måndag 30 maj 2011

Min första miniskörd:))

Hej!! Så var det måndag & detta är en supervecka:)) Jag jobbar kväll må & ti, sen är jag ledig till den 7:e!!! Hoppas hinna lite här hemma även om det är en hel del inbokat:)))
Har plockat lite gräslök & rabarber i mitt lilla land:)) Gäller att ta dom nu när de är späda!!

Emaljfatet ropade jag in på auktion förra söndagen, det var ett med brun kant & flera vita med blå kant i olika storlekar:))) Alltid bra att ha till planteringar & annat!!

Denna lilla kannan är så söt med en tobaksblomma i!!!
Ha en bra måndag, solen skiner på oss:)))

Grattis Grattis Nettan på 40-årsdagen:)) Hoppas Ni haft en bra Helg i Köpenhamn!!

Malin

14 kommentarer:

Solveig sa...

Deilige bilder fra deg;o)) Nyter alltid å komme innom bloggen din! Så landligt og herlig;o)
Håper du rekker med det du skal. Solen skinner slett ikke hos meg, men nå håper jeg inderlig den kommer snart. 14 dager med regn holder i bøttevis!
Ha en flott dag, min venn.
Klem fra Solveig

Lisa.L sa...

Så sommrigt d ser ut :D här kan vi äntligen ta in gräslök, är kanon gott om man gör en egen potatis sallad :D kram

Anonym sa...

Åhh vilka härliga bilder!!!!
På din skörd!!!!
Önskar dej en fin vecka!
Kramar Kathrine
Fågel Blå

Vintage House sa...

Hej
så härligt med egen skörd och härliga bilder..
skönt med kort vecka...
kram
sandra

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Malin,
visst är det nåt alldeles speciellt med egen skörd!! Jag jobbar 3 dagar sedan ledigt 5, så skönt.

Ha det gott, hälsningar Monica

Anneli sa...

Hejsan.

Kika in på min blogg.....där finns ett smarrigt recept på rabarberkaka.
Eller i tidningen Lantliv, rättare sagt!

Visst är det härligt att bara kunna plocka godsaker i trädgården?

Ha det gott,
Kram Anneli.

Livet på Vestergård sa...

Tänk att jag ännu inte gjort något av mina rabarber. Nu får jag nog ta mig i kragen - en paj får det bli :)

Marie sa...

Precis som du ska jag bara jobba imorgon också, sen väntar en lååång ledighet, skönt!

Härligt när man kan skörda. Här blev det rabarberpaj igår.

Trevlig kväll!
Kram Marie

Emma sa...

Så härligt att kunna gå ut i trädgården och skörda egenodlat! Jag vill också ha en liten (med betoning på liten) odlingsplätt men har inte kommit dithän ännu... Men snart kanske...? ;)
Ha en fin kväll.

Kram Emma

Änglarnas hus sa...

Det finns inget bättre än att skörda egen sådd!!

Kramis Sanne

Hemmavid sa...

Visst är det härligt när man kan skörda sina egna grönsaker, frukter och blommor?

Vilka härliga bilder i solskenet. jag har fotat på kvällarna nu i flera dagar - och det blir inte samma sak... man behöver ljuset för att få till det!

Kramen Jenny

Anonym sa...

Härligt med nyskördat:)) Här var det rabarberpaj idag...testade ett nytt recept från Lantliv som var heeeelt fantastiskt....försvinnande gott;))

Kram på dig..

kråke (kråkanslottetokrusidullerna)

Anonym sa...

Åh vad gott med rabarber och roligt att odla själv!
Jättefina bilder du visar
Ha en fin Tisdag
Kram Tina
vitadrömmarobusigabarn

Änglarnas hus sa...

Enkelhet och sommarblommor..precis vad jag vill ha i en sommardukning!!

ha det gottis! Kram Sanne