lördag 8 januari 2011

Favorit Loppat!!

Hej!!! Idag har vi varit på det Stora Varuhuset....Sonen har tröttnat på sin loftsäng! Det ska bara vara en madrass med ben;o) Får se hur det blir.....

Några bilder på loppade favoriter i köket! Gillar trälådan & handdukarna. Särskilt nu när vi precis har Julat;o)

Lejonskålarna letade jag efter länge, nu har jag många...Fanns plötsligt lite överallt;o)
Dags att fixa i sonens rum alltså!
Ha en trevlig kväll!
Imorgon blir det söndagsbilder;o)
Kram Kram Malin

25 kommentarer:

Hanna sa...

så mycket fint du visar.
kram
hanna

Susanne sa...

Hej!
Gamla trälådor är fina men svåra att få tag på tycker jag....fina bilder!
Kram Susanne

Tina sa...

Ja fin trekasse, fine skåler og flotte håndklær. Liker masse! Vakker blogg du har!

Klæm fra Norge!

Fröken Grön sa...

Kul att även den yngre generationen intresserar sig för inredning och vill ha lite förnyelse så här till våren!
Gillar dina loppisfynd, speciellt den fina gamla lådan. Lejonskålar handlar jag också, så fort jag springer på några, de är användbara till så mycket. Nu till jul gjorde jag till och med ett litet blomsterarrangemang i en, - det blev jättefint!
Må riktigt gott!
/Anna-Karin

Liza sa...

Så fina skålar!
Gillar tapeten som skymtar fram, har den jag med!

Ha det bra!

Mvh Liza

The Secret Garden sa...

Ja visst är det roligt när saker som man letat länge efter plötsligt dyker upp! :)

Ha det fint!

Lövkojan sa...

Vilka fina bilder och loppisfynd du har. Blev riktigt sugen på sådana lejonskålar. Roligt och höra att det finns fler som har son med bestämd smak, mina två är oväntat noga med allt som kommer in på deras rum :). Kul att kunna dela inredningsintresset.

Ha det gott, M-L

Karin Lindström sa...

Hej Malin!

Vad spännande med julreportaget hos dig! Kan knappt tänka mig ett vackrare julhem än ert ; ) Hoppas nu fotografen blir frisk snart så du får det gjort! Är ju kanske inte så roligt att ha julsakerna runt sig hur länge som helst *ler*.

Lycka till med sonens rum!b

Många kramar
Karin

Skogslyckan sa...

Jag har sålt massa lejonskålar! Så fint med handdukarna i lådan. Här doftar ljuvligt, har just bakat morotskaka.
Ha en fin söndag!
Kram Pia

Åppå Källbackan sa...

Det är så det brukar vara... först söker man nästan ihjäl sig efter något specifikt, och sedan när man har hittat ett exemplar så finns de plötsligt överallt ;) Iofs bra om man vill ha flera av samma sort! :)

Kram Sandra

Mitt hvite hus sa...

Kjempefine bilder..Likte kassen med håndkleene i..

ønsker deg en fin helg =)

KLemmer =))

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhh Malin, nu äntligen har jag lite bloggtid igen......
Så du har minsann lyckats med att loppis-fynda du?!?!?!....
Själv har jag packat och packat och flyttat verkstaden efter många om och men. Jösses vilka prövningar man får ibland, men ta mig tusan - prövningar tror jag bara är en liten fingervisning om hur mycket man faktiskt klarar av i livet, eller hur?
Hoppas du har det bra och att du haft en fin början på det nya året.
Nu hoppas jag snart vara tillbaka i vanliga banor igen med skapande, skrivande mm. Tror jag ska ta och sätta mig och göra ett inlägg faktiskt. Blev lite bloggsugen nu känner jag...
Ha det riktigt bra!
Kram Mia

vitaloppan sa...

Heej. Bra loppat:) skålarna är otroligt fina. Kramar Linda

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Roligt när men letar efter något, så plötsligt finns det överallt :-) Fina loppor du funnit :-)

Kram Helena / franska liljan

Änglarnas hus sa...

Fina bilder..gillar verkligen sådana där små trälådor!!

Vi var också på IKEA idag..Och vi var INTE ensamma! Har nog aldrig varit såå mycket folk där samtidigt förut!!

Ha en fin fortsättning på helgen!! Kramisar ifrån Sanne!!

linnea-maria sa...

Vilka fina fynd! God fortsättning på det nya året /Therese

Vita verandan sa...

Men vad kul med loppis, det var ett tag sedan för mig. Snart börjar det...

Härlig fynd och om du tröttnar på lejonskålarna så är jag intresserad! Älskar dem.

Har precis kommit hem från kalas så nu måste jag kika runt lite.

Kram Kram Anna

VINTAGE sa...

Oh, Malin, the porcelain with old linen looks gorgeous.

I wish you a perfect weekend!

Hugs

Tine

Vit som snö sa...

Fin låda tycker jag. Och såna skålar har jag också lyckats hitta, billiga, fina och bra:)
Hoppas sonen hittar sin drömsäng:)
Kram Cilla

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Jag tycker också de krönta måtten är så vackra, har några stycken i olika storlekar, en del med många stämplar och några med färre. Vad det var dekorativt med handdukarna i måttet.
Kul när man hittar trevliga saker på loppis.
Kram Raina

Caja sa...

jag har likadana skålar...älskar dem och använder dem ofta...

Du...välkommen in till min nya blogg
www.photobycaja.blogspot.com

Ha en fin söndag/caja

Fågel Blå sa...

Åhh så mycket fint du loppat!
Härloiga bilder!
Ha en fin Söndag!
Kram Kathrine

Ljuva Magnolia sa...

Finfina loppade saker =) Ser fram emot resultatet i sonrummet, för vi får väl se det? :)

Kram Catta

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fina saker och vad konstigt det är att man kan leta länge efter en sak och när de väl dykt upp brukar de dyka upp lite här och var ;o)
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Signe 1 sa...

tjusiga loppissaker du har fyndat! såna där lådor är ju kanon för förvaring och prydnad!:-)

ha det gott!

kram s.