lördag 15 januari 2011

Tulpanens Dag!!!

Hej!!! Idag är det Tulpanens Dag;o) Nu frossar jag i dessa vackra blommor hela tiden! De känns så krispiga & fräscha efter alla julblommor!!!! Så fort de har vissnat blir det en ny bukett;o) Gärna vita eller någon ljusare färg....Kul att variera lite!

Dessa kändes fräscha ihop med mina flaskor på Verandan....

Vad vill Ni ha för färg på tulpanerna???

Ha en bra lördag Ni som städat ut Julen;o) Jag håller på så det står härliga till....lika bra att fortsätta! Det blir bara så tomt....men känns ändå skönt!
Malin

25 kommentarer:

swedishouse sa...

Hej Malin
Happy Tulip Day!
LOVE PEACE enJOY
Julie
x

Hanna sa...

Vackert arrangemang.
ha en fortsatt bra helg.
kram
Hanna

Lena sa...

Härligt med tulpaner.
Själv har jag en rosa bukett just nu.......

Kram Lena

Systrarna Hjertén sa...

Jag älskar tulpaner, i alla färger!!

Mvh
Frida

Millygarden sa...

älskar tulpaner, igenligen alla lökväxter!

man vill ha en fin bukett hela tiden!

Trevlig Helg!
Marina

Susanne sa...

Hej
Härliga bilder! Jag gillar lila eller blandade buketter men just nu har jag en röd/vit som jag fått av maken ;)
Kram susanne

Vita verandan sa...

Skönt att du får slänga ut julen du då. Tulpanerna avlöser nu istället. Härliga bilder, den färgen är inte så vanlig. Jag gillar vita och ljusrosa. Fast de är vackra allihop.

Kram Anna

Tusenfröjd sa...

Bilden överst är så fint komponerad! Det är så härligt frasigt med alla tulpaner just nu och visst är det kul att variera med färger. Allt från vitaste vitt till en riktigt färgglad bukett!

Ha en fortsatt fin helg / Liv

Sussi / Sussinghurst sa...

Jeg vil have ALLE farverne - og faconerne - og det skal være en kæmpe stor buket :) :)

Sjabbig men chic sa...

Vet du Malin jag älskar tulpaner! I alla möjliga färger och former.

Stora kramen
Lisa

Lyckoslanten sa...

Precis den färgen på tulpaner köpte min man idag när jag påpekade att det var tulpanens dag! Vackert inlägg hos dig idag med! ha en skön kväll! ♥

Vita huset 28 sa...

Hej här är julen borta sen nyår.
Gillar de ljusrosa o vita tulpanerna, men kan även ta en mörklila sort.
Just nu har jag en vit bukett med björkris i köket o en rosa bukett i vardagsrummet.
Längtar till våååår.
Ha en skön helg
Kram Camilla

Caja sa...

Tassar in här till dig och din fina blogg för att önska er en skön kväll Malin.

Kram/caja

elsamarianne sa...

Jättefint! Vílken färg som helts går bra, men jag är svag för de där lite lyxigare modellerna typ papegoj och då gärna orange, rött o grönt...
kram elsamarianne

gamla skolan sa...

Visst är det ljuvligt med tulpaner !!
Just nu har jag ett fång med cremefärgade tulpaner !
Önskar dig en mysig helg !
Kramar // Susanne ♥

Nette Cecilia sa...

Det är härligt med tulpaner,jag gillar lila,rosa o vita,det är 200 inläggsvernissage hos mig i kväll ,kram nette

Lilla Lycksta sa...

Härliga Tullpaner att frossa i, då känns det som om våren är på väg. Älskar vita Tullisar, men gillar alla färger av denna blomma. Ha en fin fortsättning på helgen.
Kram Camilla

Secret Garden Cottage sa...

Your tulips are just beautiful, Malin! I love all of your vintage bottles, too!
Enjoy the rest of your weekend!
xo,
Jo :)

Ljuva Drömmar sa...

Visst är det härligt med tulpaner. Jag längtar tills man kan plocka vilda blommor ute! Fast först vill jag ha lite mer vinter.

Hoppas det har gått bra med julborttagningen. Jobbigt när man gör det men skönt efteråt. Jag har mitt kvar till imorn :(

Önskar dig en härlig helg, kramar Maria!

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Malin!
Ja,visst är dom ljuvliga,när dom kommer efter jul,tulpanerna.
Älskar ju förstås vita,men alla som är lite annorlunda tilltalar mej.
Dina gjorde sej bra tillsammans med flaskorna.
Ha det bäst
Kram Anette

liven sa...

Nydelige tulipaner!!!

ha en fin søndag Malin

Mitt hvite hus sa...

Heisan Malin.

ja nå fråtser jeg i tulipaner også.. vil gjerne variere fargene.. rosa, lille, hvite...er nok mine favoritt farger..


ha enf in søndag
klemmer 0)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är verkligen härligt med tulpaner. De finns i så vackra färger och sorter. Sist köpte jag ljust lila, de gillade jag.

Ha en fin söndag!
Kram,
Regina

Snuzer sa...

Suck! Var i affären, stirrade på tulpanerna, kände på dem men sen äsch.... gick därifrån.

Nu ångrar jag mig, när jag ser dina fina bilder. Jag borde ha köpt en bukett *mutter*

Det ser vårigt och fräscht ut.

Lissboden sa...

Hej Malin!
Det är härligt att få frossa i tulpaner den här årstiden.
Jag föredrar ljusrosa eller vita eftersom de passar bäst in här hemma och dessutom gillar jag kalla färger.
Ha det gott i regnvädret!
Kram från Maria