tisdag 12 april 2011

Veckans tema är Påskpyssel!

Hej!! Så var det nytt tema, Påskpyssel;o) Jag är ingen större pysslare....gillar mest att ta fram penseln! Men lite brukar det bli....Hur är det med Er? Här ligger några ägg i en loppad plåtlåda!

Tapetklister, bibeltexter & spetsar förvandlar de tråkigaste grälla påskäggen till något nytt;o) Det är ju ingen som har likadana heller....Det är ju kul;o)

Tussilago hör Påsken till, denna lilla söta blomma! Växer massor längs vår grusväg nu!

Det blir inte så mycket till Påsk i Norregård! Men lite ris med vita fjädrar vill jag gärna ha!

Ha en fortsatt bra tisdag;o)

Kika in i Fabriken för massor av Påskpyssel!


Malin

23 kommentarer:

Norrfrids Eija sa...

Påskpynt blir det inte förrän i helgen, ska testa egna tuppfjädrar i år!
Eija

Puumuli sa...

Jag brukar inte pynta så mycket, lite ris och blommor samt chokladägg...

Kram
Sari från Puumuli

Ljuva Magnolia sa...

Alldeles lagom och väldigt fint påskpyssel tycker jag, vackert!

Kram Catta

Vintage House sa...

Hej
TAck tack söta du:)
Här är det bara fjädrar som kommer fram...
Är ingen vidare pysslare nu för tiden...
fina ägg och tussilago är vackert...
kram
sandra

Hem & Drömmar sa...

Härliga bilder :).
Ha de så bra.
Kram Ing-Britt

Vita verandan sa...

Här har du en "icke pysslare" med!
Har några liknande ägg som jag gjorde förra året. Är som du pysslar i så fall med penseln.
Fina vårliga bilder.

Kram Anna

linnea-maria sa...

Vilka fina ägg. Precis som du säger inget ägg är det andra likt. Ha en fin dag /Therese

Gunn Merete sa...

den var kjempe fine!!

ha en fin dag videre =)
klem

Färjtorp sa...

Nej inte blir det så myckte påskpynt! Ev lite ris o fjädrar.
Men så fint du gjort, söta ägg!

Kram Johanna

Systrarna Hjertén sa...

Inget påskpynt här så lång ögat når, men det blir nog lite till helgen. Kom dock på att jag kanske ska påminna barnen om att rita påskbrev!

Mvh
Frida

emilias gömmor... sa...

Samma här, gillar inte så mycket pyntande av påsken. Blir lite ris och vita fjädrar. Malin, vi brukar också åka vid v 12, men fasiken inte detta år! Vi kanske träffas nästa är i Hundfjället?!!!

Kram Mimmi

cat sa...

Tack för din kommentar! "Ägget" är egentligen ett av Valliens huvuden :o (tyvärr inte i min ägo) Men funkar bra som påskägg, lite knepigt att öppna bara.
Så underbart med tussilago, hos oss tror jag de blivit utrotade har inte sett några på flera år.
Ha de gott. Catarina

Fågel Blå sa...

Alldeles underbara bilder!!!!
Kram Kathrine

Millygarden sa...

Åh så söta ägg...jättefina!

kram Marina

Elsa och Helena sa...

Hej Malin! Jättefina ägg som du gjort!! Jag är ingen större pysslare måste erkännas, gillar också penseln bättre:)

KRAM Helena

Hemma hos Märtha sa...

Fina påskbilder!! Gulligt med tussilagobuketten!! Pyntar inte heller så mycket till påsk...men lite påskägg blir det och kanske några fjädrar.
Kram
Anne-Lie

Ett Vitare Hem sa...

Brukar inte pyssla så mycket till påsk i år har vi dock ett litet ris och lite "handgjorda" ägg....
Ha en finfin kväll!
Kram/Lena

Ljuva Drömmar sa...

Söta ägg du gjort. De är lagom påskiga för min smak. Hos mig blir det nog bara de jag gjort i keramik i år. Fast lite fjädrar kanske slinker med.

Lyllos dig som har så många tussilagosar. Jag har bara lyckats hitta fyra stycken men de står och lyser så fint på mitt bord.

Hoppas du får en skön vecka, kramar Maria!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs,
Fina bilder på ditt påskpynt! Det blir samma här lite påskris och ett och annat påskägg.

Jag ser verkligen fram emot en lång påskledighet. Med massor av god mat!!

Hälsningar Monica

Helena, The Swenglish Home sa...

Vilket fint arrangemang där i din plåtask, och tänk att tussilago får det att spritta i mig av vårkänslor och hopp! Just för att vi inte har tussilago i UK är det så extra mysigt att få se bilder på dem på andra bloggar nu.

Jättemysiga bilder på ert uterum i ett tidigare inlägg, jag förstår att du längtar att "flytta ut" nu!

Kram, Helena

Designe sa...

Åh så fint och härligt med tussilago!:) Kram

Vita Björkebo-Mamma med stort och smått sa...

Va duktig du är....Nä jag kommer mig INTE för att pyssla till påsk...,men dina ägg var jättefina....
Enkla och fina...

kram ANNA

Frøken Anker sa...

Hej

Jeg kan godt lide dine lidt rå påskeæg. Tanken om genbrug og nostalgi er jo dejligt og smukt.

Hav en dejlig påske