lördag 2 april 2011

Den efterlängtade Droppen;o)

Hej!!! Det är mulet:( Visserligen är det skönt ute men vi har ju väntat på solen!!! Jag hade tänkt njuta av solen & en trevlig bok i uterummet idag;o) Nu sitter jag här iaf & njuter av de efterlängtade snödropparna! De växte vilt i skogen......*ler*.....

Jag läser Franska Förnemmelser i Nordiske Haver, jag älskar den här boken! Jag tänker varje vår att i år då ska jag lägga ner massor av tid i trädgården;o) Men.....det blir ju inte så!

Det blir till att njuta av alla tidningar & böcker & drömma sig bort en stund......

Jag har blivit riktigt förkyld:( Så idag blir det inte mycket gjort....Dricka te & vila...

Ses imorgon med söndagsbilderna!

Malin

19 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Ja, drömma kan man alltid, just nu drömmer jag om en stor prunkande köksträdgård, man fick liksom lite idéer på trädgårdsmässan. Vi får väl se vad det blir, nu sår jag inomhus för fullt! Än är det tid kvar innan spaden går in i jorden här uppe i norr!
Krya på dig och bort med dej elake bacill!
Eija

Nette Cecilia sa...

Kanske du fått samma bacill som jag har haft den här veckan,kram Nette

vita drömmar och svarta tassar sa...

Ja visst är det härligt att få drömma sig bort med en underbar trädgård utan gräsklipp och ogräs thihi...

Ha en skön helg
kram wivi

Emma sa...

Härliga vårbilder! Trådgården hinner du med en annan gång... ;0)
Ha en fin dag.

Kram Emma

Mom´s kitchen sa...

Tack Malin för fina bilder! Känns så fräscht och fint att titta på! :)

kramar/Olg@

kråke sa...

Härliga bilder!! Längtar oxå efter solen:)

kram på dig

kråke

Nyanser av vitt sa...

Drömma sig bort i en mysig bok är alltid mysigt. Krya på dig.
Kram Agneta

Fågel Blå sa...

Åhhh vad mycket snödroppar!!!!
Här har inte kommit upp en enda!!!!
Önskar dej en fin Lördgkväll!
Kram Kathrine

Madame Edith sa...

Vilka härliga bilder!

Kram/M

Hulda sa...

Så koselig du har det. Nydelig med snøklokkene, de fine flaskene, og tekstilene på verandaen din. :) Fin inspirasjon!

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

HEj!
Det är så otroligt rart med några små kortskaftade blommor i liten vas. MAn slängs tillbaks till sin barndom när man plockar en bukett till mamma eller farmor:-) Rart i vaserna!

kramkram H.

Ardisia sa...

Hejj =) Jag är likadan, stora drömmar men sen får jag inget gjort. Handlar om tidsbrist & okunskap. Men det är roligt att drömma. Nån dag, när barnen blir stora, ska jag förverkliga alla mina trädgårdsdrömmar!

Ha en jättemysig kväll! Kramar Mia

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint..jag är likadan, jag planerar o tänker att jag ska gräva o dona i trädgården..vi får se om det blir verklighet i sommar..
Krya på dig
Kraaam Anette

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är egentligen det bästa när man får drömma och planera...då är blommorna som vackrast, grönsakerna perfekta, buskar blommar och träden bär frukt...allt detta ser man framför sig...sen swischar tiden iväg, kanske blev det bara hälften eller åtminstone en gnutta, men det bästa är att få drömma...

Kramar,
Regina

Helena, The Swenglish Home sa...

Så härligt med dessa små sötnosar i vaserna. Jag håller med Hillevi att det för tankarna tillbaka till barndomen när ens små barnhänder bar hem små buketter till mamma eller mormor...

Hoppas att du kryar på dig fort nu!

Härliga pensébilder i förra inlägget, förresten!

Kram, Helena

uruguay white life sa...

The little flowers look so pretty - I love "Schneeglöckchen"!!!!!

Enjoy the Sunday
Tine

♥ Fyra årstider sa...

Å vad fint det såg ut.
Kram Lotta

Vit Poesi sa...

Hej
Jag drömmer också men ibland kan det kännas lite motigt när man ger sig in i projekt som är för stora
Snödroppar à. Är så vackra
Ha en fin söndag
Kram malin

Susanne sa...

kikar in på din blogg njuter av alla fina bilder..stannar en stund..Kram