onsdag 20 april 2011

"Nya Verandan" & Altanen;o)


Hej!! Så här fint skiner inte solen hos oss idag....Men det känns som att det kan spricka upp;o) Nu har trädgårdsmöblerna fått flytta upp på altanen från uterummet! "Nya Glasverandan" Kom till efter en idè jag fick en dag när jag stod & tittade på huset....Inte trodde jag att drömmen skulle bli sann, men med en händig man som oxå tyckte det var en bra idè blev det verklighet;o) När verandan kom till blev det altangolv över som blev till vårt uterum!!!!

Här sitter goa Jack & spanar ut över ängarna.....

Har Ni sett mina syrènkvistar, jag har haft dom inne ett tag & då går det fort;o)

Nu jobbar jag bara ikväll oxå sen har jag Påskledigt så skönt!!!!

Ha en bra onsdag & tack för att Ni tittar in hos mig;o)


Malin

32 kommentarer:

Hem & Drömmar sa...

Men oj så fint. Så du har turen att ha två fina glasverandor. Tror minsann att jag känner mig lite avundsjuk ;).
Önskar dig en Glad Påsk.
Kram Ing-Britt

Vita verandan sa...

Din nya veranda är underbar. Fönstren är sååå fina. Jack sitter som vår Linus och spanar. De är goa de små liven.
Jag jobbar bara idag och tar påsklov igen snart.

Kram Anna

Fågel Blå sa...

Underbara bilder!!!!
Kram Kathrine

Liza sa...

Så fint!
Underbara fönster i verandan!

Ha en bra dag!

Kram Liza

Lotta sa...

Oj så fin veranda Malin , va duktiga ni är !
Hoppas du ni får en riktigt fin påsk nu !
Kraam/Lotta

Mariette sa...

Hej Malin!

Vilken fin plats och ett sånt härligt "bygge" det blev, jättevackert... Måste vara så roligt att ha!
Och bra att piffa på..*ler*...

Här har nu solen kommit fram, härligt!
Önskar dig en riktigt fin dag!

Kram Mariette

Vintage House sa...

Underbart vackert jag njuter och förstår att du gör det oxå:)
ha en skön dag här skiner solen till och från.
kram
sandra

LantlivsAnette sa...

Men himmel såå fint..jag tror jag dör alltså..!!! Så du har två verandor du lycklige..!! Och den där utegruppen, en sån ska jag baske mig köpa iår..var har du köpt din ??
Kraaam Anette

Lilla Brödhult sa...

Vilken fin veranda,ljuvliga fönster.... vill med ha en sådan..
Kram Helene

Loella sa...

Verkligen så underbart vackert och skönt.
Fönstrena går inte av för hackor må jag säga.

Många långa sköna stunder kan jag tänka mig ni har där...:)

KRam Loellan

Färjtorp sa...

Sååå fantastiskt fint!! Vilken veranda, så avis jag blir....

Glad Påsk!
Kram Johanna

Puumuli sa...

En härlig veranda, den kan man nästan dö för...

Kram
Sari från Puumuli

Vilmas Hus sa...

Vilken underbar glasveranda!! Vill också ha!! Jag har också syrenkvistar inne, dock inga som blommat (vet inte om de kan det än?!).

Ha en fin dag!
Kram Charlotte

Nyanser av vitt sa...

Så himla fint ni har gjort. ha en underbar påskhelg
Kram Agneta

Designe sa...

Sååå snyggt! Ni har så fantastiskt vackra fönster! Härligt att fått ut utemöblerna, det har inte vi än! Kanske man kan börja kratta i helgen:) Glad Påsk! :) kram

rustik charm sa...

Hejsan Malin.
Vilka fina bilder du visar:)Så vackra fönster.
Ha en fin påsk.
Kram Kristina

elsamarianne sa...

Hjälp va fint! Och såna fönster. Det är verkligen guld att kunna sätta in såna, även om fönsterputsning är mindre roligt. Men det blir fint efter.
Bra idé att ta in syrénkvistar! Passar vår nya kökstapet. Får se om jag hittar den lilla lilla vita grenen i den övrigt lila syrén som vi har...
Ha en helt underbar påsk
kram elsamarianne

barbrok sa...

Vilka fina fönster på din glasveranda och härligt med altan utanför. Ska senare grotta ner mig ordentligt i din blogg som jag nu följer. Mitt hus snarlikt men inte lika fint och stort (?) men redan snurrar det i huvudet vad man skulle kunna hitta på!
Hälsningar och glad påsk
Barbro

Annelie sa...

Men vilken fin veranda,underbara fönster..:))Önskar dig en riktigt mysig påsk,med massor av ägg och godis..:) KRAAAAM!!!

Marina sa...

Det ser ut att kunna avnjutas många härliga stunder på den altanen.

Kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Helt underbar veranda, hoppas det blir kanonväder under påsk så ni kan sitta där och mysa.
Kramar
AnnaMaria

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Hej Malin!

Såååå vackert:-)

Och jag läste reportaget igår, i Blommor & Trädgård. Superfint och härligt, det är alltid lika märkligt att se någon man "känner" i tidningen. Först tycker man att man känner igen något, men man måste titta flera gånger för att liksom övertyga sig själv om att man känner igen det...
Gladpåskkram till dig, H.

fröken knopp sa...

Mmmm, jag njuter!!!

Varmaste Kramarna Elin

Sussi sa...

Så underbart fint. glad påsk Kram Sussi

Lantliv och Loppis sa...

Men herregud vad fint!!! Otroligt smakfullt och vackert!
Hoppas ni får njuta under en solig påskhelg! :)
Kram Jennica

Vita Falkens Lantliv sa...

Alltså är det underbart eller är det ljuvligt? Är jag avundsjuk eller????
Jaaaaaa det är både ljuvligt och underbart med din glasveranda!!!!! Så vacker:))))

Så roligt för dig att det blev verklighet!

KRAM Susanne

Nygammalt sa...

Hej!
Kul att ha hittat hit till din fina blogg.
Vilken härlig veranda och så otroligt vackra fönster.

Glad Påsk önskar jag dig.
Kram.

Millygarden sa...

Underbart vackert...min dröm är en sån fin veranda som er. Kikar offta efter verandafönster på blocket.


Kram Marina

Carola -Mitt gröna lilla rum sa...

Jätte fint!

kråke sa...

Oj oj oj så vackert:)) Tar gärna en kaffe på din veranda;))

kram kråke

Elsa och Helena sa...

GLAD PÅSK Malin! Hoppas det blir fint väder så du kan njuta av solen på din veranda.
KRAM Helena

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilket vackert hus och fönstren på verandan är underbara.
Det var kul att läsa om er i trädgårdstidningen sist.
Glad påsk!
Kram Susanne