tisdag 8 februari 2011

Tisdagstema-Handmade by Me.....

Hej!!! Veckans tema är Handmade by Me....Jag är ju ingen större pysslare, fick verkligen fundera på vad jag skulle hitta på till dagens inlägg;o) Även om jag målar & inreder mest hela tiden räknas väl inte det hit...Men om Ni kikar på min köksvägg hänger det något som är egengjort...nämligen en av mina broderade tavlor;o) Har många...... men hönorna är min absoluta favorit!

Ger lite lantlig känsla åt köket;o)

Det går ju mot Påsk, sakta men säkert....

Lite hemgjorda Påskägg!!

Tändsticksaskar blir det många pysslade på ett år;o) Det var mitt lilla bidrag!

Hoppas Ni inte blåste bort i nattens storm, Hu det var inget vidare....Några fler Gudrun vill vi inte ha!!!
Ha en bra tisdag & glöm inte att kika in & inspireras i Fabriken;o)
.
Malin

24 kommentarer:

Ardisia sa...

Hej!
Vilka fina saker du gjort! Duktig du är =) Den broderade tavlan passar perfekt i er matsal!

Här i Borås har vi ej blivit bortblåsta.. ;) Kram Ardisia

Vita huset 28 sa...

Hej fina saker du gjort! Måste fråga hur du gör äggen, de är ju såå fina?
Ha en skön tisdag
Kram Camilla

ps spg du vunnit de fina kopparna, stort grattis;)

Vintage House sa...

Hej
Ja dagens tema var inte enkelt, förr hade varit superenkelt men nu finns inte tiden.
Tycker du fick ihop fina saker jag gör inte ens påskägg...
Solen skiner så skönt kram
sandra

elsamarianne sa...

Du ser, du gör ju en massa saker...
vilka fina ägg!
kram elsamarianne

Trivsamma förändringar sa...

Jättefina, både tavlan och påskäggen!
Sådana ägg får jag försöka mig på att göra tills påsk!

Ha det bra, kram Maria

Sussi sa...

Sedär...du fick ju ihop en massa jättefina saker! Så söta hönor och de där påskäggen är ju kanonfina. Ska nog försöka mig på ett pysselägg till påsk...nu har jag ju en bra modell att gå efter!
Kram
Sussi

Fågel Blå sa...

Så fina saker från dej!!!!!
Tavlan helt fantastiskt fin och äggen gillade jag också!!!!
Kram Kathrine

skifferhuset sa...

Så fina saker du har gjort, tavlan var verkligen lantlig, tycker jag! Många gånger har man nog pysslat med mer än man tror! Kram Iréne

Mitt hvite hus sa...

Nydelig brodert bilde Malin.. virkelig et landlig motiv..

og skjønne egg du har laget også..

ha en fin dag videre =)

klemmer

Signe 1 sa...

men vad duktig du är på at brodera!! lyllos dig som har den förmågan:-))

kraam s

Anonym sa...

Jätte fina saker! Tavlan är ju jätte söt! Jag pysslade jätte mycket förr, men nu hinns det inte med.
Kram Marita i Björkhagen

Livet på Vestergård sa...

Tavlan med hönorna är jättefin! Nu är det länge sen jag broderat något, men förr blev det en hel del tavlor.

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej!
åh så vackra bilder o så mycket fint
söta små hönor ljuvligt
kram tina

Nette Cecilia sa...

Hönorna är ju för underbara,kram Nette

Vita verandan sa...

Är ingen pysslare jag heller, men tycker det är riktig kul när jag väl sätter mig och gör det.

Ja, påsk är ett tag till men det går så fort. Dina ägg är riktigt fina och funkar i år också.

Kram Anna

Hanna sa...

Så fint du har gjort och vackert du har det.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Lilla Blanka sa...

Hej goa Malin!

Wow vilken fin tavla, vilket arbete du måste lagt ner på den!! ♥

Kram
Mia

Änglarnas hus sa...

Såå fina ägg du har gjort!! Längtar efter påsk nu dåra ;)

Tänkte på er alla där söderut när jag hörde om stormen!! Jisses va dvinden kan ställa till med!!

Ha det gott! Kramis Sanne

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
jag är imponerad av att du har broderat den underbara tavlan själv! Brodera det är något jag tror jag aldrig gjort, förutom ett eller annat korsstygn i syslöjden i 3:an..

5 ägg i betyg (av 5 möjliga)
Ha det gott, monica

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll!

Mycket fint har du pysslat!
Man kanske borde börja pyssla ihop påskägg redan nu!

Har du haft gamla tidningar på dom?
Ha en fin onsdag!

Kram Sirpa

Lilla Brödhult sa...

Hej Malin!
Nej någon mer Gudrun vill vi inte ha, här har det verkligen blåst och med det blev vi strömlösa.

vilka fina ägg och tavla du gjort...

Ha en skön vecka/ Helene

Frøken Anker sa...

Hvor er du kreativ :)
Æggene er helt fantastisk smukke

Hav en dejlig dag # Birgitte

Ett Vitare Hem sa...

Åh så mycket fint du gjort!
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

Hagagården sa...

Jätte fint pyssel.
Kram o ha en fin dag.
Ninni