lördag 19 mars 2011

Min gjutjärnskamin & bloggpaus......

Hej!!! Vilken fantastiskt fin dag, solen skiner från klarblå himmel!!! Här kommer lite bilder på min gjutjärnskamin jag ropade in på auktion förra helgen!!! Den står i en hörna i uterummet;o)
.
Har Ni sett vilken ljuvlig krona.......

Den har så många fina detaljer & jag är så glad för den, då jag letat ett tag!!!!

Nu är den mest rostig..... men det är ju charmigt det med;o) Frågan är om den ska få vara så här eller om spissvärtan ska fram.....Vad tycker Ni? Vi är ju många som gillar rostig;o) Nu fungerar den som prydnad, men vem vet kanske den kommer att bli installerad en dag.....

Nu packar jag för att möta våren i Sälen!!!!! Ser så mycket fram emot denna veckan varje år då vi åker med mina föräldrar & min systers familj;o) Hoppas på mycket härlig skidåkning & många solstunder i backen!!
Känns tryggt att lämna Jack & Freja hos släktingar som kommer att bo i Norregård!
Så nu tar jag en bloggpaus.... hoppas vi ses när jag är hemma igen;o)
.
Malin

45 kommentarer:

Färjtorp sa...

Vilken fantastiskt fin gjutjärnskamin!! Inte så bara att få plats till den! Men jättefin var den.
Ha en härlig vecka i SÄlen, jag blev allt lite avundsjuk nu... ;)

Kramar Johanna

liven sa...

For en flott kamin....dette er jo et smykke hos deg :o)
Ønsker deg en fin skiferie Malin !!

Gårdsromantik sa...

Vilken fantastiskt fin kamin!!!!
Där hade du allt tur :)

Kram Maud
<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Annelie sa...

Hallelulja moment!!! Vilken vacker kamin,jag skulle absolut behålla den rostig...Önskar dig och familjen en underbar vecka...KRAAAAM!!!

bakom berget sa...

Superfin kamin! Ha en skön vecka! Kram Åsa.

Vita verandan sa...

Härligt att sitta i en backe och njuta av solen, det ska ju bli riktigt varmt i veckan också. Njut lite åt mig också...

Härligt kamin, svårt att säga, jag hade nog fräschat upp den och svärtat den. Men ska du ha den i uterummet kan den gott vara lite rostig. Vi hörs när du skidat färdigt ♥
Kram Anna

Lantliv och Loppis sa...

wow! Helt underbar kamin du ropade in!!
Ha nu en supermysig vecka i Sälen!!
Ha en fin Lördag i solen =)
Kram Ellen

Lantliv och Loppis sa...

Enormt vacker kamin!! :)
Trevlig semester!
Kram// Jennica

kråke sa...

Superfin kamin!! Ha det så bra i backen...kom ner hel:))

kram kråke

Tulipa sa...

Vilken vacker kamin!!!

Önskar dig en hääärlig Sälenvecka!

Kram Mariette

Fågel Blå sa...

Hej Jag smälter när jag ser denna underbar kamin!!!!
Vilken pjäs!!!
Sådan tur du hade!!!
Vet du jag tycker den är charmig som den är!!!!
Hoppas du får en underbar vistelse i Sälen!!!!
Kram Kathrine

elsamarianne sa...

Härlig kamin. Avis.
Trevlig resa.
kram elsamarianne

Trefemtien sa...

For en nydelig ovn!!! Jeg leter etter en slik jeg og, og den var bare perfekt... Heldige du:)

Hemma på Landet sa...

Vilken skönhet! Vi har haft en likadan, men som vi sålde för 4 år sedan.

Härligt med lite semester. Skulle jag vilja ha också.:-) Kram Stina

Mamsens hus sa...

For en fantastisk ovn!
Ha en fin uke. :)

uruguay white life sa...

I always thought my oven is great, but yours is much, much magnificent!

Take care

Tine

Nordingården sa...

Å vilken sagiolikt vacker pjäs och bara så ljuvlig när den är just så rostig!!!

Vilken fin veranda du har, vackra kuddar. Skönt att ngn bor i ens hus när man är borta, och i ett sånt fint hus blir det ju semster inte bara för er utan även för dem som ska bo i ert hus! Ha en skön vistelse i fjällen!! Mari.

Nette Cecilia sa...

Ha det bra på semestern,kram Nette

Anonym sa...

Hej Malin !

Hvilken fantastisk kamin du har fundet med krone og fine detaljer ! Tillykke !

Ha´en super week-end. :-)

Hilsen fra Birgit i Helsingør/DK

Designe sa...

Jäklar va snygg den är! Den är fin som den är, jag gillar rost men den håller kanske bättre om den svärtas. Den passar ju kanon där! Ha så skönt i Sälen! :) Kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
Den är så bedårande så man bli alldeles knäsvag!!
Och så önskar jag er underbara dagar i backen.... så härligt med skidåkning!!

Kram Monica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En helt underbar kamin, jag tycker du ska ha den precis som den är. Så vacker med sitt ståtliga krön.
Ha en skön semester i Sälen
Kramar
AnnaMaria

Lilla Lycksta sa...

Hej
Vilken kamin du har hittat, Grattis. Tycker absolut att du ska svärta den om ni tänker installera den. Ha en härlig vecka i Sälen.

Kram Camilla

Norr om Köpenhamn sa...

Vilken skönhet du har funnit :O) Den är alldeles fantastisk...och jag tycker ju att du ska behålla den som den är, rostig o vacker ;o)

Önskar dig en underbar skidresa! Jag hade då inte haft nåt emot att stå på ett par skidor nu, trots att vinter o snö gör mig trött o galen ;o)
Kram på dig
Ulrika

Puumuli sa...

Ja, herre gud. Finare har jag i alla fall aldrig sett... Ha en skön semesterresa!

Kram
Sari från Puumuli

Vita Falkens Lantliv sa...

Man får inte svära men fy fan vilken snygg kamin!!!!!!!!!!!!!!!
DÄR gjorde du ett fynd!

Hoppas du får det underbart i sälen!

Kram Susanne

Hammarsbacken sa...

Underbart vacker kamin! Den rostiga färgen är så charmig och fin. Jag skulle ha den som den är. Härligt med en vecka i Sälen. Ha det bra.
Kram Sonja

Hem & Drömmar sa...

Vad härligt med en veckas vinter/vår semester. Vackert väder lovar dom ju så ni kommer säkert få det kanon.
Kaminen var verkligen en vackert utsmyckad pjäs. Kronan gillar jag skarpt.
Så länge den står som prydnad i uterummet skulle jag helt klart ha den vackert rostig. Vid en ev inflyttning och installation skulle jag däremot svärta den.
Ha nu en skön vecka, kram Ing-Britt

Loppisliv sa...

Sälen låter inte helt fel, skulle mer än gärna åka iväg en vecka och få lite sol och utförsåkning, ohhhh så länge sen vi var iväg nu. Underbar kamin du införskaffat, en sådan liknande har vi tittat på för att få upp värmen i huset nästa vinter, den lär väl bli lika bister som denna har varit antar jag :-)) Men nu är det vår och snart har vi glömt bort allt vad kyla och snö heter...hihi Ha det nu så bra. Kramis Paula

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Halloj Malin!
Vilken vacker kamin,och med en kungakrona på.Den är ju hur snygg som helst rostig.
Hoppas du får en härlig vecka i Sälen.
Kram Anette

Solveig sa...

En nydelig kamin du har! Utrolig hvor mye vakker du omgir deg med i ditt hjem!
Ønsker deg en strålende uke. Kose deg masse!
Klem fra Solveig

Rosor och Spetsar sa...

Vilken skönhet du hittat, med så många vackra detaljer.
Ha nu en fin vecka i backarna
Kramar
Annelie

milla-andante sa...

Jag säger bara WOW!!!!
Så himla fin!

Ha en trevlig resa!
Kram

Fröken Grön sa...

Vilken fantastisk kamin du har auktionsfyndat! Snygg som ett smycke, vare sig den fungerar eller inte.
Önskar er en skön semestervecka i Sälen!
/Anna-Karin

Livet på Vestergård sa...

Jättefin kamin du hittat.
Ha en fin skidsemester!
Kram Kicki

Vit som snö sa...

Sååå vacker den är kaminen!!! Underbara detaljer! Jag tycker den är härlig i sin rostiga charm, jag skulle nog sparat den så... Fast en sån skönhet vore helt säkert fin i svart oxå:) Fundera ett tag.
Sälenvecka låter härligt! Hoppas ni har riktigt fint väder o perfekta backar:)
Kram Cilla

Helena, The Swenglish Home sa...

ÅH vilken snygg kamin! Då jag ju är lite lagd åt det rostiga hållet, så att säga, så röstar jag kanske för att låta den vara så där härligt "medfaren"... och just idag har jag lustigt nog bloggat om min lilla kaminliknande sak, rostig den också, och använd som "ljuskälla" istf värme-dito...

Hoppas ni har en underbar skidutflykt!

Kram, Helena

Maria sa...

Hej Malin...det är FINT med gamla kaminer...jag har en gammal Husqvarna som jag köpte för ungefär 12 år sedan...har fortfarande inte fått den inkopplad på riktigt ännu...brukar skryta med att jag har den största "ljusstaken"...så fin med värmande ljus i...någon dag kanske...LYCKA TILL med din! Kram Maria
(www.lauraslillahem.blogspot.com)

Rummet för välbefinnande sa...

Äntligen fick jag mig en liten stund framför datorn också ser jag den här ljuvliga kaminen. Den är helt makalöst fin och jag förstår om du är lycklig alltså...... Just nu är du väl i Sälen och njuter kan jag tro och jag hoppas ni har fint väder. Själv ska jag sätta på mig målarbyxorna nu och jobba en stund. Snart, snart är ateljén klar för att börja inredas och jag längtar....
Kram från Mia

Made in Persbo...Carina sa...

Vilken tur att hitta en sån på auktion! Den påminner mycket i modellen om den jag har i badrummet. Er har sirligare blommönster på luckorna men annars är de i stort sett likadana :)
Så härligt det låter med skidsemester. Ha det så gott!

Kramar, Carina

Hanna sa...

Ha en fin helg.
kram
Hanna

kvinna sa...

Fantastisk kamin! I like.

linnea-maria sa...

Åh vad härligt med skidsemester. Vädret är ju dessutom kanon!! Spisen är så vacker. Ha det så gott /Therese

Millygarden sa...

Underbar kamin en sånn jag drömmer om att ha i vårt kök!

Önskar dig en fortsatt skön helg!
Kram Marina

Lissboden sa...

Hej Malin!
Jag hoppas att ni haft en fin vecka i Sälen med både skidåkning och sol. Det är första vintern på länge (typ 50 år) som jag inte åker dit.
Kaminen är bara ursnygg och den är lika vacker rostig som svart, det spelar ingen roll. Du har verkligen näsa för det vackra.
Må så gott!
Kram från Maria