måndag 24 januari 2011

Det här med Auktion....

Hej!! Så var det måndag igen, denna veckan jobbar jag kväll! Skönt med sovmorgnar & ledig fredag;o) Några bilder från Glasverandan idag!!!!

Spegelbyrån här är inropad på auktion! Igår var det dags igen....ibland har man tur ibland inte! Det hade jag inte igår...Det gäller ju att vara lite uppdaterad på priserna! Jag brukar kolla blocket & antikaffärer & loppisar! När man står där & vääääääldigt gärna vill ha något som någon annan vill ha drar det lätt iväg! Min sambo är bra att ha med, han brukar dra mig lite i armen när han tycker det blir för dyyyyyyyyyyrt!!!

Det är ju bra att bestämma innan hur långt man ska gå med, vad man tycker att det är värt betala!! Igår fick jag ge mig, det blev inte mycket...bara några småsaker, har nog aldrig haft så lite med mig hem!!! Men det blir snart dags igen;o)

Årets första påskliljor!!!
Ha en bra måndag;o)
Ses imorgon med veckans tema!!!

Malin

29 kommentarer:

Strandkullen sa...

åh alla lökväxter får en att känna hopp om våren igen...härligt! Kramis semlan

Vita verandan sa...

Synd, men du har ju så fina saker redan....

Vad var det som du ville köpa tro?

Fint med påskliljor, i år är påsken väldigt sen.

Kram Anna

STENLYCKA sa...

Hej!
Roligt att du vill vara med i min ring-utlottning. Jag önskar dig lycka till!
Vackra bilder som vanligt från ditt underbara hem, njuuuter!!! Önskar dig en fin måndag!
Kram Raina

Romantiska Hem sa...

Tack du rara för din kommentar den värmde mitt hjärta! Nu ska jag njuta lite av dina underbara inlägg, har ju tyvärr missat endel i bloggvärlden nu när det varit slut tampen på skolan. KRAM

linnea-maria sa...

Åh auktion! Det måste jag gå på i sommar. Det är ju bara då man kan göra tokfynden. Kram /Therese

Liane sa...

Kommoden, den dekorasjoner er vakre

Hugs Liane

The Secret Garden sa...

Blir ju så nyfiken på vad det var som du var ute efter, som du berättade om i förra inlägget??!

Ja visst kan priserna dra iväg på auktioner. Och så har man stått i flera timmar och väntat och varit smått nervös och när väl grejen kommer fram så inser man att det är hopplöst. Ofta är det nån antikuppköpare som står med näven uppe genom hela budningen... och då är man ju helt chanslös.
Det är många gånger som jag har blivit besviken.

Ha det gott!

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej
så vårigt o fint
så vackra bilder
ha det fint fint
kram Tina

skifferhuset sa...

den där spegelbyrån, så underbar! Vill ha en sådan! Jag är faktiskt ingen auktionsmänniska, har inte blivit så bara, kanske bra!!....? Ha en fin dag! Kram Iréne

Vintage House sa...

Hej vännen
Fy vad tråkigt att det sköt iväg med priserna.
Vad var det du bjöd på ?
JA man måste verkligen bestämma sig för hur mycket det får kosta.
Är sugen på auktion jag med.
kram
sandra

Sussi sa...

Verkar livsfarligt med auktioner...jag har hållit mig borta med flit...:o)
Vilken fin spegelbyrå du visar..jag har alltid önskat mig en sån till sovrummet, men vi har ju ingen plats..Snyft!
Ha en härlig början på den nya veckan!
Kramen
Sussi

Country Hill sa...

Finfina vårlökar och spegelbyrån är verkligen fin.
Ja det där med auktion är alltid spännande, jag brukar bestämma vad jag max vill betala men visst händer det att man rycks med.
Ha en fin start på veckan!
Kram Lena

Fågel Blå sa...

Åhh vad mysigt med auktion!
ha en ny fin vecka!
Kram kathrine

Ljuva Magnolia sa...

Bättre lycka nästa gång =)
Var tvungen att spana in dina sänglampor bara för att du nämnde de, och de är ju jätte fina! Ska du inte byta ut tycker jag.

Ha det gott,
kram Catta

Hanna sa...

Så mycket fint!
Kram
Hanna

Fröken Grön sa...

Så roligt med auktion! Det var verkligen länge sedan jag var på en sådan. Här i Skåne är det mest loppisar som gäller, fast en och annan auktion brukar det bli på sommaren. Kul när man hittar något som man verkligen vill ha!
Må så gott i veckan!
/Anna-Karin

Designe sa...

Så vackra söndagsbilder! Håller med om att det är vintrigt med enris, är fint till det vita och svarta! Härligt med auktioner och loppisar och påskliljor såklart! Kram :)

fröken knopp sa...

Huu ja, Jag förstår precis Malin...
Sådana där dagar är jag bara suuur när jag åker hem...Men det gäller att försöka o inse att man nog har bättre tur en annan dag..

O vet du vad?! Varken du eller jag verkligen behöver ju något, eller hur?! Vi har ju en del grejor..Tihi... I allafall jag har en överfull källare o skåp som det bara ramlar ur när man öppnar dem..:)

Skrattar...

Varmaste Kramarna Elin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefin spegelbyrå, där hade du tur. Håller med att det är lite svårt med auktion, man rycks med och ibland blir det lite dyrt.
Kramar
AnnaMaria

Jenny sa...

Hej Malin!
Vilken fin spegelbyrå!
Visst är det både spännande och kul att gå på auktion:) Min sambo brukar oxå hålla koll på mig när mina bud drar iväg*fniss*

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny

Systrarna Karlsson sa...

Mycket vacker skänk du har. Och visst är det härligt med auktion, men som du säger bra att ha bestämt priset innan för det är så lätt att det drar iväg.

Hoppas du haft en underbar start på veckan
Annie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Synd att auktionen inte blev som du förväntat dig. Det är inte roligt när sakerna blir mycket dyrare än man tänkt. Men du har en jättefin spegelbyrå=)

Ha det så fint!
Kram,
Regina

Livet på Vestergård sa...

Så fint med påskliljorna! Hoppas på bättre tur nästa auktion :)
Kram Kicki

Solveig sa...

For en nydelig kommode du har!! Jeg er helt enig med deg; det er iblandt fryktelig vanskelig å vite hva en skal by! Jeg har ikke lang efaring med denslags. Bydde på min første auksjon sist sommer. Har styrt unna denslags nettopp fordi jeg har syntes det er lett å legge ut for mye, men er nok blitt litt bitt av basillen jeg også;o)))
Håper du har bedre lykke med deg neste gang. Det unner jeg deg. Og jeg følger spendt med på bloggen:o)))
Fin uke til deg.
Klem fra Solveig

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Malin,

Nu har jag läst ikapp en hel massa inlägg hos dig - du är ju så flitig att man fort missar en hel del om man inte hälsar på dagligen... ;-)

Så fantastiskt fina nyheter om din pappa - jag är så glad för er skull.

Dina skoläster är MUMS och jag är sugen på att bjuda hem några i trä till mina två metalläster... hoppas på några marknader under våren...

Jättevackra bilder du bjuder på, och de begynnande påskliljorna lockar fram vårkänslor - härligt!

Stor kram till dig - ditt hem är så inspirerande!

Helena

Loppisliv sa...

Ja så är det, ibland har man en sån tur så man inte tror det är sant och ibland är det helt enkelt inte meningen, tror mycket på det där att vissa saker är det inte meningen man ska ha fast man så gärna vill, det kommer ens väg på något annat vis, kanske tom billigare, men jag inbillar mig att det finns någon mening med att jag inte får det just då...kanske för att trösta mig när det inte går min väg...fniss :-)) Fina bilder Malin från din veranda, ser vårigt ut med de små påskliljorna i glasburken. Kraaaam Paula

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Malin!
Så roligt det är att gå på auktion,det var länge sedan sist.
Kan kännas lite snopet ibland,om man stått många timmar,och inte fått med sej nåt hem.Men,så är det ju ibland.
Såå vackert med påskliljor.Det har jag inga än,men nu vill jag ha:)
Kram Anette

VINTAGE sa...

Dear Malin,

your flowers are good, but your chest of drawers is gorgeous. Are you sure you want to keep it?? I have a wonderful place for this beauty... :-)

Hugs

Tine

Skogslyckan sa...

Ja det är viktigt att sätta ett eget högsta pris på det man budar på, annars drar det iväg. Men kul är det...ler!
Kram Pia