lördag 1 januari 2011

Årskrönika del 2!!!

Hej!! Idag fortsätter min krönika;o) Kul att se tillbaka på året......Det har tagit en god stund att kika igenom mina inlägg!!!
JULI!!!! Vi njuter på altanen, det är riktigt sommar!!!

Vi frossar i de röda bären, gäller att passa på deras korta säsong;o)

Filip njuter i poolen på sin 11-årsdag & har stort kalas i trädgården!!!

SOMMAR!!!!!
.
AUGUSTI!!!! Äntligen är uterummet färdigt & jag kan inreda;o) Vi har besök av Anna & Carina som gör två jättefina reportage!!! Uterummet ska vara med i Drömhem & Trädgård!
.
Vårt hem kommer även i Lantliv!!!! Så spännande;o)

Jag plockar galet mycket kantareller!!!

Fina Freja flyttar hem till oss;o)

SEPTEMBER!!! Ljungens tid är här!!!

Det finns massor med äpplen i trädgården!

OKTOBER!!! Det är riktig Höst & vi har haft besök av ett lokalt reportageteam från Magasinet Nytt Boende !!! Som publicerades under hösten!

Frosten kommer tidigt.....

Höstkänslan letar sig in i Norregård;o)

NOVEMBER!!! Det är trist & grått i flera veckor, jag pysslar mest med mina loppade ting......

Vi tjuvstartar med peppisarna tidigt!

Jag längtar sååååå efter Advent!!!

Vi har det årliga pepparkaksbaket;o)

DECEMBER!!! Jag jular lite mest varje dag hela månaden.....Vi adventsfikar i uterummet;o)

Njuter av många brasor i ett juligt "bibliotek";o)

Jag binder kransar....

Är Ni kvar...det blev många bilder!!!!
Men riktigt kul att se sitt år så här;o)
Nu blir det en liten tur på skidorna!!
Ha det bäst!
Kram Kram Malin

21 kommentarer:

fröken knopp sa...

Sååå mycket vackert Malin, ska bli så roligt o se reportagen sen..!!

Tack för det gångna året o alla inpiration du delar med dig av, ser fram emot ett nytt bloggår tillsammans..!! :)

Varmaste Kramarna Elin

elsamarianne sa...

Så roligt att se tillbaks på ditt senaste halvår. Underbara bilder. Tänk, nu får vi snart sitta i våra uterum och fika utan att frysa ihjäl...
Vårt blev ju klart så sent, att vi knappt hann sitta där nåt...Jag längtar så.
kram elsamarianne

Mys, tok och huset på landet ! sa...

Hej hej !!

Säger bara såå fint och så vackra bilder, ser fram emot reportagena i tidningarna :))

God fortsättning på det nya året !!

Kram Jessica

skifferhuset sa...

Vad kul att se tillbaka på året! Man längtar riktigt efter vår och sommar när du visar dina bilder! Ha en fin dag! Kram Iréne

Caja sa...

Tack för din årskrönika....jag fick en släng av akut längtan efter våren...den lär vänta på sig men den som väntar på något gott...

Ha en fin dag!

God fortsättning på det nya året/caja

Vit som snö sa...

En fantastisk årskrönika med underbara bilder!
Ett år innehåller mycket när man kikar tillbaka.
Tack för ett år av massa fin inspiration Malin!
God fortsättning på 2011!
Kram Cilla

Margareta sa...

Underbart kort och gott!!!!!

Kram Margareta

Helen sa...

God Fortsättning!
Vilka otroligt vackra bilder du har tagit och jag älskar verkligen ditt uterum. Så vackert. Ditt år verkar härligt hoppas det nya fortsätter lika.
Kram/Helen

liven sa...

Heisann og takk for titten. Det er så mye koselig her hos deg Malin...og jeg nyter hvert innlegg :o)
Nå var jeg her inne for å få litt inspirasjon !
Har ryddet ut julen og da trenger man å fikse litt!!
Så nå må jeg kikke litt mere her hos deg!

Ha en fortsatt fin søndag :o)

Fröken Grön sa...

God fortsättning på det nya året, Malin!
Vilka underbara bilder i din krönika, man blir sjuk av längtan efter sommar och trädgård när man ser bilderna från juli och framåt!
Tack för alla fina inlägg och för all härlig inspiration under året som gått! Det ska bli kul att få följa dig och dina nya projekt under 2011!
/Anna-Karin

Norrfrids Eija sa...

God fortsättning på 2011, vännen och tack för återbblickarna in i 2010. Hjärtat dunkar fortfarande åt uterummet ditt....vill ha ett, och det ska ligga i fårhagen!
Eija

hemma hos lilla mej sa...

God Fortsättning på 2011.Vilka underbara bilder du bjuder på bara så fina.Ha en skön söndag.Varm Kram Rita ♥

Nordisk gammelt sa...

Hyggeligt med dine årsbilleder

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Hej Malin!
När man ser alla sommarminnen så saknar jag verkligen sommaren, men annars är jag väldigt tillfreds i det vita:-)

Gofortsättning på ett härligt nytt år, kram Hillevi

Vintage House sa...

Hej
vilken härliga krönika och kul med reportagen:)
Tack för all inspiration förra året ser fram emot ett nytt härligt år..
kram
sandra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag är kvar, tittar mer än gärna på dina fina bilder. Du har gjort en superfin årskrönika Malin.
Varm kram
AnnaMaria

Sjabbig men chic sa...

Men Malin vad många fina bilder! Och jag kände hur det pirrade till lite där med reportagen GUD VAD SPÄNNANDE! Och då kom jag ihåg det däringa reportaget som de gjorde hos oss förra vintern. Det ska ju publiceras nu i vår någon gång. Hade nästan förträngt det. Nu blev det onödigt spännande:)

Stora kramen Lisa

Viola sa...

Vilka härliga bilder och framförallt sommarbilderna...:-) jag gjorde ju själv en krönika och det var första gången under min bloggtid och det var himla roligt att knyta ihop året så att säga, ha en skön kväll och fin första vecka, kram

bakom berget sa...

Vilka härliga och inspirerande bilder! Inte ledsnar man väl på att se sånt.
Jag ser fram emot ett nytt år i samma stil.
God fortsättning! Kram Åsa.

Norr om Köpenhamn sa...

Guuuud så kul att se alla dina fina bilder från året som gått. Uterummet är helt fantastiskt. Jag hoppas att jag kan övertala mannen att vårt uterumsbygge ska starta detta året. Kan redan se det framför mig :o)
Ha det bäst!
Kram Ulrika

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
härliga bilder från ditt vackra hem! ...visst är det kul att titta tillbaka i sin egen blogg och minnas... var första gången ett helt år för mig.

Ha det gott!
Hälsningar Monica