torsdag 10 februari 2011

Torsdag på min veranda;o)

Hej!!! Igår vår, idag vinter....här svänger det snabbt!!! Typiskt februariväder.....Det blåser... då får jag lust att sitta inne & kura....Något att vila ögonen på & lite tända ljus kommer man långt med;o) En helt vanlig torsdag på min veranda....

Plockar ständigt om på mina hyllor....

Jag har helt snöat in på loppat, förut köpte jag lite nytt oxå men nu vill jag bara ha gammalt!!

Krokusarna får bli torsdagens hälsning;o)
Tusen tack för alla besök & kommentarer jag blir så glad!!
.
Malin

40 kommentarer:

Zink & vita ting sa...

Härliga bilder att njuta av i snöovädret som råder idag!
Härligt med gammalt!

Önskar dig en fin dag!
Kram Mimmi

Norrfrids Eija sa...

Ja idag är det inget roligt väder men det gäller att lägga förhoppningarna lågt tror jag och bara härda ut. Inte kul för djuren heller och är själv urless på skottning och att riva i höbalarna. Usch och fy!
Inget fel alls på loppat, är likadan, ser först om saker går att hitta begagnade, om inte kan jag möjligen tänka mig nytt. Det är det allra allra finaste inredningssättet, tycker jag!
Eija

LantlivsAnette sa...

Åhh så fint..jag vet, jag är likadan, vill bara ha gamla grejer..
Kraaam Anette

Skogslyckan sa...

Vackert! Som jag skrivit förr älskar jag att allt inte är vitt hos dig! Och så alla fina fantastiskt fina gamla ting! Ditt hem är super!
Kram Pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Samma här jag tycker det blir finast med gamla saker. Har kommit på att jag har det precis som farmor och farfar hade.
Jättekul att du är med i utlottningen.
Kramar
AnnaMaria

Mitt hvite hus sa...

ja når været er dårlig er det hyggelig å være inne... og disse omgivelsene hadde man stor kost seg Malin..

ha en fin helg =)

klemmer 0)

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Malin!
Din veranda är ju bara helt ljuvlig.
Det är så snyggt med det bruna,och gamla nötta till det vita.
Ha det den allra bästa torsdagen.
kram Anette

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Samma här, förr kunde jag tycka att man hittade "allt" på IKEA, nu hittar jag "allt" på loppisar och Tradera.
Och hos bloggare....:-) Var har du fått tag på din superfina taklampa??? Love it!

Ha det gott, sitter o väntar med bävan på mer snöoväder... Kramis H.

Vita huset 28 sa...

Hej va fint du har de där, förstår att de är underbart o sitta med tända ljus. Ja usch här snöar de också. Vill inte ut alls.

Har pysslat med nå runt idag också. Tapetklister, gamla bokblad och..... Ja du förstår :)
Ha de gott kram Camilla

Vintage House sa...

Hej
Ja vädret är verkligen upp och ner just nu.
IDag vill man bara vara inne och mysa..
Håller med dig om att allt ska vara gammalt det var längesedan jag köpte något nytillverkat..
Det är det roliga med hyllor man kan ständigt ändra om.
ha en fin fin forsatt dag
kram
sandra

Vita verandan sa...

Din veranda måste vara super när den är varmbonad. Min är så kall och jag kan börja tassa ut till den kanske en solig dag i Mars.
Gillar din lampa över bordet.

Jag är insnöad på gamla ting jag med även om jag väljer efter en viss stil.

Snart ska vi iväg till ridskolan:))

Kram Anna

Annelie sa...

Sååå mysigt att kunna sitta på en veranda den här tiden..Å här är det samma väder,snön vräker ner och jag som fick vårkänslor igår och planerade..Men idag känns det helt annorlunda..hua!!! Just nu ligger jag i min myshörna med en stor kopp te och mitt sköna täcke.:))Önskar dig en fortsatt mysig dag....Kraaaam!!!

Designe sa...

Såå snygg lampa och så fint med alla trädetaljer som bryter av mot det vita!:)
Kram

Hanna sa...

åh så jätte fint du har det.
kram
Hanna

Ord & Känsla sa...

Där förstår jag att du vill sitta och njuta!
Jätte mysigt med alla gamla fina saker;)
Lampan var annorlunda, loppisfynd?

Kram Helena

liven sa...

Så fine saker å hvile øynene på :o)
Kjøper bittelitt nytt....men vil også helst ha det gamle :o)
I dag har jeg bestillt litt gammelt fra en felles bloggvenn i sverige :o)
Gleder meg!!

ha en fin kveld Malin

Millygarden sa...

Underbara bilder ifrån ditt vackra kök! Gillar lampan över bordet!

Kram Marina

Fågel Blå sa...

Åhh jag håller med dej!!!!
I love old things!!!!!
Så fint du har det på din veranda!
ha en fin helg!
Kram Kathrine

mylovelygrandma sa...

Vilken vacker veranda! och vilket ljus! :)

lavendel mio sa...

Så vakkert det er på i din veranda.
Nydelig lampe og så mange fine saker på hyllen:)
Ønsker deg en fin kveld, klem Hanne

Margareta sa...

Din veranda är så underbar...
Den fina lampan över bordet och alla gamla ting.
Visst är det fint med det gamla...

Ha det bra!
Kram Margareta

Hulda sa...

Så flotte bilder! Herlig sofa, og så flott på hyllen. Likte de lilla krokusene du hadde der også. Sjarmerende med alle de gamle tingene du har.

Likte så godt bildene under her også. Flott med perleblomstene, og den grønne kassen de står på.

Lyckoslanten sa...

Jag tittar in här mest varje dag och för mig ser allt så nytt och snyggt ut. Du må vara en mästare på att placera om! ♥

The House of Antoinette sa...

Om jag hade din veranda skulle jag kunna sitta där i timmar o drömma mig bort...mysig!!!

Ha en fortsatt bra dag, kram Anette

Färjtorp sa...

Såååå fint du har!! Härlig charmig veranda!
Kram Johanna

Joyforhome sa...

Jag bara älskar din lampa där :) måste ju fråga om den oxå är loppad?

Kram Malin

Caja: sa...

Jag måste erkänna....jag är förälskad...

i din vackra lampa i uterummet...beautiful!

Kram/caja

Caja: sa...

förlåt...veranda skulle det vara/caja

Fröken Grön sa...

Underbar veranda ni har! Och så gott att ni kan använda den även på vintern, - på vår veranda är det nästintill minusgrader så här års.
Känner igen det där med att plocka om på hyllorna, det gör jag mest hela tiden här hemma (till sambons stora förtret).
Gillar den dubbla taklampan ovanför bordet, något sådant skulle jag kunna tänka mig ovanför vårt köksbord. Tycker det är svårt att hitta fina gamla lampor på loppis/antikbodar, - de finaste blir ju norpade direkt.
Önskar dig en god fredag och en skön helg!
/Anna-Karin

Susanne sa...

hej ,ja vad kan man säga mer än Helt underbart fint!! Kram

Norr om Köpenhamn sa...

Jättefina bilder från din mysiga veranda! Jag har det precis som du, loppat ska det vara. Jag har aldrig köpt så mycket loppisprylar som jag gör nu. Det ska vara en själ i sakerna man köper och så blir det ju en sådan härlig stämning i huset. Så fram för loppat :o)))

Kramen till dig!
Ulrika

Vit som snö sa...

Med din veranda skulle man nästan kunna ha surväder varenda dag;) Jag skulle nog tillbringa de flesta dagar i det rummet om jag hade ett, rena rama ljusterapin för en vintertrött själ:)
Du loppar ju snyggt så då behöver man inget nytt;) Det viktiga är ju att man hittar det man trivs med själv:) Sen är det såklart trevligt om någon fler uppskattar ens smak;)
Ha en fin helg Malin!
Kram Cilla

Rosor och Spetsar sa...

Så vackra bilder, vad fint du har det.
Fint skrot du fick med dig hem, jag bara älskar dessa lite rostiga skamfilade detaljer.
Ha en fin helg
Kram
Annelie

Vita små hjärtan sa...

Underbart! Jag älskar dina hyllor med alla mysiga saker!!!!!!!
Kram Agnetha

Solveig sa...

Så lyst og trivelig det må være å sitte her og drømme seg bort;o)) Nydelig sofa du har. Har veldig lyst på en sånn;o)
Her har det regnet siden nyttår, rett og slett. I morgen er det meldt sol, og DET skal jeg nyte.
Fin helg til deg, min venn.
Klem fra Solveig

Beate sa...

Hei!
Så fin blogg du har!
Fikk vår i hjerte av dine krokus,åå så fin en sitteplass du hadde;)
Kram fra Beate i Norge

CaramellePastelle sa...

Javisst, såklart att man helst vill ha loppat! Äkta vara så långt det går ;)

Vacker lampa.

Kram Camilla

STENLYCKA sa...

Hej Vännen!
Du är en inspiration för mig och jag njuter av din blogg även om jag inte alltid är så duktig på att lämna små hälsningar.
Stor kram till dig och ha en fin helg!
Raina

Ett Vitare Hem sa...

Önskar dig en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

I mina gömmor sa...

Så fint! Trevlig helg!
Kram/Malin