onsdag 11 maj 2011

Häggen blommar för fullt!!!!

Hej!! Så var det onsdag...lite svalare idag! Igår hade vi 25 grader vid kl 13....& hela 19 när jag körde hem vid 20.30!!!!! En liten hälsning till Er med underbart doftande hägg;o) Står på min favoritstol i en loppad zinkkanna....

Jag älskar dessa gamla bryggeristolar, mitt absolut bästa blocketfynd!!!!

Ha Er bästa onsdag, jag njuter en stund innan jobbet! Men belöningen är ju min lediga fredag;o)
Tack för alla Era söta kommentarer om min favoritplats, Ni är bäst!!!

Malin

27 kommentarer:

The Secret Garden sa...

Häggen ska precis slå ut här nu. Det är en Underbar tid nu!!! :)

Ha det fint!

Färjtorp sa...

Men åååå, ni har verkligen sommar hos er! Underbara häggen som doftar sååå gott!! HÄr har löven inte ens slagit ut än...

Ha en fin dag
Kram Johanna

Tiger sa...

Nu är det verkligen underbart i naturen! Man borde göra som skomakaren som hade stängt "mellan hägg och syren".

Härliga bilder, både här och i förra inlägget!

Försommarhälsningar
Elisabet

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej

Härliga biöder!
Ha en fin dag du!

Kram Sirpa

Vintage House sa...

Hej
Helt underbart ljuvligt:)
Så härliga bilder...
Ha en skön dag.
kram
sandra

Ett Vitare Hem sa...

jättefina bilder och när jag tar kvällspromenaden passerar vi vid några tillfällen hägg och det luktar ju underbart!
Ha en underbar onsdag!
Kram/Lena

Hem & Drömmar sa...

Hejsan!
Vilka härliga bilder. Häggen är så fin men ger mig tyvärr sådan klåda i ögon och näsa :).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Fågel Blå sa...

Åhhh vilka underbara bilder!!!!
Som i en drömträdgård!!!!
Ha en fin dag!
Kathrine

Hemmavid sa...

Underbart! Man känner nästan hur underbart det doftar!!

Kramen Jenny

Så Vitt Jag Vet sa...

Tänk vad vackert hägg kan vara !
Hittade nog er lilla Freja i boken ! Men inte skulle jag ha vetat om du inte sagt... Det var ju roligt att du berättade..
Kraam
Sanne

Husprojekt Drömhus sa...

visst doftar häggen underbart!!! Nu har jag fått hela innergården full med växter som också doftar ljuvligt & idag hittade jag utslaga liljekonvaljer.. mmmm

Kram
Tiina

LantlivsAnette sa...

Nämen ohhhh så grönt o fint ni har det nu..vi ligger minst 2 veckor efter...jag längtar så tills det är grönt här också..
Kraaam Anette

Designe sa...

Åh va fint och somrigt det ser ut! Har ni redan hägg? Härligt! Kram :)

Puumuli sa...

Det är ljuvligt med hägg! Vi måste ännu vänta en tid innan vi får njuta av de gott doftande härligheterna.

Ha en fin kväll!

Kramar
Sari från Puumuli

liven sa...

Nydelig!!
Nå blomstrer også heggen her....en herlig duft !!
Klem!!

INNENANSICHTEN sa...

Hallo liebe Malin,
jetzt weiß ich endlich, wie diese Pflanze heißt: Vogel-Kirsche! Hier in Norddeutschland blüht sie auch gerade und wir haben uns im Wald schon einen kleinen Busch ausgesucht, den wir im Herbst in unseren Garten pflanzen wollen! Mein Mann und ich finden ihn total schön. In der Kanne sieht er sehr schön aus, tolle Fotos!
Ganz liebe Grüße, Uschi

kråke sa...

Underbara härliga bilder...hägg...loppat och slitet..härlig kombination;))

kramis kråke

Millygarden sa...

Så härligt att känna doften av hägg....sen blir det syren.

Älskar den här tiden.
Kram Marina

white life© sa...

Fantastic photos. I'm surprised again and again what is possible. So inspiring ... ;)

Enjoy this week!

Tine

Marie sa...

Underbart härliga bilder Malin! Här blommar häggen också för fullt, doftar ljuvligt!

Kram Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så somrigt och fint det blir med blommor i en mjölkkanna, stolen är helt underbar också.
Ljuvliga bilder.
Varm kram
AnnaMaria

Luna D Sign sa...

Snart, åh snart blommar det nog uppe i Luleå med. Kram Malin

Vilmas Hus sa...

Vilka underbara bilder!! Önska jag också hade hägg i min trädgård! Men jag får nöja mej med körsbärsträden och äppelträden som står i full blom nu! Härligt!

Kram Charlotte

Hanna sa...

Ha en fin helg.
kram
Hanna

Fröken Grön sa...

Vad hände med "mellan hägg och syrén"? - Det finns ingen period mellan blomningarna, eftersom allt verkar blomma samtidigt i år!
Kan bara instämma i lovorden från förra inlägget om din favoritplats, - så härligt!
Önskar dig en fin helg!
/Anna-Karin

Vita verandan sa...

Ja vi är nog lite beronde av detta bloggandet. Mitt inlägg försvann också, snyft.

Härliga hägg, så fin och luktar ljuvligt.

Ha en skön helg!
Kram Anna

Hulda sa...

Så herlig med heggen i kannen på den gamle stolen, blant alt det grønne. Dette var nydelige bilder.

Likte også veldig godt ditt forrige innlegg. Skjønner at du trives i det herlige uterommet.