måndag 21 februari 2011

Tänk när det är dags.....

Hej!! Sportlovsvecka & jag är inte ledig:( Men om några veckor drar vi till fjälls igen;o) Jag fryser mest hela tiden tror det är de kalla vindarna.....Tänk när det är dags att flytta ut olivträden!!!! Det dröjer ju ett tag till, men vi uppskattar våren & sommaren ääääääääääännu mer efter en lång & kall vinter;o)

Jag gillar vinter men vi har ju ingen snö....det går inte att åka skidor:( Så idag "tillåter" jag mig att drömma mig bort till dessa bilder!!!

Uterummet ska vara med i Drömhem & trädgård, vet inte vilket nummer...Men så spännande;o)

Nu står ju mina olivträd inne, tror att de har klarat sig bra! Har Ni sett lilla fina Freja, hon gillar & klänga i dom till mattes stora förtret.....Idag har jag lämnat henne hos veterinären för vaccination, kastrering & idmärkning!!! Så ikväll klänger hon nog inte i några träd lilla gumman....
Ses imorgon med veckans tema;o)
.
Malin

35 kommentarer:

Källeboda lantliv sa...

ja snart så blir man knäpp ...om inte värmen kommer ...ibland så åker vi med skidor men inte iår ..tur att vi inte beställt ..för jag klarar inte av vintern heller mera ...bilderna du visar på olivträd får en att längta ...vi har också en katt ...kunde nästan tro att det var vår ...ha en bra dag ! kram jeanette.kallebodalantliv

Vita verandan sa...

De brukar allt piggna till fort så ropa inte "hej" ännu:))

Jag måse in igen för den andra vaccinationen av Trisse. Vi hoppade över idmärkningen, hoppas han inte springer bort.

Härliga bilder jag längtar med! Nu har Vättern lagt sig så då lär den ligga 6 veckor enligt de "gamla" som vet...

Kram Anna

Vita små hjärtan sa...

Mmmmm...så härliga bilder!!!!!!
Ha en fin eftermiddag.
Kram Agnetha

Fröken Grön sa...

Man blir smått salig av dina bilder idag! Här har du en till som håller på att förgås av längtan efter vår och grönska.
Ska bli spännande att få se mer av ditt fina växthus i Drömhem och trädgård, - jag missar aldrig ett nummer så jag lär märka när det dyker upp!
Må så gott! (Trots fel årstid...)
/Anna-Karin

Fågel Blå sa...

Jag förstår mycket väl att ditt vackra uterum skapar ha begär åt dom som pysslar med inredningsreportage!!!!!
Så himla fiiiint!!
Ha en fin Kväll!
Kram Kathrine

lavendel mio sa...

Så nydelig, sommer, sommer, sommer, vi vil ha sommer!!!:))
Søt katt som klamrer seg til treet;)
Klem Hanne

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Malin!

Det är så fint i ert uterum.
Jag önskar att jag också skulle ha ett sånt.

Hoppas att du hinner njuta lite av sportlovet iallafall.

Jag har en liten utlottning hos mig.
Välkommen att vara med :)

Ha en fin kväll och vecka.

Kram Sirpa

Hanna sa...

härliga bilder.
kram
hanna

Susanne sa...

Ja tänk så härligt...

Elsa och Helena sa...

Härliga bilder...nu vill vi ha vår!!! SNART!! KRAM Helena

Millygarden sa...

Wow så fina biler...nu längtar jag efter att få se mer!

Kram Marina

Liza sa...

Åh så fint!
Vill med ha uterum.....!

Trevlig kväll!

Kram Liza

Hemma på Landet sa...

Hugamejsan så mysigt. Jag vill ha vår NUUUUUUUUUUUUUUU!
Kram Stina

Vitt hus med svarta knutar sa...

När jag ser dina underbara bilder har jag faktiskt svårt att tro att vi kommer få någon sommar, eller vår för den delen...Det ser så varmt och ljuvligt ut=) Grattis till reportaget i Drömhem & Trädgård!

Stackars lilla kisse, det brukar vara lite besvärligt några dagar efter en sån operation.

Ha det gott!
Kram,
Regina

Nyanser av vitt sa...

Vad kul Malin med Drömhem&Trädgård. Det måste du meddela sen...numret alltså.
Kram

Anonym sa...

Vilka fina bilder. Du har det så fiiint!!! :-))

Du kan få våran halvmeter snö som vi har här.

Ha en bra kväll o kram. /Heléne

Hem & Drömmar sa...

Hejsan!

Jag jobbar oxå hela lovet :(. Men har bokat ett par dagar i Romme i början av mars så vi får åka lite skidor.

Vilket underbart uterum du har. Önskar jag hade något liknande.

Ha de så bra, kram Ing-Britt

Ardisia sa...

Visst är det gott att drömma bort.. Jag gör det jämt nu när det är så kallt. Har till och med börjat fantisera om växthus (JAG som inte ens har gröna fingrar hehe).
Så spännande med reportage!!

Orka nu en vecka till tills det är dags för fjällen igen :)
Kram

cecilia sa...

Hej!

Vilka fina olivträd du har! HUR övervintrar du dem? Vårt dog nyss...Tacksam för tips!

Cecilia

Lilla Lycksta sa...

Ljuvliga bilder! Ha det gott.

Kram Camilla

Nordingården sa...

Så otroligt fint ditt uterum är, kommer bli ett toppenreportage i D & T !

Och gulliga Freja, så typiskt katter, de är så gulliga, vill vara med överallt... Mari.

Systrarna Hjertén sa...

Håller med om att det är härligt med vinter och skidåkning. I år har det tyvärr blivit alltför lite av den vara pga av sjukdomar....så nu längtar jag efter våren då brukar barnen hålla sig mycket friskare!!

Härliga bilder du visar, man får verkligen vår/sommar-längtan!!

Mvh
Frida

Vintage House sa...

Hej
Visst måste man drömma. jag gillar oxå vintern.
Men nu är det inte roligt kan inte hitta på något känns det som.
Vackra bilder...
kram
sandra

It's me sa...

Beautiful pictures!! oww that sweet cat......lovely week....love Ria....

Joyforhome sa...

åhhh ge mig sommar nu snälla :)

Mitt hvite hus sa...

OG det siste bilde var så herlig... ja nå lengter man til sommeren..

klemmer 0))

HANNES DAGBOK sa...

Deilige, varmende bilder fra deg av en spesielt vakker uteplass...kan nesten ikke vente jeg nå!

Stoor klem!

Ljuva Drömmar sa...

Ser ut som lilla kissen har hittat en bra plats att ligga på;)
Kul att erat fina uterum kommer i tidningen! Jag har inga problem att förstå varför för det är såå härligt. Ser fram emot att se det i tryck.

Hoppas du får en skön vecka, kramar Maria!

Jenny sa...

Hej Malin!
Underbara bilder, vill ha vår och värme nu!! :)

Hoppas allt gått bra för er lilla Freja idag..

Kraam Jenny

Ord & Känsla sa...

Vad fint uterummet är!!
Kul att få vara med i ett reportage.
Du får meddela vilket nummer det blir i sen, så jag kan köpa tidningen!

Kram Helena

liven sa...

Så fint det er i uterommet ditt!!
Vi får vel vite når repotasjen skal være....da vil jeg kjøpe bladet!!

Ha en fin tirsdag Malin
Kram!

Norr om Köpenhamn sa...

Underbara sommarbilder....längtar!! Jag tror att mina tre olivträd också längtar ut ;o) Men allt för kallt här med!!

Kram på dig!
Ulrika

Strandkullen sa...

jag drömmer mig bort med hjälp av dina bilder idag...längtar verkligen till värme nu...spännande om ditt uterum...kramis semlan

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Åh, så fine bilder, jeg nyter av sommeren inne på dataen, for ute er det jo langt fra sommer, brrrrr.
Hvilken søt katt, nydelig!
Klem

Louise sa...

Vad roligt att uterummet skall få ett eget reportage, hurraaa! ;)