tisdag 3 maj 2011

Veckans tema är favoritväxt/blomma!!!

Hej!! Hur ska jag kunna välja????? Delar in årstidernas favoriter, först ut är sommar!! Det får bli prästkrage, riktig midsommarblomma! Mårbacka, rosor, olivträd, lavendel.....

Våren....Snödroppar! Men även vitsippor, pensèer, liljekonvaljer.....

Hösten....får bli ljung!

Men även "kryssbollar" m.m......

Vintern.....Julros;o) Hyacinter......

Vita & rosa är vackrast tycker jag;o) Det finns ju hur många som helst, kan inte välja!!!!

Kika in i Fabriken & frossa i alla ljuvliga växter & blommor;o)

Malin

18 kommentarer:

Vita verandan sa...

Vilket svårt tema, eller inte så svårt kanske men svårt att välja. Prästkragar är så mycket sommar och midsommar. Härligt!

Fint ni har på altanen och Jack han strosar runt.

Kram Anna

Vintage House sa...

Hej
Det var inte det lättaste att välja men du har så fint du visar:)
härligt!
kram
sandra

Susanne sa...

Nej det är inte lätt att bestämma sig för just en sort när det finns så mycket vackert..tur att man slipper välja ;)

Ljuva Drömmar sa...

Jag håller med dig. Det finns så många och till olika tillfällen. Min favorit får nog ändå bli pionen.

Hoppas du har en skön dag, kramar Maria!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
ja visst finns det många favoritblommor. Härligfägring på dina bilder en kall dag som denna. Var precis över till Hötorget och köpte en bukett Ranukler för att pigga upp mig med.

Hälsningar Monica

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Ja det är ju såå svårt att välja en favorit bara..dom är ju fina på olika vis..:)

Underbara bilder du visar..ljuvligt!
Såå fint reportage i tidningen från erat uuunderbara uterum:)

Kram Susanne

Livet på Vestergård sa...

Härlig blomkavalkad!

kråke sa...

hihi...jag håller med det är ju så svårt att välja ...finns så mycket vackert:)) Vackra inspirerande bilder:)

kramis kråke

emilias gömmor... sa...

Underbara favoritblommor du visar!

Kram Mimmi

Nordingården sa...

Ha, ha, ja jag håller med, det är sannerligen inte lätt att välja, jag gillar syren och hyacint och vilken min nummer ett är syns i min blogg!

Du, jag såg sen att det inte var ditt uterum men det påminde om det, lika fint ju!"!! Mari.

cat sa...

Håller med dig, det ju inte att välja EN favorit, det finns ju en hel värld av blommor och växter.
Härliga bilder :D Ha de gott. Catarina

Lyckoslanten sa...

De må vara en hopplös uppgift av välja favorit bland alla favoriter! Du gjorde det bra på ditt eget vis! ♥

INNENANSICHTEN sa...

Liebe Malin,
jede Jahreszeit hat ihre Pflanze! Alle sind wunderschön.
Vielen Dank für den inspirierenden Tipp mit dem Fabriken-blog. Super tolle Ideen. Im Moment weiß ich gar nicht, was ich zuerst machen soll. Ich habe so viele Ideen für meinen Garten und ich weiß nicht, wo ich anfangen soll! Ich habe immer das Problem, dass ich immer alles auf einmal haben und machen will!
GLG Uschi

Ardisia sa...

Hej jooo det var mycket svårt att välja sina favoriter :/ Har ju massa favvisar, lik som du, beroende på årstiden!

Fina bilder och alla som du gillar gillar jag också :)
Ha en fortsatt trevlig vecka. Hoppas solen skiner hos dig!
Kramisar Mia

Susanne sa...

Jag hade också svårt att välja ;)) jättefina blommor du visar!
kram susanne

milla-andante sa...

Så fint att visa en från varje årstid!!

KRAM

liven sa...

Hei Malin!
Herlige bilder av blomster!
Og hvordan kan man velge...men prestekrager er sommerfavoritt nr 1. Når det gjelder villblomster er det blåklokken som jeg liker aller best :o)

ha en fin maimåned :o)

Norr om Köpenhamn sa...

Håller med dig, det är svårt att välja en. Tycker att du har gjort val helt i min smak ;o)

Myspysig kväll på dig fast timmen är sen ;o)
Kram kram
Ulrika