måndag 13 juni 2011

Vilka fönsterfoder gillar Ni bäst????

Hej!!! Hoppas Ni haft en bra måndag:)) Har tillbringat hela eftermiddagen & kvällen med vår fönsterrenovering.....Måste fråga Er vilka foder Ni tycker???

Det till vänster var tanken....det till höger är som det sett ut nu om Ni tänker bort spröjsen:)) Vi gör egna utanpåliggande.....blir så mycket finare tycker jag:)))
Skulle oxå kunna tänka mig (kanske) den till vänster med "spetsarna" neråt....(ytterfoderna)
Skulle vara jättekul att se om Ni gillar samma som mig....Tack:)))

Malin

34 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Den till vänster,utan spetsar.Det blir "för mycket" annars tycker jag.Speciellt när det är trekanter ovanför oxå.
Hälsningar Annette i Uppland!

blenda sa...

Jag tycker oxå att fönstret utan spetsar är finare. Det fina i fönstrets ovandel kommer fram mer utan spetsarna (tycker jag)

milla-andante sa...

Huj vad svårt... men om jag måste välja så blir det det vänstra utan någonting! Svåra beslut såhär en måndag!;)

Kram:)

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Jag röstar på det vänstra:)

Gillar att det är enkelt nertill och lite mer arbetat upptill..:)

Lycka till med beslutet!

Ha en fin kväll
Kram Susanne

milla-andante sa...

Glömde ju säga... tack för att du vill vara med i utlottningen!!:)

:)

Vita Falkens Lantliv sa...

Hejsan!
Jag tycker det till vänster men med spetsar nertill!

Kram Susanne

elsamarianne sa...

Förvirrad ang höger och vänster... men jag röstar på fönstret utan spetsar nertill.
kram elsamarianne

Anonym sa...

Velar lite... :) men vid första anblicken kände jag för vänster, men höger är också fint! Men, jag skulle nog ta det som inte var så krusidulligt, det vänstra, det känns stilrent och fint.
-The Secret Garden-
(kan inte kommentera hos dig annat som anonym här på blogger och oftast inte ens det!)

Hem & Drömmar sa...

Hejsan!
Jag hade valt det vänstra möjligtvis med spetsar för att ha kvar lite av det som varit tidigare.
Lycka till med ert val, kram Ing-Britt

Livet på Vestergård sa...

Jag ser att alla verkar ganska eniga :) Jag håller också på det vänstra alternativet.
Kram Kicki

Vida sa...

jag tror du blir nöjdast med det vänstra...utan spetsar...det är ju ni som bor här nu och då tycker jag att du ska ta det som ni känner starkast för;)))och inte hur det har varit..

lycka till det ser kanon ut;D
Vida

LantlivsAnette sa...

Jag röstar på den till vänster..jättefin, enkel o lantlig !!!
Kraaam Anette

Vintage House sa...

Hej
Ja det verkar som vi alla tänker likadant.
gillar den enkla varianten:)
ha en skön kväll
kram
sandra

kråke sa...

Oj, så vackert!! En sån lada skulla man haft:)) Helt klart det till vänster, enkelt och vackert och inget man tröttnar på. Ramar in fönstret mjukt och fint och det är väldans fina spröjs ni har gjort:))

kram på er flitiga folket;))

kråke

vita drömmar och svarta tassar sa...

Oj! vad kul med lite renovering...Det enkla är oftas det vackrast...

Ha en bra dag!
kram wivi

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll !

Gillar dom till vänster. enkelt.chsrmigt och fint !
Lycka till med valet !

Kram sirps

Nyanser av vitt sa...

Lätt det till vänster
Kram Agneta

Änglarnas hus sa...

HALLOJSAN MALIN!!

jAG TYCKER BÄST OM DEN VÄNSTRA VARIANTEN..DEN ANDRA ÄR "LITE FÖR MYCKET"..ENKELHETEN VINNER!

HA DET GOTT! KRAMIS sANNE

Gúa sa...

Den enklare varianten en absolut favorit !

Puss och kärlek till dig hjärtat...

Petra sa...

Det vänstra är väldigt fint, tycker jag också... Vilket jobb ni gör, och så fint det kommer att bli!
Kram
Petra

Annelie sa...

Mooorning vännen...Det till vänster såklart,det andra ser för mycket ut bara..:)
KRAM och ha en härlig dag!!

Prinsesse Elin sa...

Det var vanskelig valg. For en skatt av et hus. VAKKERT! Jeg har sett og sett på vinduene men jeg hadde ikke klart å bestemme meg:) Kjenn på magefølelsen :)

STENLYCKA sa...

Godmorgon Malin!
Vilket jobb du håller på med.
Jag ser att alla tycker det vänstra, så tycker även jag men med spetsen nedåt på ytterfoder och sedan skulle jag ta bort pluppen över fönstret.
Lycka till!
Kram Raina

Mitt hvite hus sa...

Jeg likte den til venster best...

Lykke til med valget

klem O=)

Mariette sa...

Hej Malin!

Jag gillar den till vänster bäst.
Det var den spontana och direkta känslan i alla fall!

Kraam Mariette

Lyckoslanten sa...

Vilket jobb! Oj! Kanske den till vänster, men det medför mera jobb, eller hur? Det kommer att bli fint oberoende! Ha det gott! ❀

Jolins Home sa...

Hej Malin!

Jättefina fönsterfoder. Personligen gillar jag det enkla bäst så jag röstar på den till vänster.

Ha en bra dag!

Kram Linda

Systrarna vitt sa...

Skulle vara jättesnyggt med den vänstra fast med den högras sidfoder.
Kram Liselott.

Linnea-maria sa...

Hej
jag röstar på de enklare eftersom jag tycker att de passar ladan bäst. Sen kan man ju fundera om man kanske inte ska eftersträva originalet så mycket som möjligt. Lycka till med renoveringen /Therese

Anonym sa...

Hej igen!
Såg att någon tyckte att det skulle vara finare utan "plupparna"ovanför,det tänkte jag på också.
Det är väl inte såna på huset?Om det vore så kanske jag skulle ha dom kvar för att det skulle bli enhetligt.Annars inte.

Ha det så bra!
Annette

Made in Persbo...Carina sa...

Jättefina båda två så jag förstår att du har beslutsvånda. Alla här verkar ju rörande eniga om den vänstra och spontant tycker jag den med, men det verkar ju som att ni har många av den högra och bara en av den vänstra eller? Vet ni vilken som är ursprunglig och vilken som kommit till senare?
Den högra är helt klart unik....har aldrig sett något liknande, menden vänstra är väldigt harmonisk.

Kanske inte så mycket till hjälp men jag tror ni har bestämt er redan ändå ;)))

KRAM, Carina

Anonym sa...

Hej!
jag tycker dom till vänster är finast!!!!
Ha en fin dag!
Kramar Kathrine
Fågel Blå

Rummet för välbefinnande sa...

Ja du, den vänstra tilltalar mig mest. Den är ren och snygg.

Vilket jobb, men åhhhh så fint det blir.

Ha en toppendag.
Kram Mia

Anonym sa...

Det vänstra, säger jag också.
Kram Marita i Björkhagen