tisdag 18 januari 2011

Tisdagstema-Mattor!!

Hej!!! Nytt tema, denna veckan är det mattor! Det finns inte många mattor i Norregård....Med hund & katt i huset är det mest jobbigt! De ligger i en hög mest hela tiden;o)

Gillar trasmattor, denna rödvita kom fram till Jul i "Biblioteket"! Känns lite hemtrevligt, men jag tror inte den får ligga så länge till.....
Vet Ni jag har lust att måla alla golv & väggar i vitt....Kanske för att jag behöver ljus;o)
Det är ju en hel del vitt här hemma men långt ifrån allt. Dessutom är det så tacksamt att fota mot, pinalerna syns ju;o) Tänk Er denna mattan mot ett vitt golv!!!
Men med en svart labrador i huset är det inte så praktiskt;o)
Kika in & se massor av mattor hos Fabrikens medlemmar!!!

Malin

22 kommentarer:

Country Hill sa...

Här är en till som vill måla vita golv tycker det är så snyggt men som sagt med hund kanske det inte är så praktiskt.
Ha det gott!
Kram Lena

Vita huset 28 sa...

Hej ja vita golv är väl snygga men ej praktiska, vill ha rumsgolvet vitt men ej min sambo. Hmm övertalning kanske :)
Nej vi har inte många mattor vi heller med hundar. Nova har en rosa rund ryamatta o så 2 hallmattor.
Ha de gott
kram Camilla

Anonym sa...

Fin fin matta. Jag har missat alla dina inlägg sedan årsskiftet. Har en internetgenväg till din blogg. Den slutade tydligen funka då. Jag trodde du var på långsemester. Nu har jag en del att läsa i kapp.
Ha det bra.
Kram Marita i Björkhagen

Vintage House sa...

Vitt är snyggt som bas och sedan bygga upp kontraster...
har inga mattor jag heller ...
ha en fin fin dag
kram'sandra

Livet på Vestergård sa...

Ja vita golv skulle jag också vilja ha, men det går väl inte att måla parketten vit och få det snyggt...
Ha en skön kväll! Kram Kicki

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja ,jag skulle oxå vilja ha vitt golv men det får nog bli en dröm ännu....
Vacker trasmatta du har.
Kraam
Sanne

Fågel Blå sa...

Hejsan!
Gillade din matta!
Jag jobbar på att få vita golv i hela huset!!!!
Och snart är det dags för matsalen!
Ha en fin Tisdagskväll!
Kram Kathrine

Hulda sa...

Veldig fint hos deg, både med og uten matter. :) Jeg likte så godt senga og det fine bordet, herlig!

Signe 1 sa...

trasmattor är så fina i all sin enkelhet:-)

ha en fin dag vännen!!

kraam s

where the forest end... sa...

Jag röstar för att inte måla allt vitt :)
Det är ju bara en tillfällig trend att det ska vara vitt, vitt och vitt. Inte så kul att stå med ett vit-doppat hus om 5 år (??!)

Charlotta

Designe sa...

Du har så vackert och jag gillar oxå trasmattor! Håller med "where the forest ends", att inte måla vitt! Kanske kan ni slipa golvet och luta det så det blir ljusare?! Kram :)

Änglarnas hus sa...

Ert lantliga hem är som gjort för trasmattor..så fint!!

Ha en fin tisdagskväll!! Kramis Sanne!!

Liza sa...

Samma här, knappt några mattor alls...!

Ha det bra!

Kram Liza

lavendel mio sa...

Filleryer er så varmt og vakkert, så koselig det er hos deg:)
Klem Hanne

Loella sa...

Just det, tisdagstema! Det missade jag, men å andra sidan äger jag en matta och det är dörrmattan...:)

Kan tänka mig att det blir fint med vitt, men det är aber, måla så mycket och sen med fina JACK....hmm tåls att tänkas på va?

Kram Loellan

Vardag och flärd sa...

Och jag som tänkte när jag såg din bild - så hemtrevligt det ser ut! Jag älskar trä, det blir ombonat men jag har mycket vitt också. Men vill du ska du måla golvet vitt, det går nog att ändra om du ångrar dig nån gång. Du har ett fint hem.
Kram Eva

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Malin!
Ja,vem vill inte ha vita golv:)
Fint det ser ut hos dej.Nu när vi gör om i sovrummet ska vi faktiskt välja vitt golv;)
Men det blir första rummet.
Må så gott¨
Kram Anette

Vita små hjärtan sa...

Fint! Ja tänk det är alltid frågan...måla eller inte!
Kram Agnetha

gamla skolan sa...

Nej jag har inte heller mattor , jag tycker om när man ser golvet och jag som du har både hund och katter . Men det ser faktiskt mysigt ut hos dig med en trasmatta , det blir lite mer ombonat och varmt !
Tusen tack för din gulliga kommentar om vårt reportage i JDL !
Kramar // Susanne ♥

Ett Vitare Hem sa...

Det är så mysigt med trasmattor!
Önskar dig en härlig dag!
Kram/Lena

Skogslyckan sa...

Vi har ju målat våra trägolv vita, och det har jag inte ångrat. Men sen har vi ju två långhåriga svarta katter så dammsugaren går varm, allt syns ju, så det är en övervägning det där...
Jag har precis som du knappt några mattor, bara en och annan vacker gammal trasmatta.
Ha en fin dag!
Kram Pia

Åppå Källbackan sa...

Haha! Ja precis så var det jag uttryckte mig också när det kommer till mattor... de ligger bara i högar här och där! ;) Men vår labrador är ljus, så vi skulle bra kunna måla våra golv vita, med fördel till och med! :)

Kram Sandra