tisdag 19 april 2011

Tisdagstemat är Tidstypiska Detaljer!

Hej!! Dags för nytt tema-Tidstypiska detaljer.....svårt tycker jag! Det får bli lite sekelskifte....Norregård är byggt 1912, jag siktar in mig på de "detaljer" jag gillar mest med vårt hus;o) Jag älskar Glasverandan, dessa vackra spröjsade fönster! De är husets ögon.....Tänk att verandan var ombyggd i 50-talsstil..... men som tur var fanns alla de gamla fönstren kvar så vi kunde göra huset helt igen!!!!

Vedspisen är ett smycke i vårt kök & ger en fantastiskt härlig värme!!!

Mina gamla pardörrar som sitter mellan Nya glasverandan & köket (fyndade på blocket) Även tallrikshyllan som skymtar är väl vackert sekelskifte!!

Underbara gamla sneda fönster på kokhuset! Detta lilla charmiga hus är byggt 1906!

Det var mitt lilla bidrag! Kika in i Fabriken för att inspireras;o)

Ses imorgon igen!

Malin

19 kommentarer:

Puumuli sa...

Du har ett härligt hus!

Kram
Sari från Puumuli

Vintage House sa...

Hej
Visst var det ett svårt tema.
Så underbart att fönsterna fanns kvar:)
En vedspis skulle jag gärna vilja ha men ett avloppsrör gör att det inte går.
ha en skön dag
kram
Sandra

Sussi sa...

Du siktade in dig på helt rätt tid tycker jag! Detaljer från sekelskiftet är så vackra, och ert hus är ju fullt av dessa ljuvligheter!
Kram
Sussi

cat sa...

Åhh, sekelskifteshus är så vackra med alla sina detaljer. Innan vi hittade vårt drömhus, var det just sekelskifteshus vi letade efter. Lite snopet, för vårt hus är ju "något yngre" ;o
Lite speciellt med husets ögon är det och glasverandor ........!
Ha de gott i vårvärmen. Catarina

Vita verandan sa...

Du har mycket tidstypiska detaljer kvar på huset. Tur det att de inte har förstört det. Jag hade kunnat haft som inlägg om tidstypiskt. Vet du när jag skulle göra mig till i går och tvätta köksfönstret så sprack innerrutan! Du kan tänka dig att jag blev paff. Det är väl typiskt gamla hus:)

Kul du gillade reportaget, men du ska veta att det fanns många fler bilder som tyvärr inte kom med men så är det.


Ha en fin dag
Kram Anna

Petronella sa...

Tjusigt värre! Glasverandan, alltså.. Vilken dröm. Vedspisen i köket likaså. Valde ut de detaljer jag tyckte om mest hemma hos mig också, anno 1937 ;) Ha en härlig tisdag! //Petronella

Hem & Drömmar sa...

Vilken himla tur att fönstren fanns kvar så ni kunde få tillbaka husets vackraste del :).
Gillar eran gamla vedspis. Har en ute i förrådet som var tänkt till vårt kök men den blev tyvärr bortprioriterad av min man. Men hoppet finns kvar.
Ha en bra dag, kram Ing-Britt

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Oj så många vackra detaljer ert hus har!! Läckert.
Jag hoppar över dagens tema.... kom helt enkelt inte på nåt att skriva om.. hi hi

Ha det gott vi hörs, kram Monica

STENLYCKA sa...

Vilken underbar glasveranda tänk att få sitta och njuta där. Pardörrarna gillar jag, så vackra med sin spröjs.Ja,jag gillar alla din fina bilder från ditt hem.
Kram Raina

elsamarianne sa...

Jag känner igen en del av era detaljer. Tyvärr så har vi ingen glasveranda. Däremot en vanlig "trappa", en förstukvist med rejält med pepparkaksdetaljer.
Och fönstren i ert kokhus är som fönstren i vår bykstuga. Vet du, jag låste in nycklarna en gång i ett av rummen där. Det var hänglås på dörren och jag smällde ihop det som vanligt. När jag kom hem till huset skulle jag öppna dörren. Nycklarna! Inlåsta som sagt. Jag tog bort de små spikarna som höll ett fönster och klättrade in, rejält ovigt, hämtade nycklarna och fick klättra ut samma väg... tur att ingen såg mig... sen dess så håller jag hårt i nyckelknippan när jag är där inne. Man lär sig...
fina bilder och verandan är så superläcker...
kram elsamarianne

Fågel Blå sa...

Vilket hus!!!!!
Jag drömmer mej bort!!!!

Ha en fin Kväll!
Kramis KAthrine

liven sa...

du har et nydelig hus....og masse koselig detaljer !!
Ha en fin kveld Malin :o)

Marina sa...

Vilka vackra fönster ni har på verandan. Ja, de andra detaljerna är också fina.
Här var verandan en öppen uteveranda först och de förra ägarna satte dörr och fönster. Tyvärr inget tidstypiskt. Dörren har vi bytt till en med mer glas och fönsterna får duga.

Kram!

Norr om Köpenhamn sa...

Massor av fina detaljer på ert underbara hus :O) Vilken tur att fönsterna från verandan fanns kvar!

Önskar dig en riktigt härlig påsk!
Kramis
Ulrika

Fröken Grön sa...

Ni bor verkligen i ett underbart hus! Kul dessutom att få se mer av det fina uterummet i reportaget i "Trädgård och Blommor".
Passar på att önska dig och de dina en fin påskhelg!
/Anna-Karin

Marias Château sa...

Vilket underbart hem du bor i!!!! Så många ljuvliga detaljer, blir helt tagen :).

Kram Maria

Loppisliv sa...

Underbara detaljer Malin...ohhh ett sånt gammalt charmigt hus är min stora dröm :-) Kramis Paula

Vita små hjärtan sa...

Härliga bilder från ert fina hus!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Josefina sa...

You do beautiful work, I like very much.
I Congratulate them.
have agood day
Josefina
tijeras y cuchara wordpress.com