onsdag 23 februari 2011

Mina väggar gapar tomma......

Hej!!! Huuuuuuu, i morse var det -20 & nu snöar det stooooooora flingor!!! Vintern har oss i ett järngrepp.....Nu till något helt annat, mina väggar i nymålade matsalen gapar tomma;o) Kan inte bestämma mig för om jag ska hänga upp några av mina loppade ramar med eller utan spegelglas.....

Som Ni ser står dom lutade mot skänken & bara väntar......

Skulle bli en fantastisk effekt med speglar bakom alla ljusstakarna!!! Vad tycker Ni????? Ser Ni min fina "duk", har haft sån't problem med att hitta någon som passar.....Min mamma kom med det smarta förslaget att ta en gardinkappa!!! Den har legat där sen dess;o)
Till Min goa Pappa säger jag Grattis på 65-årsdagen!! Vi ses om en stund;o)
.
Malin

25 kommentarer:

Ardisia sa...

Oj det var en svår fråga! Men jag säger UTAN spegelglas. Skulle kanske kännas mer luftig så?? Men jag tror det blir bra vilket som :)
Kramis Mia

Madonnaliljan21 sa...

Hej!

Det vore så fint med speglar eller bara ramar bakom skänken! Så fint du har!

Ha det så fint!
Kram Jenny

Vintage House sa...

Hej vännen,
Såklart tid finns:)
Jag har hittat golvet på två olika ställen som hade renoverat och sedan tagit tillvara på det.
Det är privatpersoner och har tyvärr inget kvar.
Det har innan legat inne i två olika hus som kommer från 1800 talet.
Vi tog hem det och sedan har det legat och torkat hos oss, sedan har vår snickare hyvlat det åt oss, har hört att det ska vara svårt att hitta någon som vill hyvla eftersom det kan sitta en hel del spik i.
Tyvärr har jag ingen aning vad man kan hitta gammalt golv, kanske blocket?
JAg hade bara ren tur.
Kommer bli kanon med gamla ramar och så läckert med alla ljusstakar.
JA fy vad kallt det är...
nu ska jag åka och hämta fönster.
kram
sandra

Caja: sa...

Med säger jag!! Hälsa pappan och gratta! Ps. jag skulle behöva lite hjälp av även dig inne hos mig...

Kram/caja

Frøken Anker sa...

Hej
Tak for din kommentar på min blog.
Sikke mange lysestager :-)
Vi bruger meget spejle i butikken, både bag og under lysestagerne. Spejlet reflekterer lyset, hvilket er meget smukt.

Hav en dejlig onsdag
Birgitte

elsamarianne sa...

Speglar bakom ljusen skulle vara jättefint. Härligt med nya väggar Smart med gardinkappa. Den iden ska jag sno för jag har en söt kappa liggandes som inte passar i nåt av våra fönster.
Kram elsamarianne

Hem & Drömmar sa...

Hejsan!
Men så läckert med alla ljusstakarna.
Blir säkert en fin effekt med spegelglas bakom. Kanske vore snyggt med bara nån spegel och resten tomma. Eller jag vet inte.....;o)
Ha en bra dag, kram Ing-Britt

Hagagården sa...

Oj va mycke fina ljustakar du har,kommer att bli super bra med spegel bakom.
Kram o ha en fin kväll.
Ninni

Källeboda lantliv sa...

jag tror det hade varit fint med lite spegelglas i ramarna ..kanske inte alla...men de som du har bakom ljusen ..det blir ju en dubbel effekt på ljusen då ..vi har en stor spegel bakom vår soffa .jättesnyggt ...det förstorar upp rummet också ...det kan ju vara ett tips ...snygga ljusstakar du fått i hop ...även skänken ..lycka till ..kram jeanette.kallebodalantliv

skifferhuset sa...

Skulle bli en helt underbar effekt med ramarna bak! Ha en fin kväll hos din far! Kram Iréne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint det blev med dom vita väggarna. Speglar är jättefint, blir en vacker effekt av allt glaset. Jag skulle sätta glas i allihopa och smäcka upp, vilken effekt!! Supersnyggt.
Kramar
AnnaMaria

Min lantliga dröm sa...

Varför inte göra en kombo:) några ramar med spegelglas och några utan? Hur du än gör så blir det nog jättesnyggt.

Ha en trevlig kväll!
Kram Ulrika

Hanna sa...

Jätte fin duk/gardinkappa.
kram
Hanna

Systrarna Hjertén sa...

Skulle bli kanon med en eller flera speglar eller kanske en liten tavelvägg...;D

Mvh
Frida

Norr om Köpenhamn sa...

Varför inte sätta upp både och? Både tavlor och speglar och kanske nån tom ram. Jag påbörjade vår tavelvägg nu ikväll i den berömda hallen på ovanvåningen ;o) Ska fortsätta imorgon, men jag är redan nöjd med resultatet. Jag har köpt in gamla ramar i svart och silver, nån har en svag guldkant i det svarta. Blir superfint på den vitmålade träväggen :o) Nu ska vi bara ha foton i ramarna och en spegel tror jag, men jag är redan sugen på att göra en annan tavelvägg med andra motiv och speglar (det är väl också typiskt mig, en idé leder till en annan, fniss ;o)

Ha en skön kväll vännen!
Kram Ulrika

Vardag och flärd sa...

Vílken smart idé att använda gardinkappa som duk! Fint!
Kram Eva

milla - andante sa...

Ja visst, det skulle precis som du skriver bli en så fin effekt med speglar på väggen!! Såå fint med alla ljusstakar!!!

Tack för din lyckhälsning och för att du vill vara med i utlottningen!!

KRAM

Vit Poesi sa...

Förstår att det är svårt nu när du har nymålat, då vill man ju inte att det skall bli fel.
Men hur du än gör kommer det bli hur fint som helst
Må så gott
Malin

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Malin!
Det är ju svårt att bestämma sådana saker.
Kan du inte be maken hålla upp alla så du kan titta:)
Speglar ser nog riktigt fint ut.
Snyggt med det bruna till det vita.
Må så gott
Kram Anette

Ord & Känsla sa...

Vad många vackra ljusstakar du har!!
Fint med gardinkappan verkligen.
Tror det blir kanonbra med en spegelvägg och effekten kommer bli så fint med ljusen!!

Kram Helena

Vita verandan sa...

Hej Malin!
Svårt att säga så här på denna sidan skärmen...
Speglar är ju fint även om jag egentligen inte gillar det för mycket. Jag får lite feeling från mitt första hem då jag hade en spegelvägg, kommer du ihåg dem??
Jag tror att du ska blanda, ta kanske två med speglar och resten med bara ram. Visst är det svårt med dessa väggar.

Ha det gott i kylan!
Kram Anna

Skogslyckan sa...

Speglar och levande ljus i vackra ljusstakar är en oslagbar kombination! Ska bli så kul att se vad du hittar på!
Kram Pia

Country Hill sa...

Håller också på speglar tror det blir en jättefin effekt med alla Dina vackra ljusstakar.
Ha det gott!
Kram Lena

Fröken Fräken sa...

Jag tyckte det var väldigt fint som det var, utan något på väggarna. Kändes luftigt och lite sakralt nästan... härligt!

jessikan sa...

Underbar blogg, här kommer jag titta in ofta.
Ha en bra kväll!

// Jess