fredag 28 januari 2011

Mina Favoriter....

Hej!! Ledig fredag!!! Idag ska jag ta fram spackel & roller för nu ska här målas;o)
Några bilder på favoritsifonerna kommer här!!! Har ett tiotal som jag köpt på mååååååånga olika ställen!!! Den dyraste har kostat 450kr och den billigaste 55kr!! Går att fynda alltså!
.
FinFreja sitter & spanar ;o) Hon gillar att sitta här på Verandan!!!
Ingen sol idag, tur att jag tog vara på den igår;o) Lilla soffan är loppad!!! Mjölsäcken är från Atmosphere!!

Mina tre favoriter alltså!!! Ha en mysig fredag nu!!!
Dags att börja spackla;o)

Malin

28 kommentarer:

skifferhuset sa...

Vad kul att måla och spackla, något stort el litet? Förstår att Freja vill sitta där å spana ser ju väldigt bra ut igenom alla fönster! Ha en fin helg! Kram Iréne

Vita-hjärtan sa...

Lycka till med spackleriet!
Å, trevlig helg!
Kram Evelina

Rummet för välbefinnande sa...

Mmmmmmmm, så fina bilder. Jag bara njuter Malin.
Sifonerna är verkligen godbitar och mjölsäcken sen då - ihhhhhh!
Såg förra inlägget nu och jösses vilken fin gård ni har. Ligger fortfarande kvar som favorit i mina tankar, men jag är så glad för huset jag bor i nu. Tänk, idag har jag äntligen - ÄNTLIGEN - fått tid till att skapa lite fritt och det var helt ljuvligt. Känner hur hela jag vaknar till liv. Försökte fota förut men det är svårt att ta bra bilder mot fönstret märker jag. Besitter inte fotandets konst helt enkelt.
Önskar dig en riktigt fin helg!
Kram Mia

Fågel Blå sa...

Oj så fiiina sifoner, jag har inte en enda!!!!!
Skulle vilja ha några stycken¨!!!!
Får hoppas att jag hittar nån!!!!!
Underbara bilder!
Ha en fin Helg!
Kram Kathrine

Birgit sa...

Ursnygga ger mej sinnesro att titta på! Trevlig helg o lycka till med

måleriet.
Kram
Birgit

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Tack själv för titten och fina kommentarer! :)
Vilka fina flaskor!
Förstår att dom är dina faforiter!

Här hemma städas det fortvarande men nu har vi ätit lunch och det bli en sväng till en god vän och vi ska fika semlor! :)

Det är ju fredag!
Banankaka har jag kvar :)
Ifall att du blir sugem mellan spacklingen och målningen! :)

Lycka till med ditt målande och ha en riktigt fin helg!

Kramar Sirpa

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

åhhh! De där turkosa.... dom vill ha!

Jag skriver här också, samma sak som i din utlottningskomm...

Jag har ettårsutlottning hos mig! Välkommen att ta några lotter, vetja!
http://www.stocksundgarden.blogspot.com/

Varmkram H.

bakom berget sa...

Åhh så fina sifoner du har! Jag har faktiskt inte en enda. Men en sån där randig katt, det har jag allt! Fast min är tjockare och heter Lasse. Spännande att se vad det är du ska måla. Vi har funderingar på att måla om köket i helgen. Det är svårt att bromsa när man har kommit igång. Ha nu en fin och mysig helg! Kram Åsa.

Liza sa...

Så fina, gillar verklgen färgerna!

Lycka till med målningen!
Trevlig helg!

Kram Liza

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Jättehäftiga är de..jag gillar speciellt de blå/gröna som får en sån härlig färg i solen!!

Hoppas att du får en riktigt avkopplande och rolig helg!!

Kram Sanne!!

Marie sa...

Har också några sifoner, i princip alla fyndade på loppis. Mitt senaste fynd är en riktigt blå sifon för 40 kr, måste nog visa den någon dag på bloggen.

Ha en riktigt bra helg Malin!
Kram Marie

Caja: sa...

Då är fredagspartyt igång inne hos mig, vi ses väl?! Kram/caja

Färjtorp sa...

Vilka underbara flaskor, riktigt härliga färger tycker jag.

Trevlig helg.
Kram Johanna

Fröken Grön sa...

Jag är också på jakt efter sifoner, - helst den ljusare gröna varianten (som den du har i mitten), men eftersom jag är lite dumsnål så äger jag ingen än. 55 kronor låter bra, men några sådana fynd gör man nog inte i Skåne iallafall...
Låter spännande att du har ett målarprojekt på gång, - ser fram emot att få se vad du tänker hitta på!
/Anna-Karin

Lilla Lycksta sa...

Vackra sifoner, förstår att det är dina favoriter. Freja är bara så söt där på verandan. Ha en fin helg.

Kram Camilla

Elsa och Helena sa...

Jättefina bilder...ja nu blir det dusch och sedan TV. Matchen missar jag:O) KRAM Helena

LIVS LYST sa...

Å... den søte katten som stikker hodet sitt frem der i vinduskarmen!! Herlig...!!

Liv

Nyanser av vitt sa...

Jättefina och Freja är så söt så
Kram Agneta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Härliga bilder med sifoner i vackra färger, fint när ljuset faller genom det färgade glaset. Mjölsäcken är så vacker med den snirkliga texten.

Önskar dig en underbar helg!
Kram,
Regina

Vita Falkens Lantliv sa...

Du tar så vackra bilder jämnt! Du är duktig!
Jättefina sifoner, förstår om dom är dina favoriter:)

Ha en super skön helg!

Kram Susanne

Vita verandan sa...

Har precis kommit hem från ett kalas. Jo då tv stod på där och handboll såklart. Tycker det är så tråkigt att ha tv på när det är kalas men det gick väl inte att hindra. Både stora och små är intresserade. Du 10 stycken är väl ändå en för mycket....jag har ju ingen hihi. Härligt på verandan, min har blivit en skräpveranda fast jag inte vill det. Ska rensa där i morgon. Den är så kall så jag vill helst inte vara där nu.

Vart ska du måla nu tro?

Ha en mysig helg!
Kram Anna

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Malin!
Oj,har du loppat så fina sifoner.
Det har jag aldrig ens sett på loppis.
Ska ju på en liten loppisutflykt i morgon,får se vad jag hittar då;)
Trevlig helg
Kram Anette

Vem da Terra sa...

Hej, mycket trevligt dina bilder, grattis! Jag lägger en länk till din blogg på min, komma och se dig godkänna. Skål!

Ett Vitare Hem sa...

Vad kul att måla!
Ha en underbar dag!
Kram/Lena

Frøken Anker sa...

Hej
Hvor er de skønne, de gamle sifoner. De står rigtigt smukt i det vindue :-)
Katte er nogle spøjse dyr. Jeg har selv 3, og især de to er meget specielle - og sære. Magda følger mig som en hund, og Sylvester tror, han er en lille bitte killing -i en kæmpe krop :-)

Hav en dejlig dag i dit smukke hus
Birgitte

Huset vid ån sa...

Fin, Fina favoriter Malin!!
Lycka till med målningen!

Kraaaaam Therese

lavendel mio sa...

Så fine flasker, vakkert, vakkert!
Og så søt katten er der den sitter:)
Klem Hanne

Liza sa...

Ja men titta, där ser jag ju en liten bit av soffan...!
Men är den verkligen mindre än min?

Ha det fint!

Kram Liza