tisdag 4 januari 2011

Tisdagstemat-Recycling!!

Hej!! Årets första tisdagstema är Recycling! Känns som att hela vårt hem är mer eller mindre återvunnet....Loppare som jag är;o) En gammal potatiskorg funkar som julgransfot till granen. En soppterin blir blomkruka & en kanna blir till vas.....Tallrikshyllan är bokhållare...Kakformen blev en adventsljusstake;o)

En gammal loppad bricka får en helt annan uppgift....

Har Ni sett, det har kommit en hel del snö i natt....Här funkar mjölkkannan som julgransfot;o)
Vad trist tycker Ni med ett juligt inlägg igen..... Men jag håller krampaktigt fast vid Julen av en viss anledning;o)
Ha en bra tisdag!! Kika in i Fabriken & inspireras!

Kram Kram Malin

30 kommentarer:

elsamarianne sa...

Du får hänga fast i julen, för du visar så härliga bilder.
Här har också kommit snö, och det är väl bara att gilla läget vad gäller vädret...
kram elsamarianne

Fågel Blå sa...

Åhh så mycket fint!!!!!
HA EN fin dag
Kramm Kathrine

hemtrevnad marie sa...

Å, så vackra bilder, ja här finns det nästan bara loppis, och auktionsprylar också:)
kraam

Vita hemmet Lyckebo sa...

Jättefina bilder! Jag har kastat ut julen men för det är det kul att se andras fina julbilder! Kan man ana ett julreportage kanske?!

Ha det gott!
Kram Maria

Så Vitt Jag Vet sa...

Malin, du har öga för det vackra i gamla ting. Så fint igen....
Kraam
Sanne

Loppisliv sa...

Härliga bilder, så fint i er hall. Ja vi är nog likadana vi loppare, huset fullt av recycling saker...fniss :-)) KRAM P

Jolins inredning sa...

Hej Malin!

Jag håller med. Recykling lite överallt i våra hem ;-)

Kram Linda

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Hej Malin, jag visst är våra hem fullt av recykade och loppade saker :-)

Du får gärna visa julbilder, för jag hänger oxo kvar vid julen av en viss anledning...liiite till bara... ;-)

En riktigt god fortsättning på året önskar jag dig!

Kram Helena /franska liljan

Hanna sa...

Du har så fint.
kram
Hanna

Louise sa...

Inte trist alls Malin, fortsätt så! ;) Kram

Vintage House sa...

Hej
Jag skrev hos mig att vårt hem är som en återvinningscentral, älskar att omge mig av vackra ting...
Någon kanske ska fota ert hem??
vackert vackert...
kram
sandra

Carina sa...

Åh vilken vacker återvinning!
Ha en fortsatt bra tisdag.
Kramen.

Designe sa...

Det är ju så mycket roligare att använda saker på ett annat sätt än vad det är tänkt!..och du har gjort det på ett väldigt fint sätt! Kram :)

fröken knopp sa...

Huu ja, som Sandra skriver så kan man tro att vi alla lever på en återvinningscentral ,men oj vad jag som du gillar det!! :)

Hm, kan det vara repotage på g i Norregård kanske?!

Varmaste Kramarna Elin

Hulda sa...

Så flott med treet der ved det vakre vinduet. Virkelig nydelige bilder, og gjenbruk er topp! :)

Vita verandan sa...

Ja mycket gammalt återvinnet har vi i vårat hem.
Jag skulle kunna ha det temat i varje inlägg:)
Krampaktigt vid julen....har mina misstankar jag. Kul, själv har jag inte orkat:)

Kram Anna

Nette Cecilia sa...

Nog måste ju julen finnas när det inte ens har varit trettondag kram ,Nette

Fröken Grön sa...

Vackra bilder och så många vackra saker! Den svarta hängande ljuskronan blev jag smått förälskad i...
Hoppas du har haft en bra start på det nya året!
/Anna-Karin

Huset vid ån sa...

Åh, Så mycket fint du bjuder oss på....
God Fortsättning på det nya året!

Kram Therese

Mitt hvite hus sa...

Nydelig... ja dette liker vi veldig godt..

ønsker deg en fin uke videre..

klemmer

Sjabbig men chic sa...

Vet du Malin allt loppande har gjort att resultatet blivit helt fantastiskt! Och nej, det är inte trist det är ju jättespännande!

Kramis Lisa

Lyckoslanten sa...

Du är verkligen en mästare på återvinning! Perfekt!
Ha det gott med helg mitt i veckan!

skifferhuset sa...

Så fina bilder och häng du fast vid julen det gör jag oxå! ha en fin kväll! Kram Iréne

Caja sa...

Recykling is great stuff!!! Själv "återviner" jag gammal skön musik inne hos mig idag...

Välkommen/caja

Caja sa...

Återvinner skulle det ju vara....

Vitt hus med svarta knutar sa...

Julen gick över så fort så man blev snopen. Några saker finns kvar, men granen åkte ut, det var nog mer barr på golvet än på granen.

Gillar man gamla grejer så har man en del som är återvunnet och hittar man nya sätt att använda dem på blir det ännu mer re-

Ha det gott!
Kram,
Regina

HANNES DAGBOK sa...

....og så vakkert det blir! Fantastisk!!!!!

Stooor beundringsklem!

Lovely Vintage sa...

Happy New Year!!! Bea

★ ┊    ★ ┊┊   ★ ┊  ★ ┊    
┊   ┊ ☆   ☆┊ ┊     ★┊  
  ★ ┊    ★ ┊ ★ ┊ ★ ┊
┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊ ☆ ☆ 
☆┊   ☆   ★ ┊    ★ ┊┊ ☆   
┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊★┊ ★
☆┊ ☆   ★ ┊    ★ ┊ ☆

Hannis sa...

Underbart!
Allt tas till vara och används igen.
Det är bra det=))
Så snyggt med böckerna i tallrikshyllan!

Kram Hannis

Sköna o Gröna Ting sa...

God morgon Malin!!!
Mata du gärna på med fler julbilder, jag älskar dom!!!
I mitt senaste inlägg blomstrar det till tusen och jag erkänner att jag redan nu längtar febrilt till våren:)
Men..., jag är INTE någon vinterälskare!
Fin fina bilder och jag gillade idén med serveringsfatet:)

Ha en underbar dag Malin...
Kram
Marianne