, jag gillar för tillfälligt att experimentera när jag bakar, ibland blir det bra och ibland blir det..., inte bra!

Hoppas du får en bra vecka och ta väl hand om dig Malin.
Kram, kram
Marianne

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Malin!

Ett stort grattis till dig, du vann inne hos mig! :)
Försökte låna en bild av dig att ha i inlägget, men det gick inte...

Ha det gott,och maila din adress till mig; detstoragrahuset@hotmail.com

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig!
Nu är det måndag och då har jag lite mer tid till bloglivet!
Tack för det fina kommentaret!
Visst är mina ungar ljuvliga!
Är det därför man alrig får nog? :)
Har funderingar om det räcker nu eller ska man fortsätta? :)
En till spelar väl ingen roll..
Vad mysiga bilder.
Visst är det härligt med allt Julpyssel nu när det är så vitt överrallt!
Vi får hoppas att vi får en vit jul men det ser ju lovande ut!
Fint med kakfatet!
Visst har hon fina saker Lene Bjerre!
Dom flesta lampfötter och skärmar här hemma är hennes.. Har haft om ett tag och har inte tröttnat! Vissa skärmar får man nog byta snart!
Ser lockande utmed allt julbak!
Ha en bra vecka!
Kram Sirpa

Lilla Kråkslottet sa...

Men rackarns vad mycket fint du har här! Julbaksbordet såg verkligen lockande ut med alla smaskigheter!