måndag 31 januari 2011

Jag målar här;o)

Hej!!! Ny vecka & nya tag!!! Det är flera som undrar var jag målar;o) Det blir vita väggar i matsalen! Vi har ett mörkt möblemang & jag har funderat ett tag på ett helvitt rum!!! Golvet är det enda vitmålade i huset, skulle gärna måla fler om det inte hade varit för vår goa labbe;o)

Det är jag & min Roberts som målar;o) Det blir att gå på 3:e gången nu....Tänk att det här är 1 av husets 2 platsbyggda garderober...innan stod här en kakelugn!!! Den ligger i delar i kokhuset & jag vill ju så klart att den ska komma upp igen!!!!
Ha en bra måndag;o)
Grattis till Filip på namnsdagen som har fina Joar som andra namn!!!

Malin

24 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Blir säkert jättefint till dina mörka möbler! Hoppas du visar när rummet är klart.
Ha en fin dag!
Kram Eva

Hanna sa...

Fint du gör.
kram
Hanna

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
så mysigt att fixa och ändra!! Här är det stiltje just nu till min stora frustration....önskar mig fler rum att fixa...

Lycka till, ha det gott! Monica

Designe sa...

Åh så vacker den översta bilden var! Härligt med nymålat! Ser fram emot fler bilder! Kram :)

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Vad kul att få veta vad du måöar...
,man blir ju bra nyfiken :)

Lycka till med m ålningen!
Ha en bra måndag!

Kram Sirpa

Signe 1 sa...

kommer bli kanonfint med lite ny färg på väggarna:-) ha det gott! kram sofia

Ord & Känsla sa...

Kan bara tänka mig vad fint det blir när det är färdigt! Ska bli kul att se hela resultatet med möblerna sen!

Kram Helena

Hulda sa...

Nydelig med hvite vegger! Jeg har malt hele huset i hvitt og antikkhvitt. Er veldig fornøyd med det.

Så lekkert og effektfullt med den turkise radioen til de hvite veggene!

Margareta sa...

Hej!

Tänk vad fint det kommer att bli med vita väggar.
Det var ju fint innan,men....
Snyggt sällskap har du när du målar.

Ser fram emot att få se hela resultatet.

Kram margareta

Vita verandan sa...

Jaha är det där du håller till, kul att förändra lite. Kommer bli jättefint, det är jag säker på!
Visste inte att du hade ett målat golv där, måste kika lite mer på din blogg....

Kram Anna

Sussi sa...

Hej Malin!
Jaaa...så snyggt med vita väggar och mörka möbler! Du...jag håller precis på med samma sak, och står med färg upp till armbågarna och rollern i högsta hugg! Får man vara lite nyfiken och fråga vilken färgnyans/tillverkare du använder? Jag är inte så där jättenöjd med mitt resultat och funderar på om jag ska byta nyans...

Kram
Sussi

Vintage House sa...

Hej
Så kul med lite förändring kommer göra sig perfekt med mörka möbler...
kram kram
sandra

Made in Persbo...Carina sa...

Fint det blir!
Jag har funderingar på att dra fram över vardagsrumsväggarna med vit färg men jag är rädd att jag ska ångra mig, så jag avvaktar, feg som jag är ;)

Härliga mysbilder i förra inlägget och charmig lampa du fyndat!

Kram, Carina

fröken knopp sa...

Mmm..Underbart med nymålat, vitt o frächt...

Här hemma ska källaren snart få en omgång med vita penslen, så fort våren kommer ska huset vårt ut till försäljning så lote uppfrächning där nere känns nödvändigt...

Ser fram emot ditt färdiga resultat sen..!! :)

Varmaste Kramarna Elin

Susanne sa...

Så härligt ljust och luftigt..när våren kommer då skall jag öppna fönster njuta av luften och ta fram penslarna.Kram

livet på utanäs sa...

Fint , fint och där står en "Robets radio" bara så där snygg =)

Nu är det en hel månad och lite till sen jag målade ... jag börjar ju få abstinens besvär . Man har ju alltid en pensel och en vit färgburk på lut om det skulle bli outhärdligt =)

Väntar på att gubben ska snickra klar några garderober , men det verkar dröja som fjärran =)

Ha det gott !
Kram Sussi O

HANNES DAGBOK sa...

Det blir jo så fiiiint!
Jeg ønsker meg veldig en Roberts radio jeg også....den lysegrønne er bare nydelig!

Stooor klem fra Hanne

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad roligt att förändra=) Det kommer absolut att bli fint med det mörka möblemanget sen. Hoppas på bilder. Jag måste ta tag i vår trapp, det är lite grundmålning kvar. Sen så...

Må så gott!
Kram,
Regina

Norrfrids Eija sa...

Visst är det kul när inspirationen ligger på topp! Ofta är det tiden som saknas, det är mitt ständiga dilemma...vitt är gångbart i alla lägen!
Eija

HOUSE of ADELA sa...

Härligt att fixa hemma och vita väggar är nog det finaste av allt tycker jag! Snyggt, fräshct och ljust=) Å vad er doggis är fin tycker jag!;)

Kram
Adela

Marie sa...

Kommer bli jättefint med vita väggar mot de mörka möblerna, blir kul att få se slutresultatet sen!!!!!

Ha en bra dag!
Kram Marie

kråke sa...

Fint med härligt vitt!! Vet oxå att det brukar bli mer än bara väggar och golv som man brukar måla in med vit färg...håret till exempel...;-)

kram kråke

Vita små hjärtan sa...

Å det kommer bli så fint! Vitt och lite mörka möbler är så fint!!!!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

mariaK. sa...

Jasså du vill hellre ha en kakelugn än en garderob, konstigt! ;-)
Mörka möbler till vita väggar blir aldrig fel, fint!
Ha en skön dag,
kram, Maria