torsdag 13 januari 2011

Måla eller inte måla???

Hej!!! Har funderat ett tag på om jag ska måla mitt "Spanska skåp" i köket! Har tröttnat lite på det.....Färgen är nu ....ljusbeige? Visserligen bryter det mot allt det vita men det känns som att det skulle bli mer enhetligt;o)

Är Ni trötta på Julen får Ni, blunda för granriset i ljuskronan & annat juligt på bilderna;o) Min Jul hade åkt ut förra helgen om det inte hade varit för reportaget.....

Vad tycker Ni ska det bli vitt? Kanske behålla det bruna invändigt? Vill gärna höra vad Ni tycker!!! Kan tillägga att det är inte gammalt....
Min besöksräknare har passerat otroliga 100 000 besökare, så kul!!! Måste så klart fira med en utlottning;o) Kommer snart!!!

Malin

50 kommentarer:

Viola sa...

Trevliga i-landsproblem man har...:) men du är nog inne på rätt spår tyckr jag..behålla det burna inne och sedan måla resten vitt, ett väldans vackert skåp du har i din ägo, lycka till, kramen

Anonym sa...

Vill du verkligen veta min åsikt om skåpet?Jag hade inte gjort det,tycker det är helt fantastiskt som det är, men det är min åsikt...Så är det när man får en ide i huvudet,då kan man inte släppa den!!!!! kram B

Systrarna Hjertén sa...

Ja du, det är snyggt som det är, men det skulle säkert bli jättefint vitt!

Mvh
Frida

Caja sa...

Iiiiiiiiinte!!!

Norrfrids Eija sa...

Det ser ut o vara en härlig antikpatinering på skåpet så jag skulle INTE måla det vitt. Det är kontrasterna som skapar spänning i inredningen enligt mig, men smaken är som baken...
Ha det gott ikväll,
Eija

Hagagården sa...

Hej
Jag tycker det är fint som det är,men ja vem vet kanske det skulle bli fint i vitt med och lite shabbat.
Kram o ha en fin kväll.
Ninni

Jolins inredning sa...

Hej Malin!

VITT och behålla det bruna inuti :-)
URVACKERT skåp!

Kram Linda

Tusenfröjd sa...

Jättefint och praktiskt skåp. Det är ju visserligen fint som det är men vitt eller kanske ljustljust grått kan vara fint... Det fångar upp den svarta vedspisen vid sidan om!

Ha en fin kväll / Liv

Lilla Lycksta sa...

Jättefint skåp, men jag hade inte målat det. Ha det gott!

Kram

Hulda sa...

Likte det veldig godt som det er, det har jo en lys farge, og da passer det jo godt inn. Men, du må selvfølgelig gjøre det du synes blir best. :) Flott skap!

Skogslyckan sa...

Jag som inte är en helvit människa utan gillar färg OCH vitt, tycker det är jätte fint som det är. Bryter av lite. Men det är du som skall ha det och trivas.
Kram Pia

Sarppu sa...

Det är ny jättefint så inte måla säger jag :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har man väl börjat fundera på ommålning då är det kört, slutar alltid med att man målar. Jag skulle måla vitt. Det är ett helt underbart skåp också!
Kramar
AnnaMaria

Pernilla sa...

Jättefint skåp verkligen !
Tycker det är fint som det är men jag hade nog också målat det vitt ändå , Lycka till =)

Annelie sa...

Ett sånt snyggt skåp skulle inte jag måla om..Varför ska allt vara så vitt..:)) Kram från mig../Annelie

Mitt hvite hus sa...

skapet ditt var så utrolig fitn..log hvis det var mitt skulle jeg ha beholdt det slik det var..

Likte det veldig godt =))

klemmer

Åppå Källbackan sa...

Gammalt eller inte, det är SÅÅÅÅÅ snyggt!! :D Jag tycker du ska behålla färgen så som det är :)

Kram Sandra

Mom´s kitchen sa...

Jag skulle behålla som det är!

Grattis till så många besökare!

kram

Susanne sa...

Hej!
Supersnyggt!! Behåll det som det är ;)
100.000 wow grattis!!
Kram Susanne

Vita verandan sa...

Förstår hur du tänker, men det är verkligen fint som det är. Svårt att säga. Du får klura lite på det.

Vi klarar nog lite jul:)

GRATTIS till alla besökare, tänk så många som besöker blogglandia, kul!

Kram Anna

Hanna sa...

jag tycker skåpet är jätte fint och hade inte målat det.
kram
Hanna

Hem ljuva hem sa...

STOPP! nej det vore väl synd att måla ett sådant fint skåp med härlig patina..Så ett rungande NEJ från mej...
Lycka till..
Anneli

swedishouse sa...

Hej Malin

Det ar jattefint!
Jag sager inte mala ;-)
GRATTIS for mycket besokare
LOVE PEACE enJOY
Julie
x

The Secret Garden sa...

Nej nej, jag hade absolut inte målat om det. (så roligt är det ju inte att måla alla dessa lådor... hihi)
Nej jag tror hellre att det kanske är väggarna i rummet som är alldeles för kritvita. Det är därför som det skär sig.

Ha det gott!

Solgården Butik och Café sa...

Hej Malin!

Röstar på att måla vitt :)
jätte fint skåp annars!!!

ha det gott!
tjing!

Vita små hjärtan sa...

Jätteläckert skåp. Fint som det är, men vitt är ju alltid en trevlig färg :)
Kram Agnetha

Louise sa...

Jag tycker att skåpet är fint som det är...men det blir säkert fint som vitt OCKSÅ. Fina bilder!! Beundrar!

Lindblomman´s hus och hem sa...

Jättefint skåp!
Jag skulle nog inte måla det....


Grattis till så många besökare!

Kram

Norr om Köpenhamn sa...

Det är snyggt när det bryter av lite tycker jag. Men jag förstår precis dina tankar. Svårt val ;o) Det tål att tänkas på.....en hel del jobb också med alla lådor.

Vad skoj att de har gjort ett reportage hos er. Hoppas få se det till nästa jul! :o)
Ha en skön kväll!
Kram Ulrika

Vintage House sa...

Ett underbart vackert skåp, år det gammalt..
Är det gammalt hade jag inte målat det men annars är det du som känner det bäst, du ser det varje dag....
S¨å kul med alla besökare:)
kram
sandra

The House of Antoinette sa...

Jag hade inte målat det. Skåpet är så fint som det är MEN jag förstår din tanke då blir det svårt att släppa och jag tror även att det skulle bli väldigt fint i vitt..

Kram o lycka till, Anette

Vardag och flärd sa...

Det är ditt skåp men jag hade inte målat om. Tycker om att det bryter av lite och tror att skåpet "stiger fram" mer som det är nu. Det är jättevackert! Lycka till med ditt beslut, vad det nu blir!
Och GRATTIS till alla besök!
Kram Eva

kråke sa...

Jättevackert skåp!! Jag hade avvaktat men om du fortfarande funderar efter en tid så måla!! Det är ju inte så att du ska måla det lila med gula prickar på ;-)

kramisar kråke

Så Vitt Jag Vet sa...

Jag tycker att det är fint sådär. Men jag vet när man börjar fundera på att måla .....Jag tror nog att jag skulle måla det vitare..... Granris kransen är charmig....
Kraam
Sanne

Anonym sa...

Nej nej nej! Inte DU också! Fastna inte i "mentalsjukhusvitt" överallt, det är ju kontrasterna som gör det...såväl bland folk som prylar:)

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej malin!
Skåpet är väldigt vackert, men du ska nog behålla det som det är. Det är charmigt så.
Ha en mysig helg!
Kram Susanne

Sussi sa...

Jättefint skåp...och frågar du mig så blir svaret förstås måla INTE! Men tanken har grott hos dig och du ska spara den grodd som känns bäst!

Kram
Sussi

Hannis sa...

Tycker det var fint som det är!
Inte bara fint utan skitsnyggt för att använda ett kraftord!

Kul med reportaget=))

Kram Hannis

Lyckoslanten sa...

Oj, det är ett fint skåp! Du klarar säkert att måla det och få det snyggt ändå!
Ha en skön fredag! ♥

Ett Vitare Hem sa...

Jag tycker det är fint som det är men jag vet också hur det är när man fått en ide....
Önskar dig en fin helg!
Kram/Lena

Country Hill sa...

Skåpet är verkligen fint och jag gillar färgen tycker att det är snyggt när det bryter av och liksom får en mer framträdande roll så jag röstar för inte måla.
Ha en fin helg!
Kram Lena

Sjabbig men chic sa...

Men Gud vad svårt Malin! Det är ju så himla fint som det är tycker jag. Men jag vet hur det är när man har fått för sig något. Då går det bara inte att släppa. I och för sig så är nog det där skåpet fint i vilken färg som helst.

Kramis Lisa

Designe sa...

Jättefint skåp och jag säger INTE måla! Jag tycker det är snyggare om nåt bryter av! Jag gillar om det är olika vitfärger, nån grå möbel och nån brun osv. så det blir lite levande! Men...det är ju du som ska känna dig nöjd och då ska du ju göra det du känner för! Lycka till! Kram :)

Skattskrinet sa...

Tycker inte heller du skall göra det.
Helt underbart som det är.
Kan bli för mycket vitt med.
Har du köpt det på Topiary en gång i tiden??

Nina sa...

JÄTTEsnygg skåp!
Jag skulle låta den vara som den är <3
Kram

Nordingården sa...

Åh va fint du har det hemma, skåpet är helläckert som det är! Jag skulle inte måla det, skulle jag vilja göra det skulle jag inte måla det vitt utan ngn annan färg:) Lycka till med beslutet och ha en mysig helg. Mari.

Nordingården sa...

... faktum är att jag har tre vita skänkar hemma och skulle så gärna se åtminstone två av dem i ngn annan färg....ångrar jag målade ett par saker vitt för några år sen...

Liza sa...

Tycker skåpet är helt underbart som det är!!
Grattis till så många besökare!

Trevlig Fredag!

Kram Liza

Fröken Grön sa...

Jag gillar skåpet som det är, men jag känner igen det där med att man får en fix idé som man inte riktigt kan släppa. Det är ju trots allt DU som ska vara nöjd!

Ha en trevlig helg!
/Anna-Karin

Min lilla Stuga sa...

Go kväll, vilket underbart skåp du har och jag tycker du ska ha det som det är. :) Jag har just börjat blogga och är glad att jag närmar mig 700-strecket på läsare av min blogg så jag säger stort grattis till dig som har nått 100.000 strecket. :)))

Ha en skön kväll.
//Ann-Sofie