fredag 1 april 2011

Årets första Pensèer!!!!

Hej!!! 1:a April & dags att dra årets skämt....Jag är så dålig på sån't, tänkte första dra till med att Norregård ska säljas! Men det känns för drastiskt så jag struntar i det! Ser Ni vem som vaktar hos oss;o) Snällare vakthund finns inte men han tar det på största allvar!

Har varit ute en stund & städat av på trappan! Årets första pensèer har fått flytta hem;o) Det blev dessa ljust lila & några vita! Nu känns det vårigt när man kommer hem;o)

Mitt lilla brickbord står ute året om & är tacksamt att pynta på!

Ha Er bästa fredag! Solen försöker sticka fram & det är riktigt skönt ute!


Malin

33 kommentarer:

Vita huset 28 sa...

Åhh så vårigt o fint de blev! Jag har inte vågat plantera än då de igår morse va 5 minus grader!

Ja de där med aprilskämt tycker jag är onödigt. Jag brukar glöma bort det!!

Ha en skön fredag
Kram Camilla

Maud Freij sa...

Vilken underbar veranda du har tänk att få sitta iden med en kopp kaffe, vilken lycka, ha en trevlig helg.
MVH. Maud

Nette Cecilia sa...

Underbart med penseèr ,ser att det är vår på riktigt hos dig ,kram Nette

Hem & Drömmar sa...

Härligt med lite färg. Ska nog plantera lite vid vår trapp i helgen. Blir ju så fint och välkomnande. Vilken underbar lykta du har på trappen med så fin patina.
Ha en fin fredag.
Kram Ing-Britt

Designe sa...

Åh va härligt med penseer! Jag vill oxå ha det nu! hihi..hunden ser nästan ut som en trädgårdsprydnad där han sitter vid trappen!:) Ha en trevlig helg! Kram :)

Solveig sa...

Som nevnt noen ganger før; du har bare et vidunderlig hjem, Malin! Så koselig og vårlig du har stelt i stand utenfor hos deg! Her kunnet jeg ha sittet lenge og bare kjent på livet;o)))))
Ønsker deg en strålende helg, min venn.
Klem fra Solveig

The Secret Garden sa...

Ja det var tur att du inte drog det skämtet för då hade jag ramlat av stolen!!! :)
Dessa härliga labradorer!

Ha en fin dag!

Lantliv och Loppis sa...

Härligt med penséer!!
Vilken underbar glasveranda ni har, avis!!
Ha en riktigt skön helg!
Kram Ellen

emilias gömmor... sa...

Härligt med vårblommor! Jag har också satt lila penseer, vita bellis och vita krokusar
vid entreen. Önskar dig en trevlig helg!

Kram Mimmi

Lisa.L sa...

Ååå jag vill också ha blommor ute, men här vräker d ner snö idag =/ suck. Vilket vackert hem ni har :D kram kram

Norrfrids Eija sa...

Härlig vaktis ni har där, vår Eva är inte heller någon vidare vakthund, fast hon tror det själv!
Ha en fin och solig helg!
Eija

Anonym sa...

Åh ,nu vill jag också iväg och köpa blommor till trappan när jag ser detta,har inte vågat innan men nu verkar det ju ändå som att frosten har fått ge med sig.Jätte fint ,och det skämtet hade vi nog inte gått på.haha...krama den stora farliga vakthunden från mig och kram till dej också ,vi hörs B

Änglarnas hus sa...

Jaaaaaaaaaaaaaa!! nu är våren här och varmt ska det bli i helgen :)
Hoppas på att hinna fixa med lite vårblommor!

Du har verkligen fixat det inbjudande och fint på trappen!!

Kramis sanne

Livet på landet sa...

Vilken underbart vacker veranda du har!
Hoppas du får en härlig helg:)
Kram Helena

Färjtorp sa...

Men så härligt med penseér på bron!! Då är det vår!

Kram och trevlig helg
/johanna

Ardisia sa...

Hej! Visst är det en speciell känsla att få ställa ut de första penceér! Här har det vart riktigt mulet & grått idag, men helgen ska bli varm & solig. Då ska det frossas i sol & penceér!

Ha en toppenhelg =)
Kram Mia

Millygarden sa...

Åh så fint! Har planerat att besöka granngården för att köpa jord och penséer och lite annat smått och gott men har inte hunnit dit på hela vecka...men i morgon då!

Trevlig Helg!
Kram Marina

Hildas hem sa...

Vilken underbar gammal glasveranda! Bra med en snäll vakthund :)

Jag ska nog också köpa mig penséer i helgen om jag hinner. Det är ju så vårigt och fint :)

Jag önskar dig en fin helg!
/Sofia

Lyckoslanten sa...

Det blev en relativt snäll dag med aprilskämten. Snäll är vakthunden där också. Önskar dig en skön helg! ♥

Vilmas Hus sa...

Underbart med lite vårblommor nu!! Man blir så glad!! Trevlig helg önskar jag dej! Kram Charlotte

rustik charm sa...

Hej Malin.
Planterade oxå årets första penséer i veckan. Så fint på tappen när man kommer hem:)
Ha en fin helg.
Kram Kristina

Elsa och Helena sa...

Fint med vårblommor! Kikar in för att önska trevlig helg.

KRAM Helena

Mariette sa...

Hej Malin!

Vad kul att få se dina pensèer!

Ser jättefint ut, gillar ditt brickbord där också!

Visst är det ett vårigt och ljuvligt välkomnande...

Mysig helg!

Kram Mariette

Emma sa...

Vackert med penséer, vår på riktigt!
Ha en fin kväll.

Kram Emma

Puumuli sa...

Så underbart med penséer! Jag måste nog vänta en månad till för att komma lika långt som du i trädgården. Vintern fortsätter för fullt hos oss. Usch.

Ha en fin helg!

Kram
Sari från Puumuli

Fröken Grön sa...

Åh, så fint du har gjort på trappen! Jag är också sugen på penséer nu, hela torget var fullt av härliga färger idag men jag tänkte avvakta till söndag när jag slipper transportera dem på bussen.
Ha en riktigt skön helg!
/Anna-Karin

irma´s uthus sa...

nu måste jag köpa vårblommor, gud vad sugen jag blir. Du har så fint hos dej:)

lottens vita och gröna sa...

ohhh jisses så vackert malin, ert hus är som ett smycke och så med en ägarinna som är en smyckesdesigner, superduperkombo!!
mmm i morrn ska banne mig penseerna ut!!!
må bäst vännen,varmkram lotten

Nyanser av vitt sa...

Vilken söt vakthund. Tittar in för att önska dig en mysig helg.
Kram Agneta

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka härliga vårbilder!
Ha en underbar lördag!
Kram/Lena

Fågel Blå sa...

Åhhh så ljuvig veranda du har!!!!
Jag bara älskar den!!!!
Och så vackra bilder på din plantering!
Dom första peenserna är alltid så speciella!!!!
Ha en fin Helg!
Kram kathrine

Lissboden sa...

Så fint du har gjort på trappan och glasverandan är helt underbar med de vackra fönstren. Jag ångrar att vi tog med kors men det törs jag knappt säga till maken:)
Kram på dig och ha en fin helg!
Maria

Liza sa...

Så fint det blev!

Trevlig kväll!

Kram Liza