lördag 7 maj 2011

Kungsgranar.....

Hej! Nu tror Ni att jag fått fnatt när det blir granar mitt i sommarvärmen fast det är vår.....Detta är små Kungsgransplantor som vi ska plantera;o) Hela 1000 stycken...Så om en 8-10 år kanske Ni kan komma till oss & välja Er egen julgran!!! Det är ett litet projekt som J fått för sig....

Nu är J ute & stängslar för fullt då de är vääääääääääldigt goda!!!
Ser Ni min spirea som spretar där....jag klippte den igår & det blev inte så mycket kvar, snön hade brutit av en hel del grenar....Men den kommer nog;o)

Ha en bra lördag, jag ska gå ut & stängsla.....

Malin

9 kommentarer:

The Secret Garden sa...

Oj vad spännande! du måste fota när ni planterat, det skulle vara roligt att få se. Det kommer säkert att bli lyckat! :)
(hoppas att sorkarna ger fan i plantorna!)

Ha en fin lördag!

Emma sa...

"Det ska böjas i tid..." =) Spännande med egen julgransodling!
Ha en fin kväll.

Kram Emma

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Min man är också i full gång med att plantera 30000 plantor, som tur är har han 2 pers som hjälper honom. Imorgon ska jag och barnen hjälpa till och plantera masurbjörk i ett ädellövshägn.

Det värsta är ju när granarna är i julgransstorlek för då är det alltid några som får för sig att palla, vi blev av med ett 10-tal granar i julas ;)

Ha en fin kväll!
Kraam

Vitt hus med svarta knutar sa...

Å vad trevligt med en julgransodling. För några år sedan var vi på en julgransodling här i trakterna och högg julgran. Det är faktiskt roligt att gå runt och välja gran, sen är de ju pinfärska dessutom=)

Önskar dig en fin fortsättning på helgen!
Kram,
Regina

elsamarianne sa...

Stängsla. Jobbigt och ganska tråkigt om man är själv men kan vara trevligt med sällskap.
Akta er för ormarna bara. De är visst på hugget i år ;-)
Kram elsamarianne

Puumuli sa...

Oj, så mycket jobb! Men det är ju roligt att få fälla egna julgranar i framtiden.

Ha en fin helg!

Kram
Sari från Puumuli

Vita-hjärtan sa...

Så ni ska bli granodlare...Gratulerar! :)
Stänsla ja... Hua.. det är ett jobbigt jobb som jag brukar överlåta åt herr P. ;)

Önskar dig en mysig lördagskväll, kram Evelina

INNENANSICHTEN sa...

Hallo Malin,
da müßt Ihr ja fleißig und geduldig sein!
Tannen wachsen so schnell und in 10 Jahren kommen mein Mann und ich vorbei und kaufen bei Dir einen Weihnachtsbaum!
Ganz liebe Grüße, Uschi

Livet på Vestergård sa...

Vi har ibland skämtat om att vi borde ha en julgransodling på den lilla åker vi har här bredvid vårt hus.Det vore kanske ingen dum ide´ :)