onsdag 30 mars 2011

Veckans Tulpaner är...

Hej!!! Så var det onsdag & dags för veckans tulpaner;o) Ser ni vad dom skär sig mot de blååååå flaskorna....*ler*...Men vad gör det? Jag tycker de lila är vackra;o)

Jag kan inte mycket om blommor....är det någon som vet varför tulpanerna gulnar längst ut på bladen ibland innan man hinner hem med dom?????? Här står de iaf i mina loppade kannor i en sockerlåda! Ja ibland undrar jag var jag ska ställa alla min små fynd.....

Sockerlådor är ju bra förvaring till det mesta;o) Skor, tidningar, quiltar... loppade kannor & tulpaner...... Allt!!!

Nu blir det prommis med Jack & Vännina B;o)

Malin

22 kommentarer:

Nordingården sa...

Vackert! Jag frossar också i tulapner, och denna vecka mest lila...

Vilken fin blogghölrna du har, där skulle jag sitta jämt och vilka godingar du har hemma som blev såååglada över att matte & Co kom hem igen!!! Mari.

emilias gömmor... sa...

Vackert med lila tulipaner!Ja,det med ens loppisfynd känner jag igen! Börjar bli trångt...
Ha en underbar dag!

Kram Mimmi

Vita Björkebo-Mamma med stort och smått sa...

DU,jag tyckte att det var läckert med dom LILA tulpanerna mot det blå glaset....
Älskar oxå tulpaner....Kan aldrig ha för många....(synd bara att KATTEN älskar dom) *muttrar* =).
Å det där med alla fynd,Ja var gör man av dom tillslut...,haha

Ha en skön onsdaaaaaag
Kram ANNA

Vintage House sa...

Läckert med lila:)
JA dessa gamla lådor är verkligen perfekta..
Så kul att du tyckte om köpmansdisken
Ha det så gott i solen
kram
sandra

Hannis sa...

Jag blev helt lyrisk när jag såg skåpet ovanför blogghörnan!
Gillar big time kan man säga=))

Jag tycker inte att det skar sig mot flaskorna, bara härligt med fräscha blommor.

Kram Hannis

Vita huset 28 sa...

Hej härligt med tulpaner, men jag vet inte varför vissa blir så fula på en gång...

Din blogghörna är sååå fin :)
Kram Camilla

Birgit sa...

Sockerlådor är aldrig fel. Låter skönt med en promenad ska göra detsamma nu.
Birgit

Ett Vitare Hem sa...

Är bara så härligt med alla underbara färger nu!
Ha en underbar onsdag!
Kram/Lena

Liza sa...

Så fint!
Hoppas du hade en skön promenad!

Kram Liza

jessikan sa...

Tack :)

Sockerlådor är så fint! För mej är det alldeles nostalgiskt. Jag bodde i en by när jag växte upp där vi hade ett sockerbruk som lades ner när jag var i 15årsåldern. Ett par år senare stod jag och kompisen och tittade när dom skulle tömma några av dessa enorma lokaler i en av byggnaderna. Då stod dom och slog isönder låda efter låda, stora och små och brände i stora brasor. Då tänkte man inte mycke på det, men nu gör det ont...

// Jess

Änglarnas hus sa...

Halloj!

ja tulpaner ha verkligen en speciell plats i våra svenska hjärtan!!
jag brukar plocka bort bladen och klippa ner tulpanerna så håller de i en annan form..en halv vecka till!!

Hoppas att du har haft en riktigt solig dag idag!!

kramis Sanne

Emma sa...

Älskar lådor, stora som små och kan inte få för många! Kikar in här rätt ofta, du bjuder på så mycket inspiration.
Ha en fin kväll.

Kram Emma

Nyanser av vitt sa...

De är vackra och jag köper alltid nya varje fredag men kunskapen om blommor är nog lika stor som din så tyvärr...inga goda råd från mig.
Kram Agneta

Fröken Grön sa...

Hihi, vi är allt många som frossar i nya härliga tulpaner varje vecka! Varför de blir gula i bladen kan jag tyvärr inte svara på, men jag gillar den lila färgen du har valt. - Jag försöker själv köpa olika färger varje vecka, så det kanske blir lila här med nästa gång.

Ha det så gott!
/Anna-Karin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Lila Tulpaner är verkligen häftigt. Jag köpte nya Tulpaner idag, det ska bli spännande när de slagit ut lite mer. De är någon slags papegojtulpan.

Din sockerlåda är jag avis på, den är superfin.

Ha det gott!
Kram,
Regina

Vitt och vackert sa...

Vackra tulpaner...jag har följt din blogg ett tag nu och kan säga att det är svårt att inte kika in varje dag, en av mina favoriter!!
Kram Nina

Lantliv och Loppis sa...

Blir avis på din sockerlåda =)
Hoppas promenaden var härlig!
Kram Ellen

Linda sa...

Hej Malin,

Underbar lila färg på tulpanerna. Jag har också hunnit med att köpa tulpaner i några omgångar och jag inbillar mig att det kan bero mycket på kvalite och sort. Buketterna jag köper i mataffären håller sig inte alls lika fint och länge som de i blomsteraffären.

Ha en härlig dag!
Kraaam

liven sa...

Heisann
Ja det blir trangt etterhvert....og er begynt å sende litt saker til bruktbutikker jeg!
slik at man da kan fylle på med nye brukte saker :o)
I helgen er det antikkmesse her...pleier å være utrolig mye fint....og så skal jeg besøke "Den Grønne Baljen".....og der er mye fint der også :o)
De lilla tulipanene er så fine.....og de står så lenge!

Ha en fin torsdag Malin

Puumuli sa...

Jag älskar lila tulpaner och tycker att de passar fint ihop med glasflaskorna dina. ;-)

Kanske är tulpanerna inte så fräscha som de ser ut utan håller på att bli "gamla". Jag tycker också att då och då håller sig den ena buketten bättre än den andra... Har också märkt att tulpanerna står mycket längre på torpbodet där det är svalare än hemma i höghuset.

Kram
Sari från Puumuli

rustik charm sa...

Hej Malin.
Så fina tulpaner där i din sockerlåda:)
Ha en härlig dag.
Kram Kristina

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Halloj!

Så sött det var med lilla korgen och blommorna. Precis lite sådan inspiration som jag behövde just nu. Har en hög med blommor som står och väntar på att arrangeras. Din blogghörna är så fin och verandan helt underbar. Förstår att du trivs på båda platserna.

Hoppas att du får en fin helg!

Kram Anna-Lena